در نامه‌ رئیس اداره کار استان گلستان به وزیر کار ابراز شد؛

تشریح اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در نامه ای به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین اقدامات صورت پذیرفته در پی حادثه معدن زمستان یورت را تشریح کرد.

کد خبر: 960411012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ - ۱۲:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در نامه ای به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین اقدامات صورت پذیرفته در پی حادثه معدن زمستان یورت را تشریح کرد.تشریح اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت

تشریح اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت

تشریح اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت

تشریح اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت

سعید مازندرانی درمورد مهم ترین اقدامات صورت پذیرفته در پی حادثه معدن زمستان یورت بیان کرد: ۴ مرحله بازدید جنابعالی ( دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ، حضور وزیران صنعت ، حضور نماینده ویژه وزیر تعاون، معدن تجارت در معیت مقام وزارت در محل حادثه ، کار و رفاه اجتماعی بهمراه مدیرکل بازرسی کار و رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در محل حادثه ، تشکیل کمیته انسانی در سازمان تامین اجتماعی بمنظور پی گیری و رسیدگی به امور فوت شدگان و بیمه معوقه کارگران در تامین اجتماعی آزاد شهر و برقراری مستمری از اقدامات انجام گردیده است.
مازندرانی گفت: تشکیل ستاد پی گیری مطالبات معوقه کارگران معدن مذکور در اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان آزاد شهر و وصول بالغ بر هزار و چهارصد دادخواست شکایت مربوط به سیصد و پنجاه کارگر که در گذشته و حال در این معدن کارکرده اند ، با موضوعات حقوق معوقه و عدم واریز بیمه و چهار درصد سخت و زیان آور که تاکنون برای پنجاه دادخواست وقت رسیدگی تعیین شده و بیست دادخواست نیز رسیدگی شده و اماده صدور و رای میباشد، نیز از دیگر اقدامات از زمان حادثه بوده است .
وی با اشاره به این که برقراری بیمه بیکاری از اولین روز تعطیلی معدن برای بالغ بر دویست و سیزده نفر و برای مابقی (حدود پنجاه نفر ) در حال پی گیری است ، عنوان کرد: سرکشی و حضور مستمر در معیت استاندار و جمعی از مسوولین استان با جان باختگان و حادثه دیدگان و عضویت و هم کاری با تیم حقیقت یاب حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، تعدادی از اساتید دانشگاه ها ، خبرگان کشوری زغالسنگ و نظام مهندسی معدن کشور و نماینده های کارگران معدن (گزارش نهایی منوط به بازگشایی و دسترسی تیم مذکور به محل حادثه میباشد ) از دیگر اقدامات بوده است .
مازندرانی ادامه داد: تشکیل جلسات و هماهنگی لازم با سازمان تامین اجتماعی جهت دریافت سوابق بیمه جهت تکمیل پروندههای کارگران معدن در لحظه مراجعه و دیگر امور مربوط به این افراد ، پاسخ گویی و مشاوره به تمامی کارگران این معدن در مورد کلیه کارگران این معدن در مورد تمام مراحل مربوط به احقاق آن با حضور کارشناسین مرتبط در ستاد رسیدگی مربوطه نیز از دیگر اقدامات بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه درباره وضعیت بررسی حادثه یاد آور شد: بدلیل عدم بازگشایی مجدد معدن ، در حال حاضر امکان اعلام گزارش نهایی حادثه و عوامل بروز آن وجود ندارد ، البته حسب دستور مقام قضایی قرار شده که حدود پنجاه نفر از کارگران نسبت به عملیات خاک برداری و مقاوم سازی معدن اقدام نموده تا امکان رسیدن بمحل حادثه برای تیم کارشناسی فراهم گردد .
مازندرانی در مورد اقدامات صورت گرفته در مورد خانواده متوفیان ادامه داد: برای خانواده فوت شدگان نفری هفتاد میلیون ریال از ناحیه وزارت بهداشت تامین اعتبار و پرداخت شده و برای خانواده فوت شدگان نفری صد میلیون ریال از ناحیه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین اعتبار و پرداخت گردیده است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه تشریح کرد: برای تمام خانواده فوت شدگان با پی گیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نفری پنجاه میلیون ریال از ناحیه کارفرما تامین اعتبار و پرداخت شده است .
او با اشاره به اینکه برای خانواده کلیه فوت شدگان ( چهل و سه نفر کارگر متوفی) مستمری برقرار شده است ، عنوان کرد: طی جلسه ای مشترک با نمایندگی بیمه آسیا در استان گلستان و اعلام آمادگی بیمه مذکور جهت پرداخت دیه چهل نفر از متوفیان ، در صورت ارائه مدارک مورد نیاز نظیر انحصار وراثت و …مبلغ دویست و ده میلیون تومان پرداخت میشود .


ایشان اضافه کردند: قوه قضاییه منوط به انحصار وراثت کرده که در دست رسیدگی است .
وی در مورد تامین مسکن بازماندگان که فاقد مسکن هستند ، افزود: اعتباری بالغ بر پانصد میلیون ریال تامین شده که با توافق همه اعضای خانواده که بعد از انحصار وراثت این مبلغ قابل پرداخت خواهد بود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان پرداخت کلیه مطالبات مربوط به حقوق معوقه توسط کارفرما و ارائه خدمات مشاوره ای برای خانوادههای درگذشتگان توسط سازمان بهزیستی را از دیگر اقدامات نام برد .
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مورد سایر کارگران گفت: هم چنین برای تمام زخمی شدگان در حادثه معدن از ناحیه تامین اجتماعی نفری ده میلیون ریال تامین اعتبار شده و مدارک مصدومین نیز گرفته شده و به زودی پرداخت خواهد شد .
مازندرانی در خاتمه عنوان کرد: طی پیگیریهای صورت گرفته در مورد مطالبات معوقه کارگران مربوط به سالهای نود و سه، نودو چهار و نودو پنج (حدود هفت ماه حقوق معوق و عیدی سال نود و چهار ) که تمامی مطالبات معوق توسط کارفرما پرداخت شده است .
گفتنی است سیزدهم اردی بهشت امسال معدن ذغال‌سنگ زمستان یورت واقع در آزادشهر استان گلستان دچار حادثه شد.
منبع : ایلنا

 

بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۶
1011 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0