وزیر راه و شهرسازی در ‌همایش ‌سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد:

شرایط فعلی شایسته مهندسین کشورمان نیست/بیش از چهارصد هزار مهندس ساختمان در ایران داریم

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال تعداد مهندسین ساختمان ایران از مرز چهارصد هزار نفر گذشته است و با توجه به اهمیت کار مهندسان باید اجرای قانون نظام مهندسی در دستور کار تمام بخشهای عمرانی کشور باشد.

کد خبر: 960421024 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۳:۵۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال تعداد مهندسین ساختمان ایران از مرز چهارصد هزار نفر گذشته است و با توجه به اهمیت کار مهندسان باید اجرای قانون نظام مهندسی در دستور کار تمام بخشهای عمرانی کشور باشد.شرایط فعلی شایسته مهندسین کشورمان نیست

شرایط فعلی شایسته مهندسین کشورمان نیست

شرایط فعلی شایسته مهندسین کشورمان نیست

شرایط فعلی شایسته مهندسین کشورمان نیست

عباس آخوندی بعد از ظهر امروز در بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا ارومیه برگزار گردید، گفت: بخش ساختمان سی تا چهل درصد سرمایه ملی را تشکیل میدهد و این در حالی است که در دو سه دهه اخیر در تعداد مهندسین رشد چهل برابری داریم و به تعداد چهارصد هزار نفر رسیده است.
آخوندی ادامه داد: روش اجرا و کنترل ساختمان در امر مهندسی خیلی مهم است گرچه انحراف روش ارجاع کار از اول وجود دارد و با قانون ناسازگاری دارد و نقطه اصلی انحراف از قانون است که در آیین‌ نامه باید به این موضوع توجه می‌ شد که کارهای نظام مهندسی به ۱ رقابت کوپنی تبدیل گردید.
وی افزود: قانون نظام مهندسی میگوید که کار مهندسی باید تحت نظر فرد مهندس اجرا گردد و این موضوع بدین معنی نیست که جانشین مردم هستند و امروز زمانیست در باره توزیع کوپنی باید بازبینی کرد و مشکلات آینده را از پیش رو برداشت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام مهندسی کاری با کیفیت بهتر، عمر مفید بالا و ارزش افزوده بیش تر میتواند انجام دهد که در اینصورت مردم به افراد غیرحرفه‌ای مراجعه نمیکنند و اگر این اطمینان ایجاد گردد مردم در آینده ارزش افزوده بیش تر میتوانند داشته باشند.


آخوندی یاد آور شد: در آئین نامه اجرا و نظارت بر ساختمان مبنا بر این است که طرف قرارداد باید کارفرما باشد و میتواند شخص حقیقی یا حقوقی هم باشد.
وزیر راه و شهر سازی با تحلیل وضعیت عمومی نظام مهندسی کشور عنوان کرد: امیدوار هستیم بتوانیم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم زیراکه شرایط فعلی شایسته مهندسین کشورمان نیست زیرا عده‌ای دانش مهندسی و ساختمان‌ های مهندسی را زیر سئوال میبرند و اگر این سوء تفاهمها هموار نشود با مشکلات زیادی مواجه میشویم.
آخوندی خاطر نشان کرد: از مهندسین درخواست داریم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بخوبی اجرا نمایند و در این میان اخلاق مهندسی باید در هر اقدامی رعایت گردد تا پیامدهای خوبی برای مردم و جامعه داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر ساختمانهای ساخته شده توسط مهندسین در دراز مدت و کوتاه مدت با حقوق جامعه مغایر باشد مشکلاتی را پیش می‌آورد که در مغایرت با قوانین مهندسی قرار دارد.
وی گفت: در نظام‌ نامه اخلاق مهندسی ۲ موضوع کلی مدنظر است که یکی از افتخارات جامعه مهندسی است و مهندس متعهد میشود که خلاف جامعه و محیط زیست اقدامی را انجام ندهد و در نظام مهندسی بسوی نظام نامه اخلاقی میرویم که در سکوی پیشرفت ما را قرار میدهد.
وی اظهار داشت: نظام ۲ گانه در قانون بخوبی پیش بینی شده است و در عمل به این موضوع کم تر توجه شده است باید بجای توزیع کوپن به سمت حرکت به سوی شرکتهای مهندسی برای ارائه خدمات میکردیم بهتر از گذشته میتوانستیم نتیجه بگیریم.
منبع : قدس آنلاین

 

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن، مراجع علمی و فنی معتبر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1182 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0