وزیر راه و شهر سازی خبر داد:

جمع آوری بیست و سه امضا برای یک کار ساختمانی مورد قبول نیست

عباس آخوندی شام گاه 4 شنبه در بیستمین همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: نظام مهندسی قرار بود تا کار کیفی با طول عمر بالا و ارزش افزوده بیش تر برای مردم انجام دهد ولی در زمان حاضر وقتگیرشدن جمع آوری امضاها، کار را برعکس کرده است.

کد خبر: 960421028 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۵:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،تاکید آخوندی بر بازنگری قانون نظام مهندسی عباس آخوندی شام گاه ۴ شنبه در بیستمین همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: نظام مهندسی قرار بود تا کار کیفی با طول عمر بالا و ارزش افزوده بیش تر برای مردم انجام دهد ولی در زمان حاضر وقتگیرشدن جمع آوری امضاها، کار را برعکس کرده است.جمع آوری بیست و سه امضا برای یک کار ساختمانی مورد قبول نیست

 

جمع آوری بیست و سه امضا برای یک کار س

جمع آوری بیست و سه امضا برای یک کار ساختمانی مورد قبول نیست

جمع آوری بیست و سه امضا برای یک کار ساختمانی مورد قبول نیست

اختمانی مورد قبول نیست

آخوندی با بیان این که اصلاح آئین نامه کنترل ساختمان منتقدان بسیاری دارد، گفت: مهندسی با بحران اخلاق مواجه است و ما از مهندسین میخواهیم تا قانون کنترل ساختمان را اجرا کنند.
به گفته آخوندی ترجیح دادن منافع ملت بر منافع کارفرما در حقیقت اولین قدم در مسیر اخلاق مهندسی است و طبق نظام نامه مصوب اخلاق مهندسی، مهندسین متعهد میشوند که خلاف منافع جامعه کاری نکند و دچار تضاد منافع نگردد.
وزیر راه و شهر سازی ابراز امیدواری کرد تا با کمک مجلس و مهندسین، نظام کنترل ساختمان به بهترین شکل ممکن گرداوری گردد و ادامه داد: اهداف راه اندازی سازمان نظام مهندسی محقق نشده است.
آخوندی افزود: بالغ بر چهارصد هزار مهندس در کشور فعالیت دارند و در حقیقت کار مهندسی نباید توسط غیر مهندس انجام گردد ولی این گفته به آن مفهوم نیست که سازمان نظام مهندسی برای مردم تعیین تکلیف نماید.
وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: بعضی از مهندسین که در شرکتهای بزرگ مهندسی کارهای بزرگی را انجام میدهند هم عضو سازمان نطام مهندسی ساختمان نیستند و این امر باید برچیده شود.
وی عنوان کرد: وقتی شهرداریها بعنوان مرجع صدور پروانه، مجوز ساختمان بیست طبقه را در کوچه شش متری صادر میکنند، به سرچشمه بروز مشکلات برای مهندسین و جامعه تبدیل میشوند.
وی تاکید کرد: در اصلاح قانون کنترل ساختمان اصلاح این امور دیده شده است و اگر مهندسی ببیند که شهرداری مشکل ایجاد میکند، باید گوشزد کند.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند و حاشیه نشینی به معضل اصلی کشور تبدیل گردیده است.
به گفته محمدرضا رضایی کوچی از ظرفیت مهندسین در سطح کشور بدرستی استفاده نشده و وجود چهارصد هزار مهندس یک ظرفیت بزرگ برای کشور است که باید بیش از گذشته از آن بهره برداری گردد.
رضایی بیان کرد: ساختمانهای زیادی همچون پلاسکو در سطح کشور وجود دارد که نیازمند مهندسی است و خود این مهم نیز سبب اشتغالزایی برای مهندسین میشود.
بیستمین همایش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور ششصد عضو هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز در ارومیه شروع بکار کرد و فردا بکار خود خاتمه میدهد.
این همایش با هدف بررسی عملکرد سازمانهای نظام مهندسی کشور و مشکلات موجود و تصویب خط مشی عمومی نظام مهندسی با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، معاونین عمرانی استانداریهای کل کشور، مدیران کل راه و شهرسازی و شهرداران مراکز برخی استانها و اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی استانها در حال برگزاری است.
منبع : جماران

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1024 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0