عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران بیان کرد

عضو های نظام مهندسی شهرداران واقعی تهران هستند

مهیار فرنیا در گردهمایی بررسی قوانین و آئین نامه های موجود در مورد اشخاص حقوقی صنعت ساختمان اظهار کرد: متأسفانه هنوز ساختمان سازی در کشورما بروش سنتی صورت میگیرد و استفاده از روشهای نوین هنوز نتوانسته بصورت جامع جابیفتد بنابراین عمده ساختمان سازیها در ایران بومی و سنتی است.

کد خبر: 960503021 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۹۶ - ۳:۴۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مهیار فرنیا در گردهمایی بررسی قوانین و آئین نامه های موجود در مورد اشخاص حقوقی صنعت ساختمان اظهار کرد: متأسفانه هنوز ساختمان سازی در کشورما بروش سنتی صورت میگیرد و استفاده از روشهای نوین هنوز نتوانسته بصورت جامع جابیفتد بنابراین عمده ساختمان سازیها در ایران بومی و سنتی است.عضو های نظام مهندسی شهرداران واقعی تهران

 

عضو های نظام مهندسی شهرداران واقعی تهران

عضو های نظام مهندسی شهرداران واقعی تهران

عضو های نظام مهندسی شهرداران واقعی تهران

فرنیا ادامه داد: ما در تهران و در حوزه ساختمان سازی، شرکتهای نوپایی داریم و قوانینی که توسط وزارت راه، شهرداری و نهادهای دیگر وضع میشود که باید طبق آن ها، این شرکتها را تقویت کنیم.
این عضو هییت مدیره سازمان  نظام مهندسی تهران اضافه کرد: قانون نظام مهندسی در سال هفتاد و چهار تصویب گردید ولی از آن زمان تا به حال شاهد آئین نامه های خلق الساعه هستیم خیلی از شرکتهای حقوقی نمیتوانند برنامه های بلند مدت داشته باشند. زیرا آئین نامه های جدید یک شبه صادر میشود. پرسش من این است که چه کسانی از توسعه شرکتهای حقوقی ساختمان آسیب میبینند؟ مهندس ناظر و مهندس مجری تا انتهای عمر ساختمان باید پاسخ گو باشند ولی شرکتهای بیمه ای این گونه نیستند و زمان پاسخ گویی شان محدود است پس شرکتهای حقوقی، مسئولیتهای زیادی دارند.
فرنیا در ادامه به برخی از مهم ترین قوانینی که به شرکتهای حقوقی آزار میرساند اشاره کرد و تصریح کرد: طبق توافق نامه نظام مهندسی و شهرداری قرار شد، نظارتهای بالای سه هزار و پانصد متر به شرکتهای حقوقی سپرده گرددوعرضه این ساختمانها به نسبت مهندسین خیلی کم است بنابراین عمده مهندسها بیکار هستند و شرکتها به سمت ورشکستگی میروند. در واقع تعادل میان عرضه و تقاضا وجود ندارد.


وی بموضوع دوم اشاره کرد و ادامه داد: مشکل دوم در حوزه قوانین است، طراحیها باید توسط دفاتر حقوقی صورت گیرد ولی گاهاً افراد حقیقی هم در این عرصه ورود میکنند در واقع قوانین سلیقه ای اجرا میشود.
این مسیول بموضوع سوم اشاره کرد و افزود: امکان دریافت پایه یک از آغاز تأسیس شرکت وجود دارد و سابقه کار اصلاً اهمیتی ندارد. در واقع گذشت زمان شرکتها را ارزش مندتر نمیکند.
او با اشاره به تفکر مجرم بودن که در بین عوام رواج دارد بعنوان موضوع چهارم اشاره کرد و بیان کرد: تفکر قالب این است که شرکتهای حقوقی مجرم هستند البته این بحث فرهنگی است که باید بر روی آن کار گردد.
وی به تنبیهات سخت گیرانه و جریمه های شرکت های حقوقی که ضریب تشدید آن ها به تعداد افراد شاغل در آن است بعنوان معضل بعدی اشاره کرد و عنوان کرد: تغییرات مداوم در آئین نامه ها و دستورالعملها که مانع از برنامه ریزی بلندمدت شرکتها میشود موضوع دیگری است که باید به آن پرداخته شود.
عضو هییت مدیره نظام مهندسی تهران در پایان یاد آور شد: سوال اینست که مسئولیت شهرداری چیست؟ اگر قرار است همه مهندسین تأمینها را بدهند، شهرداری باید چه کند؟ در واقع در روند فعلی مهندسین ما شهرداران ما هستند و شهردار کلیه مسئولیتهای خود را تفویض میکند. بنظر میرسد تنها راه کار جدی اتحاد صنفی است.

منبع: تی نیوز

 

کلید سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۶
945 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0