معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر

وضعیت قرمز در بعضی پستهای شاخص برق کشور

معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: تمرکز بر اجرای سیاستها برای مدیریت مصرف برق، افزیش امنیت انرژی و پایداری اقتصادی در صنعت برق را تضمین میکند.

کد خبر: 960414033 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ تیر ۹۶ - ۳:۱۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: تمرکز بر اجرای سیاستها برای مدیریت مصرف برق، افزیش امنیت انرژی و پایداری اقتصادی در صنعت برق را تضمین میکند.وضعیت قرمز در بعضی پستهای شاخص برق کشور

وضعیت قرمز در بعضی پستهای شاخص برق کشور

وضعیت قرمز در بعضی پستهای شاخص برق کشور

وضعیت قرمز در بعضی پستهای شاخص برق کشور

محمودرضا حقی‌فام در دومین کنفرانس تجارب برتر در بخش اداری، استان یزد را الگویی برای مدیریت مصرف برق در سطح کشور توصیف کرد و گفت: مدیریت مصرف یک انتخاب برای کشور نیست، بلکه یک الزام است و تمرکز ملی بر اجرای آن، امنیت تامین انرژی و پایداری اقتصادی کشور و صنعت برق را تضمین میکند.
حقی فام با اشاره به اینکه صنعت برق این مسیر را با قدرت و علم روز توسعه خواهد داد، افزایش بازده مصارف الکتریکی را خیلی مهم خواند وادامه داد: این وظیفه خطیر فقط بعهده صنعت برق نیست و دیگر وزارتخانه‌ها اعم از وزارت مسکن، نظام مهندسی، شهرداریها در مورد صنعت ساختمان، وزارت صنایع در حوزه ساخت وسایل و تجهیزات برقی، وزارت بازرگانی در واردات تجهیزات با بازده بالا وغیرو در این زمینه مسئولیتهای بزرگی دارند.
وی با بیان این موضوع که صنعت برق با توجه بمحدودیت گسترده مالی و حجم کم سرمایه گذاری در بخش انتقال، تولید و توزیع، بدون اعمال سیاستهای مدیریت مصرف امکان گذر از پیک بار را ندارد، افزود: با توجه گاز سوز بودن بخش عمده از نیروگاههای کشور، مدیریت مصرف برق میتواند نگرانیهای تامین گاز در صنعت برق را رفع کند.
حقی فام با اشاره به اینکه در سی ام تیرماه پارسال پنجاه و دو هزار و هفتصد مگاوات پیک کشور را شاهد بوده‌ایم و اکنون پیک بار هزار مگاوات بیش تر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: بفرض ایده ال بودن شرایط نیروگاههای موجود بیش تر از پنجاه و چهار هزار و پانصد مگاوات بیش تر نمیتوان از ظرفیت نیروگاهی کشور استفاده کرد.


این مسئول با اعلام اینکه پیک بار نسبت به منحنی مصرف افزایش چشم گیری داشته است، خاطرنشان کرد: این عامل سبب فشار بر اقتصاد برق و صرف هزاران میلیارد تومان در تولید، انتقال و توزیع گردیده است.
وی مدیریت مصرف را بعنوان یک پیوست خیلی مهم در مدیریت کشور و آنرا عاملی برای افزایش امنیت انرژی و اقتصاد کشور عنوان کرد.
او با بیان نقش مهم اقتصادی مدیریت مصرف، تاکید کرد: اکنون متوسط بهای قبض مشترکین برق در کشور از ابتدای سال تاکنون بیست و چهار هزار تومان بوده و این ارزان بودن قیمت برق در آینده محدودیتهای مالی شدیدی را برای وزارت نیرو ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به رده‌ی دهم و یازدهمی کشور از لحاظ آلایندگی در جهان، مدیریت مصرف را مهمترین شیوه برای کاهش الایندگی بیان کرد.
معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر ابراز نگرانی کرد : اکنون بعضی از پستهای شاخص برق کشور با استفاده از ظرفیت نود و پنج درصد از توان پست بوضعیت قرمز رسیده و این درحالیست که اگر هفتاد درصد از ظرفیت یک پست مورد استفاده قرار گیرد، به آن وضعیت بحرانی اطلاق میشود.
منبع : آنا

 

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ تیر ۹۶
988 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0