وزیر راه و شهرسازی

هم گرایی لازمه دست یابی به اهداف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اهمیت اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بیان کرد: اکنون اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با هم گرایی بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

کد خبر: 960426004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تیر ۹۶ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،وزیر راه و شهرسازی با بیان اهمیت اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بیان کرد: اکنون اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با هم گرایی بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی در دستورکار مجلس قرار گرفته است.هم گرایی لازمه دست یابی به اهداف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

هم گرایی لازمه دست یابی به اهداف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

هم گرایی لازمه دست یابی به اهداف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

هم گرایی لازمه دست یابی به اهداف آیین ‌نامه کنترل ساختمان

عباس آخوندی در حاشیه بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن بیان این مطلب گفت: بدنبال گرداوری آیین ‌نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان ، وزارت راه و شهرسازی در پی ایجاد هم گرایی میان وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی است.
آخوندی با اشاره به سخنان ریاست مجلس شورای اسلامی در مورد مبحث هم گرایی که در افتتاحیه همایش بیستم نظام مهندسی در جمع مهندسین بیان شد ادامه داد: همانطور که ریاست نهاد قانون گذاری کشورمان، اصلاحات کشور را نیازمند هم گرایی و شجاعت دانستند در سطح کلان کشور هم باید هم گرایی درستی بین ارکان حکومت و صاحب نظران در اجرای اصلاحات عمیق در اقتصاد بوجود آید.
عضو کابینه دولت یازدهم افزود: تغییر در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند هم گرایی میان ارگانهای مختلف همچون وزارت کشور، راه و شهرسازی، تمام شهرداریها و تمام جامعه مهندسی است.
آخوندی با اشاره به این که گرداوری و اجرای آیین‌نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان ، مبحث خیلی پیچیده‌ای است تصریح کرد: گرداوری و اجرایی آن نیازمند هم گرایی میان ارگانهای مختلف همچون وزارت کشور، راه و شهرسازی، تمام شهرداریها و تمام جامعه مهندسی است.
وی با اعلام این که وزارت راه و شهرسازی بدنبال تجدید نظر اساسی در آیین نامه نظام اجرا و كنترل ساختمان است، عنوان کرد: بهرحال این آیین‌ نامه میتواند در پس هم گرایی کامل ارگانهای ذیربط نمود پیدا کند.


آخوندی هم چنین با اشاره به آثار اصلاح آیین نامه نظام اجرا و كنترل ساختمان در زندگی شهری، خاطر نشان کرد: تحقق این مهم میتواند آثار گسترده‌ای بر زندگی مردم از جهت نحوه توسعه شهری و احداث ساختمان داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اظهار خرسندی از اتفاق‌ نظر همه ارگانها از جمله نمایندگان مجلس در اجرای آیین نامه نظام اجرا و كنترل ساختمان ، اظهار داشت: ۳ موضوع اساسی از جمله اخلاق عمومی، اخلاق حرفه‌ای و دفاع از حقوق شهروندی در در آیین ‌نامه فوق پیش ‌بینی‌ شده و مورد تاکید همه ارگانها و مسئولین از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی است.
عضو كابینه دولت تدبیروامید در خاتمه گفت: دست یابی به اهداف پیش بینی شده در آیین نامه کنترل ساختمان تنها با هم گرایی میان وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی حاصل میشود که در نهایت این هم گرایی به یک هدف اصلی آن هم ارتقای زندگی شهروندان ختم خواهد گردید.
منبع : سازه نیوز

 

کانال تلگرام برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۶
1263 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0