ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد مطرح کرد

با سپری شدن 2 دهه از اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یکی از دغدغه ‌های عضوهای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور بازنگری قانون کنترل ساختمان است.

کد خبر: 960428008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ تیر ۹۶ - ۸:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با سپری شدن ۲ دهه از اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یکی از دغدغه ‌های عضوهای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور بازنگری قانون کنترل ساختمان است.سپری شدن ۲ دهه از اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

سپری شدن 2 دهه از اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

سپری شدن ۲ دهه از اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

سپری شدن ۲ دهه از اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

در حاشیه بیستمین همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مهندس علی رضا فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بابیان مطلب فوق بیان کرد:
به اعتقاد عضوهای سازمانهای نظام‌ مهندسی ساختمان این قوانین مربوط به ۲ دهه گذشته بوده و برای این که در دهه سوم نظام‌ مهندسی شاهد پیشرفت باشیم، باید این قوانین مورد بازنگری قرار گیرد.
فرشید با اعلام این که اصلاح و بازنگری قوانین نظام‌ مهندسی میتواند در افزایش کیفیت ساخت‌وساز و جایگاه سازمان نظام‌ مهندسی اثر بخش باشد. عنوان کرد: البته باگذشت دو دهه از عمر سازمان نظام‌مهندسی این ارگان به جایگاه مطلوبی رسیده و در حال حاضر این سازمان در استان‌ها به‌عنوان کمک یار مطلوبی برای ارتقای ساخت‌وساز محسوب می‌شود.


به گفته فرشید ما از نظر تعداد مهندسین به نسبت جمعیت کشور در رده‌های اول جهانی هستیم و میطلبد که در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی قدمهای بلندتری برداریم تا ضمن تقویت جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی، زمینه اشتغال تعداد بیشتر مهندسین فراهم گردد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که اکنون تعداد مهندسین بدون پروانه اشتغال بیش تر است، ادامه داد: یکی دیگر از وظایف سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان ساماندهی صلاحیت حرفه‌ای مهندسین است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد هم چنین اظهار داشت: با توجه به گستردگی جامعه مهندسی باید بالا رفتن مؤلفه‌ هایی همچون اخلاق حرفه ‌ای و حفظ حقوق شهروندی از اولویتها و برنامه‌ های آینده سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان باشد.
فرشید در ادامه در مورد صدور خدمات مهندسی هم تصریح کرد: اگرچه اشتغال مهندسین از برنامه‌ های اصلی سازمان نظام‌ مهندسی نیست ولی این سازمان میتواند با ارتقای وضعیت صدور خدمات مهندسی در اشتغال مهندسین اثرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه در کنار این مباحث، جایگاه و ارزش انرژی مورد غفلت مانده عنوان کرد: سازمان نظام ‌مهندسی میتواند در مورد مبحث انرژی ۲ رویکرد مهم ازجمله تولید مصالح ساختمانی بهینه (اکنون مصالح ساختمانی خیلی گران و با مصرف انرژی بسیاری تولید میشود) و ساخت‌وساز سبز داشته باشد و با توجه به این موارد میتواند از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید.
وی هم چنین دستاوردهای ۲۰ ‌ساله سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در سطح کشور را خیلی خوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در سطح استان نیز در حوزه‌های تعاملات با دستگاههای مرتبط ازجمله نظارت بر لوله‌ کشی گاز منازل، بحث تفکیک آپارتمانها و سیستم ارت ساختمانها اقدامات ارزش مندی صورت گرفته است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد در پایان خواستار رعایت و عنایت به مباحث مقررات ملی ساختمان بویژه مباحث نوزده و بیست و دو مربوط بمصرف بهینه انرژی در ساختمانها و موضوعات مرتبط با نگه داری ساختمانها و رعایت حقوق بهره‌برداران شد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

 

کانال تلگرام نظام مهندسی آذربایجانغربی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ تیر ۹۶
1261 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0