ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد:

هر ساله بیست درصد به تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان افزوده میشود

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این سازمان بیش از چهارصد هزار عضو دارد و سالانه بیست درصد به تعداد این افراد اضافه میشود.

کد خبر: 960421022 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۳:۳۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این سازمان بیش از چهارصد هزار عضو دارد و سالانه بیست درصد به تعداد این افراد اضافه میشود.هر ساله بیست درصد به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان افزوده میشود

هر ساله بیست درصد به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان افزوده میشود

هر ساله بیست درصد به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان افزوده میشود

هر ساله بیست درصد به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان افزوده میشود

فرج الله رجبی بعد از ظهر امروز در بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا ارومیه برگزار گردید، گفت: حضور آقایان لاریجانی و آخوندی را در این همایش یک غنیمت برای مهندسین کشور است.
رجبی ادامه داد: حضور این عزیزان در این همایش میتواند مقدمه‌ای برای برکات جامعه مهندسی باشد چراکه تعداد سی و یک سازمان نظام مهندسی در کشور با شخصیت حقوقی مجزا داریم که طبق قوانین مهندسی برقرار شده‌اند و بیش از چهارصد هزار عضو نظام مهندسی داریم که سالانه بیست درصد به تعداد این افراد اضافه میشود.
وی افزود: سازمانهای نظام مهندسی با ۲ چالش مواجه هستند تا به اهداف بزرگ خود دست یابند که موضوع اول در آموزش است که بدون توجه به بازار تقاضا وارد بازار میشوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: افرادیکه بدون آموزش کافی وارد بازار میشوند ما را با مشکلات زیادی مواجه میکنند و برخی از این افراد حتی تجهیزات آزمایشگاهی مهندسی را ندیده اند چه برسد به این که بخواهند مهندسی را در جامعه جاری کنند و این یک تهدید برای سازمان نظام مهندسی است و وزارت علوم احساس میکند هیچ وظیفه‌ای در قبال فارغ‌التحصیلین ندارد.


وی عنوان کرد: چالش دوم بموضوعات اقتصادی مربوط میشود که درگیر مسائل صنفی شده‌ایم و مردم نگاهی که بجامعه مهندسی میکنند نگاهی توام با تهدید است و سازمان نظام مهندسی در این ۲ چالش نقش مهمی دارد.
رجبی تاکید کرد: دریافتیهایی که سازمانهای نظام مهندسی دارند برای آموزش افراد غیر ماهر است و هیچ ریالی در این رابطه از دولت دریافت نمیشود و در عین حال سازمانهای نظام مهندسی در بسیاری از مسائل عمومی بمملکت کمک کند و ظرفیت زیاد خود را در اختیار کشورمان قرار دهد.
وی اظهار داشت: برای ایجاد یک ساختار فنی و تخصصی ظرفیتهای لازم را داریم تا این موضوعات را پیاده کنیم و در شرایط کنونی بازبینی قانون نظام مهندسی بیش از گذشته احساس میشود و تا به حال نوزده نشست در دستگاهها و سازمانهای مختلف در راستای بازنگری قوانین برگزار گردیده است.
رجبی گفت: با اصلاح قوانین میتوانیم بیش از گذشته بجامعه کمک کنیم و سازمانهای نظام مهندسی ظرفیت لازم برای ورود به کمک بدولت را دارند و تجربیات لازم در استانها در این مورد وجود دارد.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1012 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0