نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌ های کشور تشدید می‌ گردد مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

دانش افزایی شرط اصلی شکوفایی حوزه کشاورزی

مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: اهمیت دانش بعنوان یک عامل اصلی تحول و تحریک تولید همواره در برنامه ریزیهای توسعه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: 960411018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ - ۳:۰۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: اهمیت دانش بعنوان یک عامل اصلی تحول و تحریک تولید همواره در برنامه ریزیهای توسعه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.دانش افزایی شرط اصلی شکوفایی حوزه کشاورزی

دانش افزایی شرط اصلی شکوفایی حوزه کشاورزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی

دانش افزایی شرط اصلی شکوفایی حوزه کشاورزی

اسدالله ابراهیمی ضمن اشاره به این که سطح توسعه کشاورزی تابعی از میزان دانش، مهارت و اطلاعات بهره برداران است، گفت: افزایش دانش کشاورزی راهی برای اقتصادی کردن این بخش است.
ابراهیمی هم چنین بر ضرورت رشد و توسعه پایدار کشاورزی در مملکت تاکید کرد و ادامه داد: تحقق این مهم از طریق تحولات بنیادی همه جانبه در ساختار کشاورزی، مدیریت و بهره برداری مطلوب از منابع و امکانات، سازمان دهی و هدایت سنجیده فعالیتها در چار چوب برنامه ریزی علمی و منطقی امکان پذیر خواهد بود.
ابراهیمی افزود: تنوع بسیار گسترده شرایط سرزمینی از نظر آب، هوا، خاک، منطقه، رطوبت، ارتفاع و تجربه های نیروهای انسانی در کشاورزی همه و همه دلالت بر ظرفیتها و امکانات بالقوه و بالفعل وسیعی در این حوزه دارد.
مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در ادامه با تاکید بر این که راه توسعه کشاورزی کشور از بین چهار میلیون و دویست هزار نفر بهره بردار و مالک منابع تولید میگذرد، تصریح کرد: علاوه بر این مهم ترین منابع حیاتی کشور شامل آب، خاک، ذخایر ژنتیکی و منابع طبیعی از طرف بهره برداران و تولید کنندگان روستایی مدیریت میشود.
وی تجارب اندوخته شده در حوزه کشاورزی ایران زمین را خیلی غنی و ارزش مند توصیف و بر لزوم تلاش مضاعف در زمینه انتقال دانش و تکنولوژی جدید به این بخش تاکید نمود.


ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درصد بهره برداران دارای خیلی پائین است.
وی تاکید کرد: نسبت بهره برداران و تولیدکنندگان کشاورزی دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته ها و دانش روز کشاورزی در کشورهای پیشرفته بیست تا چهل و در ایران این نسبت یک تا دو درصد است.
مدیر برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اعلام این که دانش بعنوان یک نهاده در تولید نقش اساسی دارد، عنوان کرد: متاسفانه به اهمیت دانش بعنوان یک ابزار اصلی تحول و تحریک تولید هنوز در برنامه ریزیهای توسعه کشاورزی کشور پرداخته نمیشود.
وی ضمن تاکید بر این مسئله که عبور از کشاورزی سنتی بسمت کشاورزی تجاری با اعمال مدیریت مبتنی بر دانش امکانپذیر است، گفت: به کارگیری دانش مدرن و فناوریهای نوین در عرصه کشاورزی از اثرات و پیامدهای مثبت فراوانی بویژه افزایش کارایی و عمل کرد تولیدات باغی، زراعی، شیلاتی ، دامی و …برخوردار است.
ابراهیمی اذعان کرد: بخش کشاورزی بعنوان یکی از مهم ترین بخشهای زیرساختی اقتصاد کشور امروز بیش از هرزمان دیگری به توجه نیاز دارد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۶
897 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0