استعلام وضعیت اراضی توسط سامانه سامط مدیرامور اراضی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور

استعلام وضعیت اراضی توسط سامانه سامط

مدیرامور اراضی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: وضعیت اراضی توسط سامانه سامط این سازمان در کشور اطلاع رسانی میشود.
اکرم توفیقی درجلسه واگذاری خدمات سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور بدفاتر پیشخوان خدمات دولت در البرز گفت: فعالسازی این سامانه از امروز در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: 960420010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ - ۱:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، مدیرامور اراضی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: وضعیت اراضی توسط سامانه سامط این سازمان در کشور اطلاع رسانی میشود.استعلام وضعیت اراضی توسط سامانه سامط
اکرم توفیقی درجلسه واگذاری خدمات سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور بدفاتر پیشخوان خدمات دولت در البرز گفت: فعالسازی این سامانه از امروز در دستور کار قرار گرفته است.

 

استعلام وضعیت اراضی توسط سامانه سامط

استعلام وضعیت اراضی توسط سامانه سامط

توفیقی تصریح کرد: استعلام از این سامانه مبنای تایید مالکیت و صدور سند مالکیت در زمان بررسی اسناد ملکی است.
وی ادامه داد: این سامانه دویست و پنجاه هزار استعلام در سال را پاسخ میدهد .
توفیقی افزود: از نظر سلامت اداری یکی از مقولات حساس و مورد تاکید دستگاههای نظارتی حتی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری است.
وی عنوان کرد: این سامانه نقش موثری دراستعلام وضعیت املاک در هر نقطه از کشور را دارد.
** پیشتازی استان البرز در برون سپاری استعلامات منابع طبیعی کشور
این سامانه بمنظور تسریع در نحوه پاسخ گویی به استعلامها و کاهش تعداد مراجعه افراد به ادارات منابع طبیعی صورت گرفته، با هم کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، انجمن دفاتر پیشخوان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز راه اندازی گردید. هم کاری ۳ جانبه میان اداره کل منابع طبیعی، انجمن دفاتر پیش خوان و سازمان نظام مهندسی رمز اصلی موفقیت این سامانه دانسته شده و بر رعایت دقیق دستورالعملهای مربوطه و تفاهم نامه ها تنظیم گردیده تأکید شده است. نرم افزار سامط مختص منابع طبیعی بوده و قدم مهمی برای تحقق دولت الکترونیک و سرعت بخشیدن در خدمت رسانی برداشته است.
با اتصال کل استانهای کشور به این سامانه، ثبت درخواست متقاضیان در تمام نقاط کشور بدون حضور در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها صورت میپذیرد. سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) نرم افزاری است که در آن متقاضیان بجای مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ، با در دست داشتن برگه استعلام، مدارک مالکیتی و هویتی و هم نقشه رقومی محل وقوع ملک بدفاتر پیشخوان سطح استان مراجعه و درخواست خود را ثبت میکنند و از آن پس همه مراحل کار تا صدور پاسخ مقتضی که به صورت پیامک به اطلاع افراد میرسد از طریق این سامانه صورت میپذیرد. این نرم افزار با زبانC# و تکنولوژی NET. و پایگاه داده SQL Server طراحی و تولید شده و تحت وب میباشد. مساحت کل استان البرز بعد از انتزاع از استان تهران بمیزان ۵۱۶۹۵۹٫۴ هکتار میباشد که از مجموع این میزان مساحت ۴۳۴۱۳۲٫۵ هکتار (۸۴%) مشمول اراضی ملی و دولتی قلم داد میشود. با توجه به نقشه های موجود، از مجموع مساحت فوق الذکر ۸۲۸۲۶٫۹ هکتار شامل اراضی جدا شده و بناهای قانونی میباشد که این رقم نشان دهنده این مهم میباشد. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مدیریت هفتاد و دو درصد از سطح کل استان را به عهده دارد که از این میزان مساحت ۳۰۲۹۵۷ هکتار آن معادل هفتاد و شش درصد سطح کل اراضی ملی استان تثبیت حاکمیت دولت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با انجام پذیرفته است.

۳ حوضه آبخیز اصلی استان البرز عبارت است از:۱-حوضه آبخیز کرج (سد امیرکبیر) ۲-حوضه آبخیز سفید رود ۳-حوضه آبخیز کرج- شور وسعت جنگل های استان نیز با حساب کردن درختچه زار و بیشه زارهای طبیعی ۱۵۲۶۷٫۵ هکتار میباشد. این جنگلها را میتوان به ۲ قسمت عمده تفکیک کرد که شامل ۱) جنگل های طبیعی و ذخیره گاهها ۲)جنگل های دست کاشت است . هم چنین طبق آخرین اطلاعات وآمار تهیه شده بوسیله دفتر تثبیت شن سازمان جنگلها وطبق تصاویر ماهواره ای مساحت کل بیابان های قابل احیاءاستان البرز ۴۳۶۶۸ هکتارمیباشد که از این مقدار ۲۴۶۹۸ هکتاردرمحدوده سیاسی شهرستان اشتهارد و۱۸۹۷۰ هکتاردرمحدوده سیاسی شهرستان نظر آباد واقع گردیده است.
منبع : سپیدار آنلاین

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۶
7995 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0