نایب‌ رئیس نظام مهندسی معدن استان خراسان ‌رضوی مطرح کرد:

سیصد معدن استان خراسان رضوی “مسئول حفاظت” ندارد

نایب ‌رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی بیان کرد: با وجود این که حادثه معدن زمستان یورت روی داده ولی هم چنان شاهد هستیم که در حدود سیصد معدن در استان خراسان رضوی مسئول کمیته حفاظت ندارند.

کد خبر: 960431015 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۹۶ - ۱۰:۴۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، نایب ‌رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی بیان کرد: با وجود این که حادثه معدن زمستان یورت روی داده ولی هم چنان شاهد هستیم که در حدود سیصد معدن در استان خراسان رضوی مسئول کمیته حفاظت ندارند.سیصد معدن استان خراسان رضوی مسئول حفاظت ندارد

سیصد معدن استان خراسان رضوی مسئول حفاظت ندارد

سیصد معدن استان خراسان رضوی مسئول حفاظت ندارد

سیصد معدن استان خراسان رضوی مسئول حفاظت ندارد

غلام رضا نازپرور گفت: موضوع اکتشاف معدن بصورت کلی در کشور ما ضعیف بوده و پس از افزایش حق‌ا‌لارضهایی که دولت برای محدوده‌های اکتشافی از مکتشفین دریافت میکند هر روز هم ضعیفتر میشود.
ناز پرور با اشاره به تنوع مواد معدنی که دراستان خراسان رضوی وجود دارد، ادامه داد: یکی از بهترین ظرفیتهای کار در حوزه معدن همین تنوع بالای مواد معدنی بوده که با حمایت از اکتشافات جدید میتواند زمینه ارتقا حوزه معدن در استان خراسان رضوی را پدید آورد.
وی تصریح کرد: با توجه به این که فرآیند اکتشاف فرآیندی هزینه ‌بر بوده و ریسک بالایی دارد به طوری که از هر صد محدوده اکتشافی تنها حدود پنج محدوده به معدن تبدیل میشود باید سازوکاری فراهم گردد که پس از تبدیل شدن منطقه به معدن حق‌الارض از فرد دریافت گردد.


نایب رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوعات مربوط به ایمنی، عنوان کرد: استان خراسان رضوی در سال پیش بیش ترین تعداد دوره آموزشی برای مسئولین کمیته بهداشت و حفاظت را برگزار کرده و از این نظر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
او گفت: با وجود همه تأکیداتی که بموضوع امنیت معادن میشود و حتی اتفاقی که در معدن زمستان یورت روی داد هنوز حدود سیصد معدن در استان خراسان رضوی مسئول ایمنی و بهداشت ندارند و نهادهای ناظر باید به این موضوع عنایت داشته باشند.
منبع : امتداد نیوز

 

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانجنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۶
1367 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0