نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند وزیر راه و شهرسازی

شاهد پدیده شهرفروشی در کلان شهرها هستیم

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در نظام اجرایی ساختمان و مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها با مقوله ای مهم به نام شهرفروشی روبرو هستیم.

کد خبر: 960423004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ تیر ۹۶ - ۲:۲۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در نظام اجرایی ساختمان و مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها با مقوله ای مهم به نام شهرفروشی روبرو هستیم.شاهد پدیده شهرفروشی در کلان شهرها هستیم

 

شاهد پدیده شهرفروشی در کلان شهرها هستیم

سازمان نظام مهندسی ساختمان

شاهد پدیده شهرفروشی در کلان شهرها هستیم

عباس آخوندی گفت: در نظام اجرایی ساختمان و مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها با مقوله ای مهم به نام شهرفروشی روبرو هستیم که بی انظباطی خاصی را در مدیریت شهری به وجود آورده است و برای حل آن توجه ویژه بمقوله اخلاق مهندسی و مسئولیت اجتماعی راه گشاست.

آخوندی، تقویت اخلاق مهندسی و مسئولیت اجتماعی مهندسین را از مهم ترین اولویتهای اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شروع دهه سوم فعالیت بزرگ ترین سازمان مردم نهاد کشور نام برد.

وی ادامه داد:مهندسین ساختمان در مواجهه با پروانه های مورد دار که بر حقوق مردم اثر منفی داشته باشد و حریم خصوصی ساکنین شهرها پروژه را بچالش بکشد باید با مراجعه بمبانی اخلاق مهندسی و مسئولیت اجرایی زیر بار چنینهایی نروند و دقت کنند که ساختمان مورد نظر به محیط زیست، حریم خصوصی همسایه ها و حقوق عمومی مردم خدشه ای وارد نکند.

آخوندی اظهار داشت: در مدت فعالیت خود در این وزارت خانه برای تقویت بیش از پیش نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسین و مسئولیت اجتماعی آن ها کارهای متعددی انجام شده است و جا دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان در شروع دهه سوم فعالیت خود بر ارتقاء مطلوب آن برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری بیستمین همایش هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان در ارومیه افزود: در این گردهمایی در حوزه های مختلف به ویژه نحوه کار فعالیتهای ساختمانی، نحوه ارتباط شهرداریها با مهندسین و رابطه حرفه ای مهندسین با مردم مباحث مطرح گردید  که حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست میتواند بر افزایش هم گرایی میان مجلس، دولت و بزرگ ترین سازمان مردم نهاد کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع : اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۶
992 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0