ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان خبر داد:

سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌ سازی دارند

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره بوجود 3 معدن و 1 کارخانه طلا بیان کرد: سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌سازی دارند.

کد خبر: 960426006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تیر ۹۶ - ۹:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره بوجود ۳ معدن و ۱ کارخانه طلا بیان کرد: سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌سازی دارند.سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌ سازی

 

سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌ سازی

سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌ سازی

سیصد و بیست و هشت معدن در استان زنجان قابلیت فعال‌ سازی

مهدی حمیدی در جلسه خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی معدن بعنوان بازوی سازمان صنعت، معدن و تجارت عمل میکند، گفت: اعضای این سازمان در استان که بیش تر در گرایشهای مربوط به معدن و متالورژی تحصیل کرده‌اند هشتصد و شصت و هفت نفر است که پروانه اشتغال حدود دویست نفر از آنها توسط خود سازمان صادر گردیده است.
حمیدی از وظایف این سازمان بر آموزش اعضا تاکید کرد و ادامه داد: عضوهای این سازمان بدلیل داشتن تحصیلات دانشگاهی به نحو احسن توانسته‌اند از سرمایه‌های خدادادی استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که سال پیش دومین استان در حوزه آموزش اعضا بودیم،اظهار داشت: آموزش این افراد در بحث طراحی و اکتشاف معدن در ۷ دوره انجام گردید که سیصد و بیست و دو نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اعلام این که از سال نود و چهار بعنوان اولین استان در کشور برای آموزش رایگان کارگران معدن اقدام کردیم، عنوان کرد: این آموزش رایگان در سالهای نود و پنج و نود و شش هم ادامه داشته‌اند.
وی با اشاره به این که هفتاد و پنج محدوده اکتشافی در استان وجود دارد،افزود: سیصد و شصت معدن فعال و غیرفعال در استان وجود دارد که سیصد و بیست و هشت معدن قابلیت فعال شدن دارند.


حمیدی با اعلام این که اولین استانی هستیم که جلسات شناسایی پهنه‌های اکتشافی برگزار کردیم گفت: با این اقدام پهنه ماه نشان کشف شد و در اسفند ماه نود و پنج استفاده عموم از سامانه کاداستر برای انجام فعالیتهای معدنی آزاد گردید.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌ نامه‌ ای بین اداره استاندارد و این سازمان مطرح کرد: برای اولین بار کمیته تخصصی استاندارد در حوزه معدن ایجاد کردیم تا مشخصات و استاندارد‌های لازم در حوزه معدن رعایت گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آب منطقه‌ای برای حفاری دقیق چاههای آب نظارت بر آنها خاطر نشان کرد: برگزاری همایشهای HSE برای به‌روز کردن ایمنسازی صنایع معدنی در استان از اقدامات دیگر این سازمان بوده است.
وی با اشاره به این که استحصال طلا کار دشواری است، گفت: ۳ معدن طلا و۱ کارخانه استحصال طلا در استان زنجان وجود دارد.
او بیش تر پهنه‌های اکتشافی استان را شامل آهن، مس، سرب و روی نام برد و اظهار داشت: از لجن‌ بدست آمده در تولید این ۴ محصول در استان طلا هم بدست می‌آید.
منبع: خبرگزاری تسنیم

 

کانال تلگرام تابلو برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۶
1466 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0