توقف احداث صد برج در تهران پلاسکوییها از وعده‌های محقق نشده گله مندند.

کسبه پلاسکو مقابل بنیاد مستضعفان تجمع کردند

پلاسکوییها هم چنان در انتظار تحقق وعده‌هایی که به آن ها داده شده هستند. ششصد واحد صنفی فعال در پوشاک مردانه یک روزه، تمام دارایی خود را از دست دادند و از تمام دارایی‌های شان تنها آهن ذوب شده ماند،هر چند دویست هشتاد و شش واحد در بخش سالم ساختمان پلاسکو باقیمانده که به اعتقاد سازمان نظام مهندسی قابل استفاده است و به اعتقاد بنیاد مستضعفان که مالک آن محسوب میشود ریسک بالایی دارد.

کد خبر: 960412001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ تیر ۹۶ - ۵:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، پلاسکوییها هم چنان در انتظار تحقق وعده‌هایی که به آن ها داده شده هستند. ششصد واحد صنفی فعال در پوشاک مردانه یک روزه، تمام دارایی خود را از دست دادند و از تمام دارایی‌های شان تنها آهن ذوب شده ماند،هر چند دویست هشتاد و شش واحد در بخش سالم ساختمان پلاسکو باقیمانده که به اعتقاد سازمان نظام مهندسی قابل استفاده است و به اعتقاد بنیاد مستضعفان که مالک آن محسوب میشود ریسک بالایی دارد.تجمع کسبه پلاسکو مقابل بنیاد مستضعفان

تجمع کسبه پلاسکو مقابل بنیاد مستضعفان

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

تجمع کسبه پلاسکو مقابل بنیاد مستضعفان

واحدهای صنفی که شب عید دستخالی و با حمایت آشنایان خود جنسی جور کرده بودند بساختمان مجتمع نور رفتند تا کاسبی خود را آن جا شروع کنند ولی این ساختمان برای آن ها آمد نداشت چرا که همه جنسها روی دستشان ماند و بدهیهایشان هم بیش تر شد. فعالین واحد‌های صنفی میخواهند عطا را به لقایش بفروشند و بساختمان شمالی پلاسکو که تنها دود گرفته است منتقل گردند،اما بنیاد مستضعفان مخالف سرسخت این ماجرا است و میگوید مجتمع نور با تأیید واحدهای صنفی خسارت دیده انتخاب گردید و ما برای ۳ ماه هم اجاره آن ها را پرداخت کردیم و قطعاً امکان انتقال به ساختمان شمالی پلاسکو نیست،چرا که به لحاظ ایمنی سطح خیلی پایینی دارد.
از همین رو روز گذشته مجدد پلاسکوییها مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان تجمع کردند تا حداقل از مالک ساختمان وعده‌های داده شده را طلب کنند. حدود ده روز پیش هم خسارت دیدگان ساختمان پلاسکو مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان ایستادند تا نماینده این مجموعه وعده داد یک هفته آینده مشکل ها و درخواست خسارت‌دیدگان بررسی میشود ولی نماینده بنیاد مستضعفان قول بررسی مشکل های واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو را داد و از آن ها خواست دیگر چنین تجمعی نکنند ولی این بار خسارت دیدگان دل پری دارند. روز پیش تجمع‌کنندگان پی گیرساخت ساختمان پلاسکو بودند و گفتند وقتی این ساختمان فروریخت (سی ام دی ماه نود و پنج) بنیاد مستضعفان قول داد که۲ ساله آن را بسازد اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
اگر بخواهیم یادآوری کنیم وعده‌های داده شده بفهرست بلند بالایی میرسد. در همان روزهای ابتدایی فروریختن بلندترین ساختمان پنجاه سال پیش دبیرکل کانون بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی از پرداخت تسهیلات سیصد میلیون تومانی به واحدهای تولیدی پلاسکو بمحض استقرار آن ها و تعیین تکلیف چگونگی مصرف این تسهیلات خبرداده بود. رئیس کل بیمه مرکزی نیز بیان کرده بود: مجموع تعهد صنعت بیمه برای پرداخت خسارت به این واحدها چهل میلیارد تومان است.وزیر اقتصاد و دارایی هم از بخشودگی مالیاتی واحدهای صنفی این ساختمان تا پیش از سال نود و چهار خبر داد. واحدهای صنفی در سطح شهر تهران قول داده بودند که از کارگران ساختمان پلاسکو استفاده نمایند.
وعده‌هایی که محقق نگردید


کسبه پلاسکو نتوانستند از بیمه، مالیات و تسهیلات آنگونه که وعده داده شده بود استفاده کنند و تنها به آن ها اسکان در ساختمانی رسید که حدود دوازده سال است بدون ‌مشتری است.آن ها که این روزها برای تأمین هزینه‌های زندگیشان با چالشهای زیادی مواجه شدند میگویند: بیش از چهار ماه است که درگیر بوروکراسی اداری شدند. نامه به دادستانی، شهرداری، کلانتری، بنیاد مستضعفان و… هیچکدام به نتیجه نرسیده است و متأسفانه دیگر کسی به مشکلات ما گوش نمیدهد.
مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌ دوزان و پیراهن‌ فروشان در باره تجمع کسبه پلاسکو اظهار داشت: امروز(۲ شنبه) نمایندگان ساختمان پلاسکو به دادستانی میروند تا مشکلات آن ها مورد بررسی قرار گیرد.بنابراین امیدوار هستیم که در آن نشست تصمیمی گرفته تا مشکلات این بخش حل گردد.
او در مورد تحقق وعده‌های داده شده هم گفت: هنوز کلنگ‌ زنی ساخت ساختمان جدید پلاسکو صورت نگرفته است و وعده پرداخت وام سیصد میلیون تومانی به کسبه آسیب‌دیده پلاسکو هم محقق نشده است بگونه‌ای که هیچکدام از این افراد تا امروز موفق به گرفتن وام نشده‌اند.
منبع : ایران

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ تیر ۹۶
973 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0