جدا کردن وظایف تمرکز از وزارت جهاد کشاورزی عقب‌ گرد است ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر داد:

جدا کردن وظایف تمرکز از وزارت جهاد کشاورزی عقب‌ گرد است/ شناسنامه صنعت میوه رونمایی میشود

ریاست سازمان نظام کشاورزی ایران بیان کرد: باید وظایف زنجیره تولید در بخش کشاورزی تا مصرف و صادرات در یکجا سیاستگذاری گردد و جدا کردن قانون تمرکز از وزارت جهاد کشاورزی بازگشت به عقب است.

کد خبر: 960418008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ تیر ۹۶ - ۱۰:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام کشاورزی ایران بیان کرد: باید وظایف زنجیره تولید در بخش کشاورزی تا مصرف و صادرات در یکجا سیاستگذاری گردد و جدا کردن قانون تمرکز از وزارت جهاد کشاورزی بازگشت به عقب است.جدا کردن وظایف تمرکز از وزارت جهاد کشاورزی عقب‌ گرد است

 


13960205000691_PhotoAجدا کردن وظایف تمرکز از وزارت جهاد کشاورزی عقب‌ گرد است

 

شفیع ملکزاده قبل از ظهر امروز در جلسه خبری در معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، به اهمیت زنجیره تولید در بخش کشاورزی اشاره نمود و ادامه داد: این زنجیره حکم مرگ و زندگی را در بخش کشاورزی دارد و از سال نود و یک که با مصوبه مجلس قانون تمرکز بخش کشاورزی از سایر وزارت خانه‌ها منتزع و بوزارت جهاد کشاورزی منتقل گردید،موجب شد تا بتوانیم زنجیره تولید و تأمین را پیاده کنیم که البته در این میان کم و کاستیهایی هم وجود دارد که بمرور زمان حل خواهد شد.
ملک زاده لغو قانون تمرکز و بازگرداندن وظایف به وزارت خانه‌ های دیگر را یک عقبگرد عنوان کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد صدمه های بسیاری به بخش کشاورزی وارد میشود، زیرا که از زمان اجرای وظایف تمرکز شاهد جلوگیری از واردات بی‌ رویه محصولات کشاورزی بوده‌ایم، زیرا که پیش از آن بدون توجه به تولید فقط برای تامین منافع وارد کننده محصولات بصورت موازی وارد میشد.
رئیس سازمان نظام کشاورزی ایران به تاریخچه واردات محصولات استراتژیک پیش از اجرای قانون تمرکز اشاره کرد و تصریح نمود: تا پیش از سال نود و دو بیش از دو میلیون تن واردات شکر داشتیم، اما در سال نود و دو این رقم به کم تر از هفتصد هزار تن رسید که قطعاً میتواند به نفع تولید کننده باشد و حال باید نگران این بود که اگر بخش واردات مجزا عمل کند، چه بلایی سر تولید کشور خواهد آمد.
اولین نمایش گاه تخصصی صنعت میوه کشور قرار است تا از سی و یکم مرداد تا سه شهریور در هتل المپیک تهران برپا گردد که در این نمایش گاه کلیه فعالین زنجیره حوزه کشاورزی اعم از صنایع تبدیلی، نهاده‌های کشاورزی، کود، سم، بذر، کشت نشاء، تولید نهال، شبکه‌ های آبیاری،؛ شبکه‌ های گلخانه‌ ای، محصولات ارگانیک و روشهای جدید صادراتی ارائه گردد. هم چنین چهار کارگاه آموزشی جنبی در این نمایشگاه برپا خواهد شد که نقش و جایگاه بانک، بورس و میوه در مدیریت پیشرفته میوه، فعالیتهای پسا تولید، سورتینگ و بسته‌بندی، فرآوری و صادرات از جمله آن هاست.
ملک زاده عنوان کرد: امروز کارشناسین و صاحبنظران برجسته کشور از مدتها قبل بارها بر لزوم تشکیل این زنجیره‌ها تأکید داشتند.


ملک زاده تشکیل هلدینگهای بزرگ برای کاهش قیمت تمام شده و بازاریابی اصولی صادراتی را خیلی مهم ارزیابی نمود و افزود: همین روش اکنون برای باغات مرکبات شمال و نخل‌ داران جنوب در حال اجراست، زیرا که فعالیتهای خرد موجب افزایش قیمت تمام شده و موانع ورود به بازارهای صادراتی میشود.
وی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور را راهی برای معرفی شناسنامه کشاورزی کشور عنوان و خاطر نشان کرد: سالانه قریب به صد و بیست میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید میشود که شاید بیست درصد این محصول تبدیل به ضایعات میشود و بخشی از آن منهای سنتی بودن سیستم برداشت حمل و نقل به ماشین آلات وارداتی بر میگردد که بسیاری از آن ها فرسوده هستند. بعنوان مثال در بحث گندم کمباینهایی داریم که بخشی از آن تبدیل بضایعات میشود، هم چنین نداشتن انبار و سردخانه در صنایع تبدیلی هم از مشکلات دیگری است که باید فکری برای آن کرد.
منبع : خبرگزاری فارس

 

 

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۶
1047 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0