عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد :

مصرف تجهیزات دهه شصت در تاسیسات ساختمانهای کشور

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه اکنون آب های سطحی شهرهای کشور به تصفیه ‌خانه‌ها هدایت میشود که یک معضل خیلی جدی است، بیان کرد:‌ تجهیزاتی که در تاسیسات ساختمان استفاده میشود مربوط به سی سال گذشته است.

کد خبر: 960431009 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۹۶ - ۸:۵۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه اکنون آب های سطحی شهرهای کشور به تصفیه ‌خانه‌ها هدایت میشود که یک معضل خیلی جدی است، بیان کرد:‌ تجهیزاتی که در تاسیسات ساختمان استفاده میشود مربوط به سی سال گذشته است.مصرف تجهیزات دهه شصت در تاسیسات ساختمانهای کشور

مصرف تجهیزات دهه شصت در تاسیسات ساختمانهای کشور

مصرف تجهیزات دهه شصت در تاسیسات ساختمانهای کشور

مصرف تجهیزات دهه شصت در تاسیسات ساختمانهای کشور

رامین کرمی در جلسه خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در مورد وضعیت تاسیسات ساختمان،‌ عنوان کرد: تاسیسات ساختمان یک حلقه گم شده در ایران بوده که البته در چند سال اخیر روند کیفیت آن رو به بهبود بوده است.
کرمی تصریح کرد:‌ بعنوان نموونه در کلان شهر تهران شهرداری به ساخت و ساز متراژهای زیر هزار و پانصد متر امکان استفاده از مهندس برق و مکانیک را نداده است.
عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این ‌که قانون تاکید کرده که در ساخت و سازها باید از مجری ذی‌ صلاح استفاده گردد،‌ خاطر نشان کرد:‌ در مباحثی مانند شبکه آب رسانی ساختمان ‌ها، با افت فشار رو به رو هستیم،‌ ضمن آن ‌که در بحث فاضلاب، آب های سطحی بجای هدایت به آب های زیرزمینی به تصفیه‌ خانه هدایت می‌ گردد که یک معضل خیلی جدی است.


رامین کرمی با تاکید بر این‌ که از شش ماه پیش با هماهنگی‌ های انجام شده با آب و فاضلاب به ساخت و سازهایی که مهندس مکانیک نداشته باشند، انشعاب داده نمی ‌شود، یاد آور شد:‌ تجهیزاتی که در ساخت و ساز ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد مربوط به ۲ تا ۳ دهه پیش است و هنوز این تجهیزات با استفاده از فناوری‌ های جدید جای گزین نشده است.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

کانال تلگرام نظام مهندسی اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۶
1172 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0