تخفیف چند میلیاردی نظام مهندسی به سیل زده های نقده معاون آخوندی خبر داد:

مدرسه هدایت ارومیه به خانه گفتمان شهر و معماری تبدیل گردد

آخوندی ابراز کرد: سیاست دولت بازسازی بافت فرسوده بجای ساخت مسکن در بیابان است آخوندی گفت: لازم است به اندیشه و تمدن ایران‌ شهری بازگردیم

کد خبر: 960423005 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ تیر ۹۶ - ۲:۴۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،آخوندی ابراز کرد: سیاست دولت بازسازی بافت فرسوده بجای ساخت مسکن در بیابان است آخوندی گفت: لازم است به اندیشه و تمدن ایران‌ شهری بازگردیم مدرسه هدایت ارومیه به خانه گفتمان شهر و معماری تبدیل گردد

مدرسه هدایت ارومیه به خانه گفتمان شهر و معماری تبدیل گردد

سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی

مدرسه هدایت ارومیه به خانه گفتمان شهر و معماری تبدیل گردد

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بهمراه محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و تعدادی از مسئولین حوزه مسکن، حمل‌ونقل و هم چنین مسئولین استانی از مسجد مناره و مدرسه هدایت ارومیه بازدید کرد.
ایزدی معاونت وزیر راه و شهرسازی در این دیدار پیشنهاد داد تا مدرسه هدایت به خانه گفتمان شهر و معماری تبدیل گردد.
این بنا که امروز بمدرسه هدایت معروف است قدمتی بین صد و بیست تا صد و سی سال دارد و متعلق به نزدیکان شاهان قاجار بوده است.
مدرسه هدایت در بافت مرکزی شهر ارومیه و در ضلع غربی مجموعه بازار قدیمی واقع‌ گردیده است.
بنا بر شواهد موجود بنا از ۲ قسمت شمالی و جنوبی تشکیل‌ گردیده که در قسمت شمالی آن مسجد مناره و حیاط و ورودی فرعی موجود است.
از ویژگیهای این بنا میتوان به کاشی ‌کاری ۷ ‌رنگ، اجرهای لعاب ‌دار فیروزه‌ای و معمولی بشیوه آجرهای قاجاری، وجود ارسی در حد وسیع و خورشیدیهای چوبی بکار رفته در بالای درها و پنجره‌ها اشاره کرد.


به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مطالعات این بنا از سال هفتاد ونه شروع و طی مراحلی اقدامات لازم که شامل مطالعات اولیه و طرح رفع خطر، مطالعات جامع و ارائه طرح مرمت و احیا، طرح استحکام‌ بخشی کالبدی، طرح مرمت تزئینی بنا و در نهایت احیا و باززنده‌سازی در این مدرسه انجام پذیرفت.
لازم به ذکر است؛ وزیر راه و شهرسازی از روز ، بیست و یکم تیرماه بمنظور بازدید، شرکت در بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و شرکت در نشست استانداری به استان آذربایجانغربی سفر کرده است.
منبع : جماران

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۶
1166 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0