کشف ایده‌های ناب

سرمایه‌گذاران برای کشف ایده‌های ناب به الکام استارز آمده‌اند

بسیاری از مردم ایده‌هایی در ذهن خود دارند، اما چه تعداد از این ایده ها تبدیل به طرح می‌شود؟ و چه تعداد از این طرح‌ها به موفقیت و کسب درآمد می‌رسند؟ در الکام استارز امسال بخشی جدید راه اندازی شده به نام ارائه‌های ویژه به سرمایه‌گذاران، در این خصوص صحبت کوتاهی با بابک نقاش، مدیر این بخش از الکامپ استارز انجام داده‌ایم تا از نحوه کار این بخش اطلاعاتی کسب کنیم.

کد خبر: 960503007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۹۶ - ۷:۴۶ ق.ظ

ارائه‌های ویژه الکام استارز چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در الکام استارز بخشی راه‌اندازی شده با نام ارائه‌های ویژه به سرمایه‌گذاران، در واقع این بخش VIP  است و از استارتاپ‌هایی که قبلا ابراز علاقه‌مندی و ثبت نام کرده‌اند، برای ارائه طرح خود به سرمایه‌گذاران دعوت کرده‌ایم. ما لیست این استارتاپ‌ها را برای بیش از هشتاد سرمایه‌گذار فرستاده‌ایم و هر کدام از این سرمایه‌گذاران با توجه به سلیقه شخصی و زمان بندی خود در این برنامه شرکت می‌کنند. در چهار روز برگزاری نمایشگاه، هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در این بخش ارائه خواهیم داشت. هر استارتاپ هفت دقیقه برای ارائه زمان دارد و سه دقیقه نیز به پرسش و پاسخ میان سرمایه‌گذار و استارتاپ اختصاص یافته ‌است.

 

سرمایه‌گذاران برای کشف ایده‌های ناب در الکام استارز

سرمایه‌گذاران برای کشف ایده‌های ناب در الکام استارز

سرمایه‌گذاران برای کشف ایده‌های ناب در الکام استارز

تا امروز چند استارتاپ ارائه داشته‌اند؟

در روز جمعه دوازده استارتاپ ارائه‌های خود را انجام دادند که از تنوع نسبتا مناسبی برخوردار بود. در این بخش از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فعال در فرا بورس و شرکت‌های مختلف دیگر حضور دارند. ما سعی کردیم به طور مستقیم هیچ دخالتی در زمینه چگونگی سرمایه‌گذاری نداشته باشیم و فقط به عنوان فراهم کننده بستر فعالیت کنیم. اتفاقی که در روز گذشته افتاد این بود که میان چند استارتاپ و سرمایه‌گذار اطلاعات تجاری رد‌ و بدل شد.

چند استارتاپ تا اخر نمایشگاه ارائه دارند و انتخاب آن‌ها برای ارائه چگونه بوده‌است؟

در هر روز نمایشگاه دوازده استارتاپ ارائه خواهند داشت. ما جدول زمان بندی این استارتاپ‌‌ها را به صورت موضوعی برای سرمایه‌گذاران فرستاده‌ایم تا با توجه به علاقه خود برای آشنایی با این کسب‌وکار‌ها و سرمایه‌گذاری حضور داشته باشند. انتخاب این استارتاپ‌ها برای اجرا به صورت تصادفی نبوده و سعی بر این شده که تنوع موضوعی رعایت شود.

 

چه موضوعاتی بیشتر مورد استقبال بوده‌اند؟

ما در بخش‌های تجارت الکترونیک، آموزش، ابزارها و خانه‌های هوشمند، ربات ها،اطلاع رسانی، فناوری‌های مالی و چند بخش دیگر استارتاپ داریم.

انتخاب این استارتاپ ها چگونه بوده‌است؟

برای انتخاب استارتاپ‌ها سخت کردیم سخت گیری زیادری نداشته باشیم. تلاش بر این بوده که استارتاپ‌هایی انتخاب شوند‌ که برای جذب سرمایه‌گذاری حاضر باشند. استارتاپ‌هایی که تیم کاملی نداشتند، محصول نداشتند، یا به مرحله آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار نرسیده‌بودند، برای ارائه در این بخش انتخاب نشدند. بیشتر استارتاپ‌های شرکت داده‌شده به مرحله ثبات نسبی رسیده‌اند و آماده جذب سرمایه برای توسعه کسب و کار خود هستند. به‌جز این موضوع سخت‌گیری دیگری نداشته‌ایم.

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

دانلود منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۶
1204 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0