احمد شکرچی زاده

پلاسکو نشان داد که توان مندی کافی برای حوادث مشابه در شهرها نداریم

احمد شکرچی زاده که برای بیستمین همایش سازمان نظام مهندسی کشور به ارومیه سفر کرده است، در مورد طرح جامع ملی ساختمان های موجود، بیان کرد: طرح جامع ایمنی ساختمان های کشور واکاوی شده است که این اقدام در راستای بررسی حادثه پلاسکو محقق گردیده است.

کد خبر: 960422013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ تیر ۹۶ - ۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،احمد شکرچی زاده که برای بیستمین همایش سازمان نظام مهندسی کشور به ارومیه سفر کرده است، در مورد طرح جامع ملی ساختمان های موجود، بیان کرد: طرح جامع ایمنی ساختمان های کشور واکاوی شده است که این اقدام در راستای بررسی حادثه پلاسکو محقق گردیده است.پلاسکو نشان داد که توان مندی کافی برای حوادث مشابه در شهرها نداریم

پلاسکو نشان داد که توان مندی کافی برای حوادث مشابه در شهرها نداریم

پلاسکو نشان داد که توان مندی کافی برای حوادث مشابه در شهرها نداریم

پلاسکو نشان داد که توان مندی کافی برای حوادث مشابه در شهرها نداریم

شکرچی زاده گفت: این حادثه نشان داد که شهر توان مندی کافی برای حوادث مشابه را ندارد و ناکارآمدی و کاستیهایی در شهر وجود دارد که این ناکارآمدیها در چند دهه روی هم انباشته شده اند.
وی با اشاره به این که حادثه پلاسکو نشان از ساختار مدنی نامناسب در ایران است، ادامه داد: پلاسکو فرونریخته بلکه به پا خواسته است تا ساختار مدنی ایران را به سوال بگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بعد از حادثه پلاسکو بدستور ریاست جمهوری یک کمیته تخصصی تشکیل گردید تا ابعاد مختلف این حادثه را بررسی کنند تا با بازشناسی این موضوع، دلیل حادثه مشخص و راه کارها هم ارائه گردد.


شکرچی زاده بر استقرار فرهنگ ایمنی در ایران تاکید و تصریح کرد: لازم است با اصلاح قوانین، شاهد استقرار فرهنگ ایمنی در جامعه باشیم.
وی با اعلام این که باید برنامه ضربتی برای شناسایی ساختمان های بلند انجام شود تا طرح جامع ایمنی ساختمان های موجود کشور با اولویت ساختمان های بلند و عمومی در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: باید در این زمینه بدستورالعمل مناسبی برسیم تا گروههایی بتوانند مسؤولیت بازرسی، نگه داری و بهسازی را انجام دهند.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرها از نظر ایمنی مناسب نیست و همگی ما بعدم ایمنی عادت کرده ایم اما این امر فاجعه هایی را به بار می آورد که برای جبران آن، فقط فداکاری لازم نیست بلکه مدیرت بحران، مسؤولیت حقوقی، مسؤولیت اجتماعی و فرهنگی، مدیریت ریسک و بیمه، مهندسی سازه، مهندسی آتش نیاز است.
منبع : جماران

 

خرید اینترنتی کتاب مباحث نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۹۶
957 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0