آخوندی مطرح کرد:

وضعیت زندگی شهروندی در کشور نا مناسب است/ نوزده میلیون نفر در کشور حاشیه ‌نشین و بد مسکن هستند

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وضعیت زندگی شهروندی در کشور مناسب نیست و این فقط به استان سیستان و بلوچستان اختصاص ندارد.

کد خبر: 960416003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ تیر ۹۶ - ۷:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وضعیت زندگی شهروندی در کشور مناسب نیست و این فقط به استان سیستان و بلوچستان اختصاص ندارد.وضعیت زندگی شهروندی در کشور نا مناسب است

وضعیت زندگی شهروندی در کشور نا مناسب است

وضعیت زندگی شهروندی در کشور نا مناسب است

وضعیت زندگی شهروندی در کشور نا مناسب است

عباس آخوندی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: وضعیت زندگی شهروندی در کشور مناسب نیست و این فقط به استان سیستان و بلوچستان اختصاص ندارد.
وی ادامه داد: جمعیت شهری ایران حدود پنجاه و نه میلیون نفر است و میزان حاشیه ‌نشینی و بد مسکنی در بافت های فرسوده و سایر بافت ها حدود نوزده میلیون نفر در سطح کشور است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: یعنی حدود سی و پنج درصد جمعیت در وضعیت نابسامانی زندگی میکنند که تا چهل و یک درصد متغیر است.
آخوندی تصریح کرد: آمار سال نود و پنج در مقایسه با سال نود نشان میدهد که جمعیت روستایی دو درصد کاهش و شهری دو درصد افزایش یافته است و جمعیت روستایی بصورت ملی نزول دارد.
وزیر راه و شهر سازی با اشاره به این که در برنامه‌ ریزی مسکن در حوزه شهری باید روی بافت حاشیه‌ نشینی متمرکز گردید تا منابع بدرستی هزینه و بهره‌وری داشته باشد، تاکید کرد: موضوع حاشیه‌ نشینی یک مسئله ملی است و بهمین دلیل برگزاری نشست های ستادهای بازآفرینی شهری در استانداریها و فرمانداریها پیش‌بینی شد.
آخوندی عنوان کرد: نیاز به یک نوع هم گرایی افقی و هم راهی بین وزارت خانه‌ای و در سطح شهرستانها نیز ایجاد هماهنگی بین نیروهای محلی برای رفع معضلات حاشیه ‌نشینی در بخشهای مختلف وجود دارد.
وزیر راه و شهر سازی تشریح کرد: برش افقی برنامه ‌ریزی با هم راهی و مشارکت دستگاههای اجرایی مختلف در حاشیه شهرها در جهت ارتقا کیفیت زندگی مردم و حتی در حوزه مسکن این روش کارآمدتر و ارجح‌ تر است.


وی با بیان این که بزرگ ترین معضل بافتهای حاشیه ‌نشین نداشتن هویت محله‌ ای است و افراد ساکن آن ها حس تعلق خاطر ندارند، خاطر نشان کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی تعریف محله است و این محلات ساختار خودش را از حیث امکانات از جمله مدرسه، مسجد، بازار و روابط اجتماعی میخواهد و تنها روی نقشه نیست.
آخوندی اظهار داشت: سیاست محله‌ محوری باید محور تمام برنامه‌ ریزیها تعریف شود، پیشنهاد ما به استان این است هرجا که زمین دارید چه از محل اراضی خالصه و چه سازمان ملی زمین و مسکن، افراد تقاضا کننده با دریافت وام با نظارت نظام مهندسی نسبت به بهسازی و ارتقاء سکونت‌گاهها اقدام فرمایند.
وی گفت: نیاز به ایجاد مدارس در مناطق حاشیه ‌نشین خیلی جدی و الزامی است که در صورت انعکاس جدی آن، در سطح مرکز توسط رئیس جمهور پی گیری خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد فضای عمومی با تمام امکانات اعم از خانه سلامت،بهداشت، مدرسه و تامین قیر برای آسفالت محل های عبور در سکونت‌گاههای غیررسمی حاضر بهر نوع هم کاری و یاری است.
منبع : خبرگزاری فارس

 

کانال تلگرام نظام مهندسی سمنان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ تیر ۹۶
1061 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0