ریاست کمیسیون عمران مجلس در ارومیه بیان کرد:

پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند

ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند که تبدیل بمعضل اصلی کشور شده است.

کد خبر: 960421026 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۴:۲۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند که تبدیل بمعضل اصلی کشور شده است.پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند

139506311637002058718504

پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند

محمدرضا رضایی کوچی بعد از ظهر امروز در بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا ارومیه برگزار گردید، گفت: روز مهندس فرصتی است که از مهندسین تجلیل تقدیر کنیم زیرا که در هشت سال دفاع مقدس نقش ممتاز این قشر را مشاهده کردیم.
رضایی ادامه داد: ۳ مقوله مهم در بحث ساخت و ساز ساختمان وجود دارد که مردم، مهندسان و نظام مهندسی ۳ مقوله اساسی هستند لذا برای برطرف کردن مشکلات ساختمانسازی در جامعه باید رابطه خوبی در میان این ۳ وجه داشته باشد و تعامل بین این ۳ میتواند موجب اعتماد مردم بمهندسی گردد.
وی افزود: اگر نطارت ساختمان بعهده فردی است باید مردم بدانند که مهندسین موجب ایجاد امنیت ساختمان میشوند و همه کار‌ها بخاطر دل سوزی است لذا مردم باید بمهندسین اعتماد کنند که سخت گیریها در ساخت ساختمان به دلیل آرامش خانواده آنها است.
رضایی عنوان کرد: خلاقیتی که مهندسین بخرج میدهند و همت میکنند خود را بجامعه ثابت کنند چون نظام مهندسی واسطه ای میان مردم و مهندسین کشورمان است و کمک میکند تا مهندسین بسترسازی و زمینه سازی کنند و این وظیفه سنگین جهت جلب اعتماد مردم است که باید بصورت جدی در برنامه مهندسین قرار گیرد.
وی ادامه داد: بالغ بر پانزده میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده زندگی میکنند که معضل اصلی در جامعه ما است لذا میخواهیم بکمک ملت ایران بیاییم و اعتراف میکنیم از ظرفیت مهندسین استفاده نکرده‌ایم.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چهارصد هزار مهندسی که در کشور داریم یک فرصت و ظرفیت برای کشور ما است زیرا که برای تک تک این افراد هزینه گردیده است و این افراد نباید اقداماتی که یک کارگر ساده انجام میدهد را به سرمنزل مقصود برسانند و باید به آنها بیش ازگذشته توجه کنیم.
او گفت: نظام مهندسی کشور باید اصلاح گردد گرچه تا به حال هم کاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی بوده است ولی انتظار میرود قانونی بنویسیم که جایگاه مهندسی حفظ گردد زیرا که ظرفیت فراوانی که میتواند برای کشور وزنه سنگینی باشد دچار چالش شده است.
رضایی اظهار داشت: مسئولین دولت دوازدهم باید زمینه‌های اقتصادی را شناسایی کنند و در راستای اشتغالزایی برای جوانان قدم بردارند و موضوع دیگر این که باید مورد عنایت قرار گیرد کیفیت مصالح ساختمانی است از اینرو عمر مفید ساختمانهای کشور خیلی کم تر از میانگین جهانی است.
وی تاکید کرد: ساختمانهای زیادی همچون پلاسکو وجود دارد که نیازمند مهندسی بهتر از پیش است و خود این مهم نیزموجب اشتغالزایی برای مهندسین ما میشود.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1221 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0