مشاور ارشد ریاست جمهور

خطر تبدیل سازمان نظام مهندسی به اتحادیه صنفی در صورت نقض قانون

مشاور ارشد ریاست جمهور و رئیس اسبق نظام‌ مهندسی ساختمان کشوربا بیان این که نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۲ مقوله جدا از هم نیستند، بیان کرد: هر دستورالعملی که گرداوری میشود باید طبق این قانون شکل بگیرد؛ در غیر اینصورت نظام مهندسی تبدیل به یک اتحادیه صنفی میشود.

کد خبر: 960504002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مرداد ۹۶ - ۷:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مشاور ارشد ریاست جمهور و رئیس اسبق نظام‌ مهندسی ساختمان کشوربا بیان این که نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۲ مقوله جدا از هم نیستند، بیان کرد: هر دستورالعملی که گرداوری میشود باید طبق این قانون شکل بگیرد؛ در غیر اینصورت نظام مهندسی تبدیل به یک اتحادیه صنفی میشود.خطر تبدیل سازمان نظام مهندسی به اتحادیه صنفی

خطر تبدیل سازمان نظام مهندسی به اتحادیه صنفی

خطر تبدیل سازمان نظام مهندسی به اتحادیه صنفی

خطر تبدیل سازمان نظام مهندسی به اتحادیه صنفی

 

اکبر ترکان در همایش “نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازهای شهری” عنوان کرد: در طول بیستودو سالیکه از شروع بکار نظام مهندسی گذشته، این سازمان موفقیت های چشم گیری بدست آورده است.

ترکان ادامه داد: وقوع زلزله ها در کشور ما سبب شد تا مقررات ملی ساختمان جدیتر پی گیری گردد. میتوان امروز به جرأت گفت که سازه های ساخته شده زیر نظر نظام مهندسی تا حدود بسیاری قابل اعتماد است.

وی بااعلام این که اکنونسی و پنج درصد پرت حرارتی ساختمان های ما از پنجره است، ادامه داد: با عایق کردن جداره های بیرونی ساختمان میتوان پانزده درصد از پرت حرارتی را کاهش داد. امیدوار هستیم در بخش مکانیک هم مثل پی و سازه موفق باشیم.

مشاورارشد رییس جمهور با اشاره به اینکه کشور ترکیه دو و نیم برابر ایران تولید ناخالص داخلی دارد و این در حالیست که مصرف انرژی در آن کشور نصف ایران است،افزود: تولید ناخالص داخلی ترکیه هر ساله هزار میلیارد دلار است؛ در حالیکه این رقم در کشور ما چهارصد میلیارد است. لذا باید بدنبال بهره وری بیش تر درصنعت ساختمان بعنوان یک صنعت انرژی بر باشیم.

ترکان با اشاره به این که نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۲ مقوله جدا از هم نیستند، تصریح کرد: هر دستورالعملی که گرداوری میشود باید طبق این قانون شکل بگیرد در غیر اینصورت نظام مهندسی تبدیل به یک اتحادیه صنفی میشود.

مشاور ارشد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید از مهندسین صاحب صلاحیت در ساخت و سازها استفاده گردد. از طرف دیگر قطع رابطه مالی میان مالک و ناظر سبب میشود تا استقلال عملکردی مهندس ناظر در جهت بالا رفتن کیفیت ساخت افزایش یابد.

منبع: تی نیور

 

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مرداد ۹۶
2071 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0