نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند رئیس سازمان نظام مهندسی کشور مطرح کرد:

اصلاحیه قانون نظام مهندسی تا مهرماه بصحن علنی مجلس میرود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: اصلاحیه قانون نظام مهندسی بعد از کسب نظر از صاحبنظران حوزه ساخت وساز کشور تا مهرماه سال نود و شش بصحن علنی مجلس میرود.

کد خبر: 960417017 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۹۶ - ۲:۰۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: اصلاحیه قانون نظام مهندسی بعد از کسب نظر از صاحبنظران حوزه ساخت وساز کشور تا مهرماه سال نود و شش بصحن علنی مجلس میرود.اصلاحیه قانون نظام مهندسی تا مهرماه بصحن علنی مجلس میرود

اصلاحیه قانون نظام مهندسی تا مهرماه بصحن علنی مجلس میرود

سازمان نظام مهندسی ساختمان

اصلاحیه قانون نظام مهندسی تا مهرماه بصحن علنی مجلس میرود

‘فرج الله رجبی’ روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: اصلاح این قانون در کمیسیون عمران در دست بررسی است و تاکنون نیز دوازده جلسه با کارشناسین و متخصصین حوزه ساخت و ساز، دستگاههای اجرایی ، پیمان کاران و انبوه سازان برگزار گردیده تا با آسیب شناسی و رفع نقاط ضعف، نقاط قوت آن تقویت تا مسئولیتهای همه دست اندرکاران صنعت ساختمان در این قانون بخوبی مشخص گردد.
رجبی با اشاره به این که اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور در مراحل نهایی قرار دارد ادامه داد: ما تلاش کردیم همه کارشناسین بتوانند نظر خود را در این مورد اعلام کنند تا این قانون بصحن علنی مجلس بیاید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر ورود افراد واجد شرایط و صلاحیت دار در حوزه ساخت وساز کشور تاکید کرد و افزود: صنعت ساختمانی یک مساله بزرگ ملی است و باید همه همت کنند که افراد واجد شرایط و متخصص ذیصلاح وارد این عرصه شوند و مسئولیتهای همه افراد در این بخش بخوبی مشخص گردد.
به گفته رجبی، ما سال پیش شاهد حادثه ساختمان پلاسکو بودیم و این اتفاق نشان میدهد که باید افراد واجد شرایط حرفه ای در این حوزه وارد شوند و اگر عده ای در ارائه خدمات مهندسی کوتاهی داشته باشند با نظارت بر عملکرد ها وضعیت آن ها مشخص گردد تا با وجود مجریان خطای انسانی و ریسک در این بخش بیش از پیش کم تر گردد.
رجبی با اشاره به اینکه مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان ناظر برای نگه داری ساختمان ها است تصریح کرد: همه باید الزمات فنی و ایمنی را در ساختمان ها طبق این مبحث رعایت کنند و سازمانهای نظام مهندسی آمادگی دارد با اعزام گروههای بازرسی بمنظور افزایش عمر ساختمانها در این زمینه ورود کند.
وی عنوان کرد: با این حال با وجود اینکه بیست و دو سال از اجرای قانون نظام مهندسی گذشته، ولی در این مدت در حوزه ساخت و ساز کشور شاهد تحولات خوبی بودیم و خیلی از نقایص و ابهامات صنعت ساختمان برطرف شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به دستورالعمل دریافت مالیات از سازندگان و تولید کنندگان مسکن خاطر نشان کرد: بی شک همه فعالین اقتصادی باید مالیات خود را پرداخت کنند ولی در شرایط کنونی گذر از رکود بازار مسکن اجرای این دستورالعمل نیازمند تاخیر و تدبیر بیش تری است تا تولید مصالح ساختمانی و اشتغال زایی در این بخش در کشور تقویت گردد.
وی ادامه داد: ما نیازمند ایجاد انگیزش بیش تری در بازار ساخت و ساز مسکن در کشور هستیم تا این بازار که بخش خصوصی ظرفیت سرمایه گذاری بیش از صد هزار میلیارد تومانی در آن دارد و سه برابر بودجه عمرانی کشور است، هم چنان در این بخش فعال باشد.
بگفته او، همه فعالین اقتصادی باید مالیات خود را پرداخت کنند، ولی ابلاغ این دستورالعمل در این مقطع نقض غرض است، زیرا دولت در تلاش است که میزان اشتغال زایی در کشور بیش از پیش افزایش یابد و ممکن است اجرای آن موجب گردد عده ای سرمایه های خود را در بانکها سپرده گذاری و سود آنرا دریافت کنند.


رجبی تاکید کرد: هرچند که ممکن است گرفتن مالیات قیمت تمام شده مسکن را افزایش ندهد، ولی بررسیها نشان میدهد که ساخت و ساز سال گذشته نسبت به سال نود و چهار حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه از برگزاری بیستمین همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ارومیه خبر داد و تصریح کرد: با حضور اعضای هیات مدیره سی و یک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور این همایش طبق قانون روزهای بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه در این شهر برگزار میشود.
وی یادآور شد: در این همایش خط مشیها، برنامه ها و راهبردهای سازمانهای نظام مهندسی کشور مورد بحث و بررسی قرار میگیرد تا همه هم کاران ما در سطح کشور بتوانند با طرح مسایل خود به یک وحدت رویه دست پیدا کنیم.
همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هرسال برگزار میشود و امسال نیز این همایش روزهای بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.
منبع : ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۹۶
881 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0