جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه برگزاری دوره هم اندیشی

برگزاری سومین دوره هم اندیشی مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناظران ساختمان

با اقدام واحد آموزش سازمان و با توجه به استقبال اعضاء محترم سومین دوره گردهمایی "مسئولیتهای حقوقی و کیفری مهندسین ناظر" در مورخ 4 شنبه بیست و هشتم تیر ماه نود و شش در تالار اجتماعات حمداله مستوفی سازمان برگزار شد.

کد خبر: 960429005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ تیر ۹۶ - ۷:۳۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با اقدام واحد آموزش سازمان و با توجه به استقبال اعضاء محترم سومین دوره گردهمایی “مسئولیتهای حقوقی و کیفری مهندسین ناظر” در مورخ ۴ شنبه بیست و هشتم تیر ماه نود و شش در تالار اجتماعات حمداله مستوفی سازمان برگزار شد.برگزاری سومین دوره هم اندیشی مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناظران

برگزاری سومین دوره هم اندیشی مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناظران

برگزاری سومین دوره هم اندیشی مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناظران

برگزاری سومین دوره هم اندیشی مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناظران

 

در شروع این هم اندیشی مهندس رضی افلاطونی ریاست کمیسیون حقوقی سازمان ضمن عرض خوش آمد گویی در مورد رویکرد این کمیسیون بیان کرد: دور جدید کمیسیون حقوقی سازمان از آذرماه سال پیش شروع گردیده است که رویکرد این کمیسیون در دوره جدید بالابردن سطح آگاهی مهندسین در حوزه مسائل حقوقی و گزارش نویسی میباشد.
همچنین فریبرز کریمی عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مورد عملکرد شورای انتظامی اظهار کرد: در واقع نخستین مرجع رسیدگی بدوی شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی شورای انتظامی هر استان میباشد، که این شکایات در گروههای مختلف از جمله این شکایات میتوان به شکایت مالکان از مهندسین، مهندسین از مهندسین و … اشاره کرد.
وی در مورد آرای شورای انتظامی تصریح کرد: آرای صادره از طرف شورای انتظامی هر استان از تاریخ ابلاغ بمدت یک ماه قابل اعتراض میباشد که در صورت اعتراض مرجع رسیدگی شکایت شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور میباشد که این رای نهایی بوده و قابل اعتراض نیست.


عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه در مورد روش فعالیت شورای انتظامی و صدور آرا به سخن رانی پرداخت.
میر رضوی مدرس این گردهمایی ضمن ارائه مطالب متنوع شامل بررسی قانون و بازخوانی پرونده های مختلف عنوان کرد: ضمن شرح چالشهای حقوقی موجود در بحث طراحی، نظارت، اجرا و تخلفات عمده ای در ساخت و ساز، بنکات گزارش نویسی و تبعات حقوقی آن بر نظارت مستمر ناظر و زیرنظر داشتن مراحل پیشرفت ساختمان و فرستادن بموقع گزارش قبل از آغاز مرحله بعدی کار تاکید کرد.
وی ادامه داد: گاهی یک جمله در گزارش مرحله ای مهندس ناظر میتواند وی را از یک محکومیت شدید نجات دهد و مانع بروز خسارتهای مادی و معنوی گردد.
قابل ذکر است در خاتمه این گردهمایی مشاورین بخش بیمه به ارائه سخن رانی در مورد مسائل بیمه ای در حوزه صنعت ساختمان و مهندسین پرداختند، پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های اجرایی این گردهمایی بود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

 

کانال تلگرام نظام مهندسی سمنان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ تیر ۹۶
1067 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0