خاتمه گردهمایی ‌نظام مهندسی ساختمان در ارومیه

خاتمه گردهمایی ‌نظام مهندسی ساختمان در ارومیه/مهندسین کشور امیدوار شدند

بعد از 3 روز برگزاری، عصر دیروز بیستمین گردهمایی سالیانه هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان ایران بمیزبانی شهر ارومیه و با حضور و هم کاری حدود هزار نفر از اعضا و برگزار کنندگان این رویداد در هتل آنا ارومیه بکار خود خاتمه داد.

کد خبر: 960423001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ تیر ۹۶ - ۸:۴۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،بعد از ۳ روز برگزاری، عصر دیروز بیستمین گردهمایی سالیانه هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان ایران بمیزبانی شهر ارومیه و با حضور و هم کاری حدود هزار نفر از اعضا و برگزار کنندگان این رویداد در هتل آنا ارومیه بکار خود خاتمه داد.خاتمه گردهمایی ‌نظام مهندسی ساختمان در ارومیه

خاتمه گردهمایی ‌نظام مهندسی ساختمان در ارومیه

خاتمه گردهمایی ‌نظام مهندسی ساختمان در ارومیه

خاتمه گردهمایی ‌نظام مهندسی ساختمان در ارومیه

 

در ۳ روز اخیر موضوعات مختلف سازمان نظام مهندسی ساختمان در این رویداد مورد تجریه، تحلیل، بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تصمیم های مختلفی برای آن گرفته شد.
علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مهمانان ویژه این رویداد در دومین روز برگزاری آن بودند.
در روز دوم از این گردهمایی ریاست مجلس شورای اسلامی مخالفت صریح خود را با لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به ۲ وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری اعلام کرد و به این ترتیب شاید بزرگ ‌ترین جهتدهی ناشی از این گردهمایی در فضای مدیریتی کشور خلق شد.
در این رویداد وزیر راه و شهرسازی نیز با قبول مشکل های متعددی که بر نظام مهندسی ساختمان مترتب است وعده داد بمشکلات مهندسینی که در حال حاضر تعداد آنها به بیش از چهارصد هزار نفر فزونی یافته رسیدگی کند و ساز و کار بهتری برای کاهش امضاهای بیست و شش گانه‌ای که مردم باید برای تائید فنی ساختمان خود دریافت کنند بیابد.


بدین ترتیب امیدواریهای مهندسان ساختمان بعد از برگزاری این رویداد به انجام تغییرات کاربردی در قوانین جاری کشور با هم راهی مجلس و خوش بینی بوعده‌های دولتی افزایش یافت تا منتظر اتفاق های بعدی در صنعت بحران زده ساختمان در کشور باشیم.
از دیگر رویدادهای جنبی این گردهمایی بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ای که دیگر باید از آن بعنوان یک طرح تاریخی یاد کرد است، زیرا که شامگاه دیروز و وقتی هوای ارومیه کاملا گرگ و میش بود عباس آخوندی خود را بخط ریل معطل مانده به اعتبارات دولتی مراغه به ارومیه رساند و یکبار دیگر وضعیت کندی پیشرفت این پروژه را از نزدیک دید.
وزیر راه و شهرسازی در این بازدید هیچ اشاره‌ای بوعده‌ای که خرداد ماه سال پیش برای بهره برداری از این پروژه در ایام الله دهه فجر یا نهایتاً بهار نود و شش داده بود نکرد ولی وعده دوباره‌ای برای بهره برداری از این پروژه در پائیز نود و شش داد، پائیزی که این پروژه چهارده نمونه آن را از سر گذرانده ولی به سرانجام نرسیده است.
آخوندی بعد از شرکت در این گردهمایی به مرز رازی خوی رفت و کلنگ توسعه این مرز مهم کشور که تنها مرز ریلی و جاده‌ای ایران با ترکیه بشمار میرود را بزمین زد.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۶
1040 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0