دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی

ارائه خدمات طراحی و نظارت بواحدهای شهری خسارت دیده از زلزله با تخفیف ویژه محاسبه خواهد گردید

در پی انعقاد تفاهمنامه مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی ساختمانهای آسیب دیده از زمین لرزه اخیر استان، با تعرفه خیلی اندک طراحی و نظارت روستایی مورد کارشناسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 960411019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ - ۳:۱۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در پی انعقاد تفاهمنامه مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی ساختمانهای آسیب دیده از زمین لرزه اخیر استان، با تعرفه خیلی اندک طراحی و نظارت روستایی مورد کارشناسی قرار خواهد گرفت.ارائه خدمات طراحی و نظارت بواحدهای شهری خسارت دیده از زلزله

ارائه خدمات طراحی و نظارت بواحدهای شهری خسارت دیده از زلزله

ارائه خدمات طراحی و نظارت بواحدهای شهری خسارت دیده از زلزله

ارائه خدمات طراحی و نظارت بواحدهای شهری خسارت دیده از زلزله

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی بیان کرد: بدنبال وقوع زمین لرزه شدید اردی بهشت ماه در استان، خسارتهای قابل توجهی به برخی واحدهای ساختمانی وارد شد که عمده این خسارتها بدلیل مهندسی ساز نبودن واحدها، اتفاق افتاد.
مهندس “علی اکبر رمضانی” با بیان اینکه گزارش کارشناسی اداره کل راه شهرسازی استان از خسارت عمده به چهار هزار واحد ساختمانی در مناطق شهری حکایت دارد افزود: این واحدها که عمدتا بشیوه سنتی و بدون توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان احداث شده بود، در پی این زلزله، استحکام خود را از دست داده و نیاز بتخریب و نوسازی دارد.


رمضانی عنوان کرد: در راستای کمک به شهروندان برای اجرای فرایند نوسازی، تفاهم نامه ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن استان خراسان شمالی امضا شد تا عملیات احداث ساختمانهای جدید با اصول مهندسی انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی در عقد این تفاهم نامه مشارکت داشته است گفت: بر اساس مفاد این تفاهم نامه مشترک، هزینه های خدمات مهندسی قابل ارائه از طرف سازمان از جمله طراحی و نظارت با تعرفه روستایی و در حد رایگان محاسبه خواهد شد.
او این اقدام را حرکتی خودجوش از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان و خطاب به مردم استان یاد آور شد: استان خراسان شمالی در منطقه زلزله خیز واقع شده و بنابراین پیروی ساخت و سازه ها از اصول مهندسی خیلی ضروریتر از دیگر مناطق کشور است.
وی، زلزله را فرایندی طبیعی توصیف و اذعان کرد: ما میتوانیم با بهره گیری از علم ساختمان سازی و بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره، با این پدیده طبیعی براحتی کنار بیاییم .
رمضانی در توضیح این مطلب، ساختمان سازی با استفاده از قوانین و مقررات ملی و متخصصین این حرفه را راه کاری برای استحکام بخشی به سازهها دانست و اظهار امیدواری نمود: با نهادینه شدن فرهنگ ساخت و ساز مهندسی، دیگر تخریب و خسارت واحدهای ساختمان در پی وقوع حوادث طبیعی را شاهد نباشیم.
زلزله ای به بزرگی ۵٫۷ ریشتر در بیست و سوم اردی بهشت ماه سال جاری برخی شهرهای خراسان شمالی را لرزاند، این زمین لرزه که نزدیک به ۳۰ ثانیه طول کشید، خسارات فراوانی را بمنازل روستایی و برخی سازه های کم توان شهری وارد ساخت.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

 

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۶
1124 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0