تخفیف چند میلیاردی نظام مهندسی به سیل زده های نقده مائده نصر آزادانی

نقش اثرگذار روابط عمومیها در هم دلی و هم زبانی مهندسان ساختمان

بیستمین همایش سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیست و یکم , بیست و دوم تیرماه در استان آذربایجانغربی برگزار میشود

کد خبر: 960421011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۹:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،بیستمین همایش سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیست و یکم , بیست و دوم تیرماه در استان آذربایجانغربی برگزار میشودنقش اثرگذار روابط عمومیها در هم دلی و هم زبانی مهندسان ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی

سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی

نقش اثرگذار روابط عمومیها در هم دلی و هم زبانی مهندسان ساختمان

*مائده نصر آزادانی بیان داشت : همایش سازمان نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور بعنوان بزرگترین جلسه تخصصی مهندسین و مسئولین حوزه ساختمان در سطح ملی هر ساله در یکی از استانهای منتخب برگزار میشود. همایشی دو روزه که حجم وسیعی از دستور کار را در دل خود دارد که هر ۳ سال یک بار نیز با برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی این حجم از دستور کار به اوج خود میرسد.
در این میان روابط عمومی استانها بعنوان ارائه دهنده گزارش های سازمانهای نظام مهندسی هر استان تا به حال نقشی مهم و سازنده ای در کیفیت برگزاری این اجلاسها داشته اند. از سویی هم راهی مدیران در آماده سازی گزارشها، تنظیم و نشر محصولات دیجیتال یا چاپی، مستندسازی و پی گیری بازخوردهای پس از همایش از مواردی است که به صورت مشخص بعهده مدیران و کارشناسین روابط عمومی میباشد. نقشی حساس و مهمی که با حضور مسئولینی از استانداریها، اعضای کمیسیون عمران مجلس، مدیران کل راه و شهرسازی میتواند در تحکیم موقعیت و پی گیری مطالبات اعضای محترم سازمانها موثر و سازنده باشد.
بیستمین همایش سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حالی در استان آذربایجانغربی برگزار میشود که طرح مشکلات و نیازهایی اساسی مهندسین ساختمان و دانش آموختگان مرتبط با رشته های ۷گانه سازمان در کنار وظایفی دیگری که همایش دارد؛ بعنوان یک موضوع اساسی مطرح است. از اهم این وظایف میتوان بمواردی مانند تصویب و بررسی ترازنامه شورای مرکزی، خط‌ مشی عمومی و پیشنهادی شورای مرکزی، ضوابط و مقررات نظام ‌نامه‌ های پیشنهادی اداری، استخدامی و غیره مربوط بشورای مرکزی و نظام‌ نامه‌ های داخلی اشاره نمود.
دریافت نیازها و مطالبه های عمومی اعضا، گرداوری پیشنهادها و انتقال آن بمدیران و در نهایت ایجاد ارتباط فکری و تعاملی بین عضوها و مدیران، تقویت ارتباطهای درون سازمانی و میان سازمانی برای حل این مشکلات و پیدا کردن راه کارهای اثربخش برای بالارفتن سطوح مختلف اجتماعی مهندسین از وظایفی است که روابط عمومیها میتوانند در کنار تهیه گزارشهای عملکرد در پروسه ای ۱ ساله تا قبل از برگزاری همایش به آن بپردازند. به این ترتیب خدمات و وظایف روابط عمومی سازمانها در طول سال، جاری و ساری میباشد که تلاش مدیران و کارشناسین روابط عمومی درکنار نگاه عمیق و آینده نگر روسای سازمانها میتواند مکمل خوبی برای نیل به کیفیت مطلوب نتایج این همایش و اجلاسهای پیش رو باشد.


بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه بعنوان زمان برگزاری همایش بیستم در نظر گرفته شده است که پوشش مناسب خبری و انتقال دستآوردهای حقیقی و اثرگذار همایش به اعضای نظام مهندسی استانها از طریق رسانه های داخلی میتواند در ایجاد خشنودی، هم دلی عمومی و اعتماد سازی میان اعضا و مدیران سازمانها اثر گذار باشد. پرهیز از انتشار اخبار فرمایشی، بیمحتوا و غیر قابل ارزشگذاری و یا پرداختن به دید و بازدید ها بدون اعلام نتیجه ای خاص میتواند به این اعتماد و هم دلی ضربه ای جدی وارد کند. هوش مندی و نگاه باریک اعضا مسئولیت اطلاع رسانی و نشر اخبار و گزارشها را توسط روابط عمومیها سنگینتر میسازد که توجه به این موضوع در کنار دیگر وظایفی که روابط عمومی استانها در این همایش بعهده دارند خیلی جدی است.
امروز همه بر این موضوع اعتقاد دارند که اتمام همایش و گردهماییهایی مانند آن در واقع شروع کار روابط عمومیها در پی گیری نتایج و به حداکثر رساندن طول موج مثبت و سازنده آن است. در واقع مستند سازیهایی که در طول برگزاری همایش توسط کارشناسین و مدیران خلاق هر استان صورت میپذیرد می واند در پی گیری مطالبه ها و نتایج بعد از آن اثرگذار باشد. در روابط عمومیهای موفق؛ مستند سازی طیف گسترده تری از اطلاعات را در بر میگیرد و منحصر به تهیه فیلم و عکس نیست بلکه افکار، دیدگاهها، نقطه نظرها و تجربه ها بعنوان عناصری مهمتر و کارآمد تر محسوب میشوند.
*مدیر روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی
منبع : سازه نیوز

 

دانلود منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1338 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0