در مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم مطرح شد:

ترازنامه سال نود و پنج نظام مهندسی ساختمان مازندران با کسب حداکثر آراء تصویب گردید

مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران که روز شنبه 10 تیرماه در محل سالن هلال احمر ساری برگزار گردید ، ترازنامه سال نود و پنج با کسب حداکثر آراء تصویب گردید.

کد خبر: 960411017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ - ۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران که روز شنبه ۱۰ تیرماه در محل سالن هلال احمر ساری برگزار گردید ، ترازنامه سال نود و پنج با کسب حداکثر آراء تصویب گردید.ترازنامه سال نود و پنج با کسب حداکثر آراء تصویب گردید

ترازنامه سال نود و پنج با کسب حداکثر آراء تصویب گردید

ترازنامه سال نود و پنج با کسب حداکثر آراء تصویب گردید

ترازنامه سال نود و پنج با کسب حداکثر آراء تصویب گردید

مهران فرصت در مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم سازمان که در روز شنبه ۱۰ تیرماه با حضور اعضای هیأت مدیره سازمان ، نماینده های اداره کل راه و شهرسازی ، هیأت رئیسه دفاتر نمایندگی و جامعه مهندسی استان برگزار گردید به عمل کرد هیأت مدیره سازمان در طی ۱ سال گذشته اشاره و بیان کرد: انتخابات گروههای تخصصی و کمیسیونها طبق آیین نامه های مربوطه برگزار شد و در انتخاب اعضای گروه های تخصصی با تغییر در شیوه نامه انتخابات ، سهمیه اعضای هیأت مدیره که ۳ نفر در هر رشته بود حذف شد و اعضای این گروهها تماما از طریق انتخابات تعیین شد .
فرصت گفت: برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با دستور کار انتخابات بازرسین را در برنامه داشتیم که با توجه به نامه اداره کل راه و شهرسازی انتخابات بتعویق افتاد.
وی با اشاره به این که کنترل و نظارت جزء وظایف و اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان است ادامه داد: کنترل نظارت سازمان در ۳ سطح استانی ، ناحیه ای و شهرستانی صورت میگیرد که نتیجه عمل کرد این بخشها بازدید بیش از ده هزار پروژه بوده است و این بازدیدها بمنظور بالا بردن کیفیت اجرا و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز میباشد.
وی عنوان کرد: نرم افزار جامع گزارش نویسی از دیگر اقدامات هیأت مدیره دوره هفتم بوده که بر پایه کنترل نظارت است به این شکل که همه مهندسان در یک فضای الکترونیکی میتوانند ضمن ارائه گزارش ،گزارش یک دیگر را نیز رصد کنند و این گزارش ها از طریق نرم افزار به دفاتر نمایندگی و مراجع صدور پروانه ارسال میشود.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران عنوان کرد: طبق مصوبه هیأت مدیره اصلاح ساختار اداری و چارت سازمان صورت گرفت و برای این که وظایف و اهمیت کنترل نظارت بیش تر مشخص شود واحد کنترل نظارت ، به لحاظ جایگاه ارتقاء پیدا کرد و انتظار میرود که چابکتر و سریع تر بتواند نقش و وظایف خود را ایفا کند.
وی اذعان کرد : از دیگر اقدامات صورت گرفته عقد تفاهم نامه با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود مبنی بر بکار گیری مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی طبق مبحث دوازده برای پروژههای بالای سه هزار متر و هجده متر ارتفاع که این تفاهم نامه انجام شد و آیین نامه اجرایی در دستور کار هیأت مدیره قرار دارد .
فرصت با تاکید بر نقش آموزش بعنوان یکی از وظایف اصلی سازمان مطرح کرد: آموزش در سازمان در ۲ قسمت تعریف شده که بخشی آموزشهای ارتقاء پایه است و بر اساس شیوه نامه های و دستورالعملهای ابلاغ شده از طرف وزارت را ه و شهرسازی و با هدایت و ارزیابی کمیته آموزش سازمان ،توسط مجریان آموزشی که دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستند برگزار میشود.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: در سال نود و پنج ، بالغ بر پنج هزار نفر در دورههای ارتقاء شرکت داشتند و این در حالیست که در کنار این آموزشها، برگزاری دوره های غیر ارتقاء، همایشها و سمینارها نیز صورت میگیرد که در این بخشها نیز بیش از پنج هزار نفر شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: در کنار این آموزشها ، آموزشهای مهارت محور هم در دستور کار قرار دارد و آموزشهای حقوقی مهندسین نیز بصورت منطقه ای در حال اجرا است که اولین دوره آن در گلوگاه برگزار گردید و هم چنین آموزش گزارش نویسی نیز در دستور کار قرار دارد که در پایان تیرماه برگزار خواهد گردید.
او گفت: با تلاش کمیته آموزش تقویم آموزشی برای ۳ ماهه تابستان ارائه گردید که مهندسین با مراجعه به سایت سازمان میتوانند از این برنامه مطلع گردند .
فرصت خاطر نشان کرد: برگزاری دوره کارآموزی نیز در دستور کار قرار دارد که با گرداوری شیوه نامه ها و آیین نامه ها مربوطه این دوره ها نیز اجرایی خواهند شد.
این مقام مسئول با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در جامعه مهندسی یادآور شد: بمنظور پایش خلاق حرفه ای ، کمیته ای تحت عنوان کارگروه پایش اخلاق حرفه ای تشکیل شد و نظام نامه مربوطه به دفاترنمایندگی ابلاغ گردید و از طریق پیامک ، سایت و خبرنامه اطلاع رسانی صورت پذیرفت و برگزاری کارگاههای آموزشی در این حوزه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ابراز داشت: اجرایی کردن قرارداد مجریان از دیگر مصوبه هیأت مدیره سازمان بود که طبق مبحث دوم ، اجرای تمام عملیات ساختمانی از شروع تا پایان عملیات بهر یک از سه روشی که در مبحث دوم مشخص شده ، دست مزدی ، مدیریت پیمان ، دست مزدی با مصالح و بدون مصالح ،توسط مجریان اتفاق می افتد.
فرصت ادامه داد: اجرایی کردن صدور شناسنامه فنی و ملکی نیز از دیگر برنامه های هیأت مدیره است که در دستور کار قرار دارد که و با تغییر رویه ای که روی خواهد افتاد شناسنامه فنی ملکی یکی از مدارک مورد نیاز برای صدور پایانکار توسط شهرداریها خواهد بود .
فرصت افزود: تغییر روند ثبت پروژه در دفاتر طراحی و دفاتر شرکتها توسط خود مهندسان و کنترل آن در دفاتر نمایندگی سازمان ، اعمال ظرفیتها و ضرایب کاهشی با توجه به بخش نامه های وزارت راه و شهرسازی و سامان دهی و گسترش خدمات مهندسی در روستاها و خارج از حریم شهرها در دستور کار هیأت مدیره سازمان قرار دارد.
در ادامه این همایش ، علی توکلی رئیس شورای انتظامی سازمان گفت: شورای انتظامی یکی از ارکان نظام مهندسی است که به استناد فصل دوم ماده ۵ و ماده ۱۷ قانون نظام مهندسی ساختمان تشکیل گردید و طبق آیین نامه اجرایی ، روشهای اجرایی را انجام میدهد.
توکلی ادامه داد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند شکایت خود را از مهندسین به دبیرخانه ارسال نمایند و شورای انتظامی موظف است که شکایت را بررسی نماید.


