1 میلیون متر مربع نقشه ساختمان روستایی در سازمان نظام مهندسی استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

۱ میلیون متر مربع نقشه ساختمان روستایی در سازمان نظام مهندسی استان قزوین کنترل شده است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: در 5 سال گذشته و با الکترونیکی شدن کنترل نقشه ها، 1 میلیون متر مربع از نقشه های ساختمانی هفتصد و سی و دو روستای استان در این سازمان مورد کنترل قرار گرفته است.

کد خبر: 960420013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ - ۱:۵۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: در ۵ سال گذشته و با الکترونیکی شدن کنترل نقشه ها، ۱ میلیون متر مربع از نقشه های ساختمانی هفتصد و سی و دو روستای استان در این سازمان مورد کنترل قرار گرفته است.۱ میلیون متر مربع نقشه ساختمان روستایی در سازمان نظام مهندسی استان

 

1 میلیون متر مربع نقشه ساختمان روستایی در سازمان نظام مهندسی استان

۱ میلیون متر مربع نقشه ساختمان روستایی در سازمان نظام مهندسی استان

عباس وثیق نیا روز ۳ شنبه در گردهمایی ناظران نظام فنی روستایی که در اداره کل راه و شهرسازی قزوین برگزار گردید، گفت: بی شک امنیت و آسایش در واحدهای مسکونی روستایی بنظارت بر ساخت و ساز نیاز دارد و اگر روستائیان بدانند که موضوعهای مهندسی در این بخش به نفع آنها تمام میشود، همکاریهای لازم را با ناظران فنی بعمل خواهند آورد.
وثیق نیا اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان که از سال هفتاد و چهار و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی جهت طراحی، محاسبه، اجرا، نظارت و تعمیر و نگه داری بناها از طرف افراد دارای صلاحیت تاسیس گردید، در سال هشتاد و شش در استان قزوین طبق تفاهم نامه ۳ جانبه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت و نظارت بر امر ساخت و ساز در روستاها راهم مشخص نمود.
وثیق نیا در بخش دیگری از سخنان خود عمر مفید ساختمانها در کشور را حدود سی سال اعلام کرد و ادامه داد: این مساله در مقایسه با استانداردهای جهانی خیلی پایین است.
وی افزود: سال پیش چهارصد مهندس برای نظارت فنی روستایی در استان ثبت نام نمودند که با در نظر گرفتن فاکتورهایی از جمله بومی بودن، شاغل نبودن، متاهل بودن و برخورداری از پروانه پایه سه، صد نفر انتخاب و با برگزاری مصاحبه در نهایت شصت نفر از آنها صلاحیت فنی برای نظارت بر ساخت و ساز در روستاهای استان را دریافت نمودند.


ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این نشست اظهار داشت: به استناد ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، در محلهایی که وزارت راه اعلام میکند اشتغال به امور فنی ساختمان مشروط به داشتن صلاحیت حرفه ای است و این مساله در مورد مهندسین و کاردانها از طریق پروانه اشتغال بکار محرز میشود.
حامد عبدالرزاقی ادامه داد: پروانه اشتغال بکار سند رسمی دولتی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ها صادر میشود و افرادیکه این پروانه را دریافت میکنند باید در ساخت و سازهای روستایی رعایت مقررات ملی ساختمان را مد نظر داشته باشند و ضوابط طرح هادی روستایی را هم لحاظ کنند.
به گفته او، رعایت مقررات ملی ساختمان علاوه بر حفظ جان و مال مردم، بخش بزرگی از سرمایه های ملی را که همان بناها هستند را هم نگه داری میکند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز میگردد.
وی در خاتمه گفت: برای تهیه نقشه در روستاها دفاتر طراحی و تهیه نقشه های فنی ساخت و ساز روستایی تاسیس میشود که مجوز آن هم از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان صادر خواهد شد.
در حال حاضر نه هزار و دویست و سی و شش نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند.
استان قزوین دارای هشتاد و پنج هزار واحد مسکونی روستایی است که حدود پنجاه و نه هزار واحد آن (شصت درصد) مقاومسازی گردیده است.
منبع :ایرنا

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۶
1329 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0