عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با انتقاد از عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان بیان داشت: طبق مقررات ملی ساختمان استفاده از مجری ذیصلاح و مهندس در چهار گرایش اجباری است ولی همه این مسئولیتها بعهده مهندس عمران است که صلاحیت رسیدگی به همه بخشها را ندارد و شهرداری در این زمینه از قانون فرمان برداری نمیکند.

کد خبر: 960431014 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۹۶ - ۱۰:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با انتقاد از عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان بیان داشت: طبق مقررات ملی ساختمان استفاده از مجری ذیصلاح و مهندس در چهار گرایش اجباری است ولی همه این مسئولیتها بعهده مهندس عمران است که صلاحیت رسیدگی به همه بخشها را ندارد و شهرداری در این زمینه از قانون فرمان برداری نمیکند.عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان

عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان

عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان

عدم فرمان برداری شهرداری از مبحث مقررات ملی ساختمان

 

رامین کرمی در جلسه خبری امروز نظام مهندسی ساختمان تهران از برگزاری کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در ۲ و ۳ مردادماه خبر داد و گفت: رشد و اعتلای نظام مهندسی ساختمان، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی معماری و شهرسازی و ارتقا کیفیت خدمات مهندسی است لذا بالا رفتن سطح دانش فنی صاحبان حرفه و صنوف ساختمان در راستای طرح های توسعه و آبادانی با برگزاری کنفرانسها و گردهماییهای تخصصی و تبادل اطلاعات در داخل کشور و سطح بین الملل حاصل میشود.
کرمی ادامه داد: جهت دست یابی به اهداف فوق کاهش مصرف انرژی، تکنولوژیهای جدید، مصالح ساختمانی استاندارد در راستای منویات مقام معظم رهبری باید مورد توجه باشد.
وی برگزاری بیش از پنجاه جلسه طی ده ماه گذشته، هم کاری بیش از بیست شرکت تولیدی صنعتی پیشرو در صنعت تاسیسات، مشارکت بیش از سی وزارت خانه و سازمان از بخش دولتی و خصوصی، عقد تفاهم نامه های معتبر با ISI، SILivca و چند ژورنال و فدارسیون و اتاق بازرگانی، برگزاری بیش از بیست کارگاه آموزشی و تخصصی و انتقال تجربه از صنعت گران و صاحبان تکنولوژی، ارائه بیش از سی مقاله از صد و پنجاه مقاله اصلی و برگزاری پنجاه جلسه تخصصی با دیگاه زیرساخت شهری، قوانین و مقررات ملی و توجه بموضوعات آینده پژوهی، بهینه سازی مصرف انرژی و بازچرخانی و مدیریت مصرف آب و سایر تکنولوژِی های نوین را از جمله محورهای برگزار شده در کنفرانس نام برد.


دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری، هم چنین با اشاره بر این که تاکنون بخش تاسیسات حلقه گم شده در کشور ما بوده است، گفت: متاسفانه شهرداری تهران در متراژهای کمتر از یک هزار و پانصد متر نسبت به استفاده از مهندس برق بقوانین عمل نمیکند. از طرفی تجهیزات مورد استفاده در ایران با تکنولوژیهای یکی دو دهه اخیر است.
به گفته کرمی، در کشور بیش‌ از چهل درصد انرژی مصرفی مربوط به بخش ساختمان است و تکنولوژیهای مورد استفاده هم بازدهی خیلی پایین دارند.
کرمی تاکید کرد: بهمین دلیل دولت و سازمان بهینه‌ سازی مصرف سوخت برنامه افزایش کارایی و بازدهی ششصد هزار موتورخانه را در دستور کار قرار داده‌اند که صد هزار واحد آن مربوط به ساختمانهای دولتی و باقی مربوط به واحدهای با متراژ پانصد متر است.
لازم به ذکر است، اولین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری را با هدف افزایش بهره وری ساختمان و کاهش مصرف انرژی در پژوهش گاه نیرو برگزار خواهد شد.
هم چنین عابدی ترکی دبیر اجرایی این کنفرانس هم بیان داشت: ما در کشور بیش از چهارصد نفر عضو داریم که در سازمان نظام مهندسی کل کشور در هفت رشته تخصص عمران ،تاسیسات برق،نقشه برداری و ترافیک و شهرسازی به دادن خدمات میپردازند.
ترکی ادامه داد: یکی از رشته های مهم ساختمان بحث تاسیسات ساختمان است که این صنعت با آرامش و ایمنی و بهره وری آن را در جهت ارایه خدمات بهتر انجام میدهد.
وی افزود: اهمیت صنعت تاسیسات در واقع با پیچیده شدن ساختمان بیش از پیش مشخص میشود که از جمله آن سیستم آب و فاضلاب و سیستم تهویه و سیستم هوشمند و آسانسور است.در همین رابطه سازمان نظام مهندسی استان تهران این کنفرانس را برگزار میکند.
وی خاطر نشان کرد: هماهنگی لازم با کمیته شورای سیاستگذاری، کمیته اجرایی، علمی و صنعت انجام شده است. هم چنین طراحی و راه اندازی پایگاه کنفرانس انجام شده به طوریکه بیش از هفتصد نفر از مهندسان این بخش ثبت نام کرده اند.
او گفت: در کنار این کنفرانس نمایشگاه توانمندیها که نقش راه بری بازار را دارند، برگزار خواهد شد هم چنین کارگروه تخصصی برای بالا رفتن پایه برگزار میشود.
منبع : آنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی چهارمحالوبختیاری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۶
1089 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0