استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

درآمدهای پایین شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده است

استاندار آذربایجانغربی بیان کرد: درآمدهای پایین شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده و باید منابع درآمدی مناسب برای بهبود این وضعیت اندیشیده شود.

کد خبر: 960421029 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۵:۲۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،استاندار آذربایجانغربی بیان کرد: درآمدهای پایین شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده و باید منابع درآمدی مناسب برای بهبود این وضعیت اندیشیده شود.درآمدهای  شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده است

درآمدهای  شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده است

درآمدهای شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده است

درآمدهای  شهرداریها مدیریت نظام مند شهرها را تحت الشعاع قرار داده است

قربان علی سعادت شام گاه ۴ شنبه در همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در ارومیه برگزار گردید، گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور و آذربایجانغربی، وضعیت شهرداریهاست و اگر میخواهیم ساخت و ساز در کشور ساماندهی گردد باید وضع درآمدی شهرداریها بهبود یابد.
سعادت ادامه داد: شهر ایمن وآرام که با ساختارهای محلی و ملی سازگار باشد، در شهرداریها تعقیب نمیشود و تمام برنامه ریزیها تحت الشعاع درآمد پایین مدیران شهری است.
استاندار افزود: آذربایجانغربی با مشکل مهاجرت مواجه بوده و این امر سبب حاشیه نشینی شده که این امر مشکل های بسیاری را در رابطه توسعه شهرهای استان ایجاد کرده است.
وی یکی دیگر از دغدغه های موجود در استان را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دانست و تصریح کرد: باید برای نیروهای تحصیلکرده کشورمان اشتغال ایجاد کنیم و این یک الزام اساسی است که در این رابطه نگاه ویژه بظرفیت نهادهای خصوصی و تخصصی امری ضروری بنظر میرسد.
سعادت استفاده از ظرفیت نظامهای مهندسی در بخشهای مختلف را زمینه ساز کوچک کردن دولت نام برد و گفت: دولت حجیم کارآمدی چندانی ندارد و واگذاری کارها به سازمانهای تخصصی میتواند زمینه تعالی و پیشرفت کشور را فراهم نماید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با اشاره به اقدامات اثرگذار دولت تدبیر و امید در بخشهای مختلف عنوان کرد: در حوزه ارتباطات ریلی، هوایی و جاده ای در دولت یازدهم اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.


هادی بهادری گفت: شهرسازی خوب موجب کاهش ترافیک، عدم وجود حاشیه نشینی و افزایش فرهنگ عمومی میشود و در این رابطه هم راهی سازمان نظام مهندسی ساختمان الزام دارد.
بهادری ساختار آموزشی و نگاه به حرفه مهندسی را در کشور نامناسب ارزیابی کرد و تصریح کرد: در ایران به ازای هر تکنسین سی و پنج نفر مهندس داریم که این روند عکس آمار کشورهای پیشرفته است.
بهادری عنوان کرد: این در حالیست که در کشور آلمان به ازای هر بیست و پنج تکنسین یک مهندس وجود دارد.
او با بیان این که طرح جامع مسکن باید گرداوری شود، گفت: دربخش مسکن باید این طرح با توجه به سیاست دهکهای مختلف جامعه نوشته شود.
بیستمین همایش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور ششصد عضو هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز در ارومیه شروع بکار کرد و فردا بکار خود خاتمه میدهد.
این همایش با هدف بررسی عملکرد سازمانهای نظام مهندسی کشور و مشکلات موجود و تصویب خط مشی عمومی نظام مهندسی با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، معاونین عمرانی استانداریهای سراسر کشور، مدیران کل راه و شهرسازی و شهرداران مراکز برخی استانها و اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی استانها در حال برگزاری است.
منبع : ایرنا

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق نظارت ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1106 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0