لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی توسط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی مطرح کرد:

مجریان ساختمانی در استان مرکزی با عنوان پیمان کاران ساخت فعال میشوند

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: شیوه‌ نامه مجری استان مرکزی در شورای فنی این استان تصویب گردیده و منتظر تاییدیه از طرف وزارت راه و شهرسازی است که در صورت تایید، مجریان میتوانند با عنوان پیمان کاران ساخت بفعالیت خود بپردازند.

کد خبر: 960413013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ تیر ۹۶ - ۱۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: شیوه‌ نامه مجری استان مرکزی در شورای فنی این استان تصویب گردیده و منتظر تاییدیه از طرف وزارت راه و شهرسازی است که در صورت تایید، مجریان میتوانند با عنوان پیمان کاران ساخت بفعالیت خود بپردازند.مجریان ساختمانی در استان مرکزی با عنوان پیمان کاران ساخت

مجریان ساختمانی در استان مرکزی با عنوان پیمان کاران ساخت

مجریان ساختمانی در استان مرکزی با عنوان پیمان کاران ساخت

مجریان ساختمانی در استان مرکزی با عنوان پیمان کاران ساخت

حمیدرضا نوازنی با اشاره به بحث فعالیت مجریان ساختمانی عنوان کرد: آن چه در ارتباط با لازم نبودن مجری در زمان صدور پروانه اعلام گردید، نظر هیئت عمومی دیوان بود و مشکلی که با مجری داشتیم در واقع با روش اجرای این کار بود که بدنبال آن شیوه ‌نامه‌ ای از طرف نظام مهندسی تهیه و در شورای فنی استان تصویب گردید.
نوازنی ادامه داد: این شیوه‌ نامه برای دریافت تاییدیه از وزارت راه و شهرسازی، به این وزارت خانه ارسال گردید که در صورت تایید شدن از طرف این نهاد، مجریان هم میتوانند در قالب این شیوه‌نامه و با عنوان پیمان کاران ساختمان فعالیت داشته باشند.
وی افزود: این شیوه‌ نامه در شورای فنی استان مورد بررسی قرار گرفت، برخی از مفاد آن اصلاح گردید و بتصویب این شورا رسید و طبق روال قانونی باید به تایید وزارت راه و شهرسازی هم برسد و از آن طریق ابلاغ گردد که بطور طبیعی فعالیت مجریان ساختمانی هم در قالب آن امکان‌ پذیر میشود ولی هنوز این شیوه‌ نامه ابلاغ نشده و منتظر ابلاغ آن از طرف وزارت راه و شهرسازی هستیم.


نوزانی یاد آور شد: بر اساس این شیوه‌ نامه، شیوه اجرا یک مقدار با چیزیکه در گذشته رایج بوده متفاوت است و شیوه آن در راستای این که مجریان بطور واقعی اجراکننده باشند اصلاح گردیده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: در روش مجری‌ گری ایراداتی بود، به این شکل که مجریان ساختمانی شغلهای دیگری داشتند و در کنار آن اجرای ساختمان را هم انجام میدادند که بر اساس این شیوه‌نامه، مجریان نمیتوانند شغل دیگری جز مجری‌ گری داشته باشند.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۹۶
1154 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0