ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تجمیع خدمات مهندسی مهم ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تجمیع خدمات مهندسی از مهم ترین برنامه های این وزارت خانه در گرداوری آئین نامه کنترل ساختمان است.

کد خبر: 960421003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۷:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تجمیع خدمات مهندسی از مهم ترین برنامه های این وزارت خانه در گرداوری آئین نامه کنترل ساختمان است.تجمیع خدمات مهندسی مهم ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی

 

تجمیع خدمات مهندسی مهم ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی

آخوندی

تجمیع خدمات مهندسی مهم ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی

عباس آخوندی در حاشیه بیستمین همایش هئیت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارومیه گفت: عرضه خدمات مهندسی در کل دنیا با شیوه مشخصی انجام میشود و طبق آن فرد با یک دفتر مهندسی روبرو است حال آن که در ایران این خدمات به صورت پراکنده ارائه میشود که مشکل های زیادی برسرراه توسعه صنعت ساختمان بهمراه داشته است.

آخوندی ادامه داد: در ایران، مردم برای دریافت خدمات مهندسی با افراد متعددی روبرو هستند و ما همت میکنیم در آئین نامه کنترل ساختمان شیوه ای طراحی کنیم تا مردم تنها یک مهندس را مسئول بدانند و خدمات تجمیع گردد.

وی افزود: طبق یک ارزیابی، مالک و یا متقاضی خرید خدمات مهندسی می بایست تایید و امضای نوزده منبع متفاوت مهندسی از جمله آزمایش گاه مکانیک خاک، امور نقشه برداری، طراحی، محاسبات سازه ای، کنترل مضاعف، مجری ذی صلاح، پروانه بهره برداری از آب و برق  را دریافت نماید که این ازدیاد این مراجع ، رابطه میان مهندسین و جامعه را ناخوشایند و تاحدی با ابهام روبرو کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با همت این وزارت خانه و ارجاع آیین نامه کنترل ساختمان به هیات وزیران، نقطه عطفی در اصلاح وضعیت رابطه مهندسین و جامعه را مشاهده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بر رعایت اخلاق مهندسی نیز تاکید و خاطر نشان کرد: اخلاق مهندسی نکته خیلی مهمی است که در آن رابطه مهندس و خریدار، مهندس و جامعه؛ هم چنین رابطه مهندس و نظام کنترل ساختمان بطور شفاف بیان میشود.

آخوندی عنوان کرد: بی شک افزایش کیفیت ارایه خدمات مهندسی علاوه بر رضایت مندی بیش تر جامعه در بخش ساخت و ساز، رونق روز افزون این صنعت را منجر خواهد شد.

بیستمین همایش هئیت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه با حضور رئیس قوه مقننه و وزیر راه و شهرسازی بهمراه تعدادی از مقامات کشوری و استانی در ارومیه برگزار میشود.

منبع :  خبرگزاری مهر

 

نشریه ۱۱۰ برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
962 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0