نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌ های کشور تشدید می‌ گردد کبیری به معاون اول ریاست جمهوری نامه نوشت؛

رتبه ‌بندی نظام مهندسی کشاورزی در انتظار حمایت جهانگیری

موضوع مرجعیت رتبه ‌بندی و تعیین صلاحیت شرکتها در بخش کشاورزی، مبحثی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال قبل آنرا بطور جدی دنبال میکند.

کد خبر: 960431024 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۹۶ - ۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، موضوع مرجعیت رتبه ‌بندی و تعیین صلاحیت شرکتها در بخش کشاورزی، مبحثی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال قبل آنرا بطور جدی دنبال میکند.رتبه ‌بندی نظام مهندسی کشاورزی در انتظار حمایت جهانگیری

رتبه ‌بندی نظام مهندسی کشاورزی در انتظار حمایت جهانگیری

سازمان نظام مهندسی کشاورزی

رتبه ‌بندی نظام مهندسی کشاورزی در انتظار حمایت جهانگیری

از آن جا که بحث تعیین صلاحیت و رتبه‌ بندی شرکتها در بخش کشاورزی بر اساس تبصره (شش) ماده (دو) قانون افزایش بهره‌وری مصوب سال هشتاد و نه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردیده، لذا تنها متولی ذیصلاح در این مورد،‌ همین سازمان خواهد بود. این در حالیست که سازمان برنامه و بودجه با استناد به ماده بیست و دو قانون برنامه و بودجه مصوب سال پنجاه ونه و حکم مواد بند “الف” ماده دویست و پانزده و “ل” ماده دویست و بیست و چهار قانون برنامه پنجم توسعه، معتقد است که مرجع صلاحیتدار برای رتبه‌ بندی‌ و تشخیص صلاحیت سازمان برنامه و بودجه است. زیرا این قانون بصورت عام، رتبه ‌بندیها را به این سازمان واگذار کرده است.
با این حال، معاون حقوقی رئیس جمهوری با ارائه دو نظریه حقوقی و ذکر چهار علت ، مرجع صلاحیتدار رتبه‌ بندی را سازمان نظام مهندسی اعلام کرد.
امروز در حالیکه هنوز سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای آخرین قانون، بی‌ توجهی میکند، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، با فرستادن نامه‌ای بمعاون اول ریاست جمهوری، از وی خواست تا موضوع نظریه حقوقی ریاست جمهوری را به دستگاههای اجرای کشور ابلاغ کند.
در نامه آمده است: “احتراماً، همانگونه که مستحضر هستید طبق تبصره (شش) ماده (دو) قانون افزایش بهره ‌وری و منابع طبیعی (مصوب هشتاد ونه مجلس محترم شورای اسلامی) تعیین صلاحیت و رتبه‌ بندی شرکتهای خدمات مشاوره و پیمان کاری بخش کشاورزی و سایر مراکز مورد اشاره در ماده مذکور بطور خاص، بسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردیده است. بدین ‌منظور نشستهای متعددی با مسئولین مربوطه در معاونت فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل و موضع مطرح گردید. با این وجود، کماکان سازمان برنامه و بودجه کشور طبق ماده (بیست و دو) قانون برنامه و بودجه (مصوب دهم اسفندماه پنجاه و یک) و حجم مواد (بند “الف” ماده دویست و پانزده و بند “ل” ماده دویست و بیست و چهار) قانون برنامه پنجم توسعه که بصورت عامل صلاحیت و رتبه ‌بندی را بسازمان برنامه و بودجه کشور واگذار کرده است، خود را تنها مرجع دارای صلاحیت رتبه ‌بندی در همه امور میداند.”


احمد کبیری در بخش دیگری از نامه نوشت: “طبق این اساس، با طرح موضوع در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، این معاونت بعد از انجام بررسیهای ضروری، با ذکر علل متقن و مستدل، طی نامه شماره ۲۸۱۲۵-۲۵۲۶۳ مورخ ۶ خردادماه نود و چهار و نامه شماره ۱۳۶۷۴۵-۲۵۲۶۳ مورخ ۴ بهمن‌ماه نود و پنج، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را تنها مرجع رتبه ‌بندی پیمان کاران و مشاوران بخش کشاورزی اعلام کرده است که متأسفانه بعد از اعلام نظریه معاونت یادشده، سازمان برنامه و بودجه با فرستادن نامه‌ ای خدمت جناب عالی، خواستار اصلاح آیین ‌نامه اجرایی تبصره (شش) ماده (دو) قانون افزایش بهره ‌وری و منابع طبیعی شده است (نامه شماره: ۱۰۹۵۳۷۷-۹۵,۱۲.۲۳).
بنابراین ضمن سپاس گزاری از حمایتهای جناب عالی، خواهشمند است بمنظور اجرای قانون و تخصصی شدن امر رتبه‌ بندی و تعیین صلاحیت در حوزه کشاورزی و هم چنین جلوگیری از موازی‌ کاری در این مورد، موضوع نظریه حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری به دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ گردد.”
لذا بنظر میرسد با ابلاغ این موضوع از طرف معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه از موضع خود عقب‌ نشینی کرده و زمام امور رتبه ‌بندیهای بخش کشاورزی را بسازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار نماید.
منبع : ایانا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۶
1499 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0