جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه

برگزاری جلسه مشترک هیئت مدیره با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان

کد خبر: 960420004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در راستای تعامل سازمان با دستگاه های اجرایی استان جلسه مشترک هیئت مدیره با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان در تاریخ یک شنبه هجدهم تیرماه در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.برگزاری جلسه مشترک هیئت مدیره با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر

 

برگزاری جلسه مشترک هیئت مدیره با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر

برگزاری جلسه مشترک هیئت مدیره با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر

در آغاز این جلسه مهندس وثیق نیا رئیس سازمان در مورد فعالیتهای مشترک سازمان و جمعیت هلال احمر بیان کرد: فعالیتهای مشترک در بین سازمان و هلال احمر وجود دارد که از عمده این فعالیت ها میتوان خدمت رسانی به عامه مردم و حمایت از آن ها اشاره کرد. یکی دیگر از فعالیت های مشترک این ۲ سازمان در زمینه مقابله و پیش گیری از خطرات در مواقع ضروری و بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله و غیره میباشد که با هم کاری هر چه بیش تر میتوانین در زمینه فعالتر عمل کنیم.
وثیق نیا گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از سال هشتاد و شش در زمینه آموزش مقابله با زلزله در سطح مدارس جهت افزایش آگاهی سطح عمومی جامعه و دانش آموزان فعالیتهای اثرگذاری را با هم کاری سازمان هلال احمر داشته است. که با تعامل بیش تر می توان در حوزه آموزش ضمن استفاده بهینه از پتانسیلهای موجود در هر ۲ سازمان فعالیت های اثر گذاری را در آگاهی و رشد اطلاعات عمومی جامعه در نحوه برخورد با مخاطرات طبیعی انجام داد.
وی در خاتمه افزود: جمعیت هلال احمر مردمی ترین نهاد میباشد که با وجود خدمات خیلی زیاد هم چنان به صورت کامل ظرفیتهای آن شناخته نشده است.
دکتر آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مورد فعالیت های این سازمان اظهار داشت: در حال حاضر هلال احمر استان دارای نه هزار عضو داوطلب میباشد و یکی از وظایف این سازمان شناسایی و جذب توانایی توان گران و شناخت مددجوها میباشد تا بتوانیم ضمن آموزش در جامعه از توانایی آن ها در مواقع ضروری استفاده بهینه کنیم.
آصفی گفت: متاسفانه بعضی از خانوادهها در سطح استان هستند که بدلیل هزینه های سنگین درمان آن ها نمیتوانند بیماری خود را بهبود ببخشند، ولی امروز با شناسایی خیرین این دست از مددجویان بهبود یافته و توانسته ایم با کمک خیرین این موضوع را بهبود ببخشیم اما تا رسیدن به مرز ایده آل فاصله خیلی زیادی است که می توان با سامان دهی خیرین و مددجویان بمرز ایده آل نزدیک شد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مورد فعالیتهای مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: با توجه بشعار هلال احمر که “هر خانواده یک امدادگر” میباشد یک سری آموزشهای عمومی و تخصصی را در راستای ارتقا آگاهی عموم مردم جامعه برگزار میکند که سازمان نظام مهندسی ساختمان میتواند در حوزه آموزش در زمینه های مختلف از جمله “ساختمان امن” در برگزاری این دورههای آموزشی نقش اثرگذار و پررنگی را ایفا کند. که در همین زمینه محله آخوند واقع در خیابان مولوی بعنوان پایلوت جهت آموزش امداد انتخاب گردیده است که در حال حاضر این آموزش بصورت چهره به چهره برای هر خانواده در حال برگزاری میباشد که این آموزشها در زمان بلایای طبیعی تاثیرگذار واقع شده و از وقوع خیلی از فجایع جلوگیری کند.
دکتر عقیل امام قلی عضو معماری هیئت مدیره سازمان بیان داشت: مهندسان باید در زمینه امداد و نجات ورود پیدا کرده و آموزشهای لازم را بگذرانند و برای مهندسانی که دائما در کارگاه های ساختمانی حضور دارند بسیار اثرگذار تر میباشد که بایستی در این زمینه کلاس های آموزشی بصورت مشترک برگزار شود.
مهندس حسین خوینی ریاست شعبه هلال احمر قزوین در مورد ساختمان امن عنوان کرد:با توجه به زلزله خیز بودن ایران متاسفانه تاکنون اقدامات مناسبی پس از حادثه جهت تریاژبندی صورت نمیگیرد و سبب بروز حوادث برای امدادگران میگردد که پسندیده است نظام مهندسی در زمینه تریاژبندی در زمان حوادث حاضر باشد.
مهندس ارباب نایب رئیس اول سازمان گفت: باید در راستای پیش گیری از بروز حوادث در زمان های ضروری با ایجاد سرپناههای موقت با سازه های امن و ایمن بتوانیم حوادث را کاهش دهیم، ضمن این که سازمان با چک لیستهای ایمنی در ساختمان های مسکونی در راستای کاهش حوادث تهیه کرده است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

 

پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۶
2171 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0