وی به آماری در مورد عمل کرد شورا اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هفتاد و چهار جلسه شورا برگزار گردید که از مجموع سیصد و چهل و پنج پرونده سیصد و بیست پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که بیش ترین میزان شکایت مربوط بعدم گزارش بموقع مهندسین بمراجع صدور پروانه است .
توکلی با تاکید بر رعایت قوانین و آیین نامه های موجود به روند رشد پرونده های شورای انتظامی اشاره و تصریح کرد: در سال نود و دو ، نود و پنج رای در شورای انتظامی صادر شد در سال نود و سه ، نود و شش رای در سال نود و چهار ، صد و هفتاد و چهار رای و در سال نود و پنج ، چهار صد و هشتاد و نه پرونده ، که با توجه به آمار موجود و روند رشد آن پیش بینی میشود که بیش از هزار پرونده در سال نود و شش داشته باشیم .
در ادامه ابراهیم قریشی عضو هیأت بازرسان، گزارش هیأت بازرسین را در بخشهای برنامه مصوب ، بررسی برنامه و تطبیق هزینه با برنامه و بودجه ، عملیات مالی و ترازنامه ،کمیسیونها ، گروههای تخصصی و جلسات هیأت مدیره و نکات مهم مکشوفه در فرآیند بررسی هیأت بازرسان سازمان را ارائه نمود.
در بخش پایانی احمدرضا گران خزانه دار سازمان به ارائه گزارش درمورد بودجه تحقق یافته سال نود و پنج در بخشهای هزینه ، درآمد ، سرمایه و ترازنامه پرداخت که بعد از پرسش و پاسخ با رای اکثریت اعضا تصویب گردید.
منبع :سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

 

خرید کتاب نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۶
1313 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0