رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد:

رتبه سوم جهانی ایران در تعداد مهندسین/ عدم‌ تایید ایمنی بخشهای باقیمانده ساختمان پلاسکو/ پنجاه درصد مهندسین مازاد نیاز کشور هستند

فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که ایران در میزان تعداد مهندسین فارغ التحصیل رتبه سوم را در دنیا دارد و پنجاه درصد مهندسین نیز مازاد نیاز کشور هستند، بیان کرد: نمیتوانیم بطور قطعی ایمنی بخش باقی مانده ساختمان پلاسکو را تایید کنیم.

کد خبر: 960430002 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ تیر ۹۶ - ۶:۳۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که ایران در میزان تعداد مهندسین فارغ التحصیل رتبه سوم را در دنیا دارد و پنجاه درصد مهندسین نیز مازاد نیاز کشور هستند، بیان کرد: نمیتوانیم بطور قطعی ایمنی بخش باقی مانده ساختمان پلاسکو را تایید کنیم.عدم‌ تایید ایمنی بخشهای باقیمانده ساختمان پلاسکو

عدم‌ تایید ایمنی بخشهای باقیمانده ساختمان پلاسکو

عدم‌ تایید ایمنی بخشهای باقیمانده ساختمان پلاسکو

عدم‌ تایید ایمنی بخشهای باقیمانده ساختمان پلاسکو

رجبی، در پاسخ به این سوال که آیا سازمان نظام‌ مهندسی‌ ساختمان به بررسی ایمنی بخش باقی مانده ساختمان پلاسکو ورود کرده است، گفت: در مقطعی که بصورت کوتاه در عملیات بررسی ایمنی ساختمان باقی مانده پلاسکو حضور داشتیم نیازی به تخریب بقیه ساختمان ندیدیم ولی بنده بازدیدی از بخش باقی مانده ساختمان داشتم و نمیتوانیم با قطعیت ایمنی ساختمان موجود را تایید کنیم.
رجبی تصریح کرد: معتقد هستم در کنار تیمهای عملیاتی سایر نهادها که در بخش بازرسی مسکن فعال هستند،کارشناسین سازمان نظام مهندسی هم باید حضور داشته باشند. برای تحقق این امر نامه‌ ای را برای شهرداری فرستاده‌ایم و مذاکراتی انجام شده است و شهرداری هم موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده است ولی هنوز نشست هایی جهت تکمیل و پی گیری مذاکرات برگزار نکرده‌ایم.
رجبی ادامه داد: بر اساس قانون و با استناد بر ماده پنجاه و پنج قانون شهرداریها، این نهاد است که باید وارد موضوعات بازسازی ساختمان و بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی گردد چراکه احتمال این وجود دارد که برخی از ساختمانها مخاطراتی را برای مردم بوجود بیاورند.


رییس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادثی مانند پلاسکو پیشنهاد ما بعنوان متولیان سازمان نظام مهندسی کشوری این است که اجرای مبحث بیست و دو مقررات ملی در ساخت و ساز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور قرار بگیرد و بطور قطع سازمان نظام مهندسی هم در اجرای این مقررات ساختمان با دستگاههای مربوطه هم کاری میکند.
رجبی هم چنین با اشاره بموضوع فارغ التحصیلین رشته مهندسی که بیش از نیاز کشور است، افزود: اکنون سیصد و هشتاد هزار مهندس داریم که با توجه به این تعداد مهندس و نسبت آن با جمعیت، از نظر تعدد مهندسین رتبه سوم را در دنیا را از آن خود کرده ایم ولی پنجاه درصد این تعداد مهندسین، نیروی کار مازاد بر نیاز کشور محسوب میشوند.
رجبی عنوان کرد: در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی میتوانیم مهندسین مازاد کشور را در پروژه های خارجی از جمله پروژه های هم رانی کشورهای آسیای میانه و آسیای مرکزی مشغول بکار کنیم.
منبع : پایگاه خبری وزارت و راه و شهرسازی

 

کانال تلگرام نظام مهندسی قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۹۶
1095 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0