سهیل عباسی

سازمان نظام صنفی رایانه ای، خانه ای به گستردگی کل صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

امروزه، روز کسب و کارهای اینترنتی است. کسب و کارهایی که با استفاده از روش های نوین و نوآورانه کالاها و خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار می دهند. این نوآوری خواه در روش توزیع محصول یا خدمت و خواه در کل مدل کسب و کار باشد، همواره با مقاومت هایی از طرف جامعه یا نهادهای نظارتی روبرو خواهند شد. برخی از این مقاومت ها به دلیل ویژگی های فرهنگی و اجتماعی کشورمان و برخی دیگر به دلیل نبود زیرساخت های قانونی و حقوقی است. در واقع مشاهده شده هر زمان که یک کسب و کار نوآورانه که بازارهای سنتی را برهم می زند سر بر می آورد، موجی از تغییرات کوچک و بزرگ را با خود به راه می اندازد. در این هنگام، به دلیل عدم وجود قوانین و مقرراتی که بتواند ابزارهای لازم را در اختیار نهادهای نظارتی بگذارد، روشی که به کار می رود، فیلترینگ سایت آن کسب و کار یا پلمپ دفتر کارش است. این روش، بیشتر از اینکه یک راه حل باشد، پاک کردن صورت مساله همراه با اعمال قدرت است. در نتیجه این عمل، به آن کسب و کار ضربه بزرگی از لحاظ مالی و چه بسا بزرگتر از لحاظ برند و اعتبار وارد می آورد که جبران آن هزینه و زمان بسیار زیادی را لازم دارد.

کد خبر: 960410013 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ تیر ۹۶ - ۱۲:۱۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان با استناد به جایگاه قانونی و حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه ای و مقبولیت و مشروعیت آن نزد نهادهای حاکمیتی و اعضای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات و با توجه به اینکه در سازمان ارکان حقوقی و انتظامی قدرتمندی مانند شورای انتظامی وجود دارد، پیشنهاد میشود با ایجاد یک سازوکار جدید از بروز چنین مسائلی که موجب بروز صدمات جبران ناپذیری به برخی از کسب وکارهای پر بازدید و خارج شدن آنها از گردونه رقابت می شود جلوگیری به عمل آید.سازمان نظام صنفی رایانه ای خانه ای به گستردگی کل صنعت فناوری

سازمان نظام صنفی رایانه ای خانه ای به گستردگی کل صنعت فناوری

سازمان نظام صنفی رایانه ای خانه ای به گستردگی کل صنعت فناوری

سازمان نظام صنفی رایانه ای خانه ای به گستردگی کل صنعت فناوری

کمیته فیلترینگ میتواند پیش از اعمال فیلترینگ سایت یک کسب و کار، اخطاریه های لازم را به سازمان نظام صنفی رایانه ای ارسال کند و پیرو آن سازمان نیز با اتکا به جایگاه صنفی و قانونی خود نسبت به رفع مسئله ای که موجب صدور اخطاریه فیلترینگ شده، در یک مهلت زمانی مشخص با همکاری اعضای خود اقدام و مشارکت کند.
اخیرا مشاهده شده در فضای مجازی، گروهی با استفاده ابزاری از موضوع فیلترینگ یک سایت پرمخاطب که خوشبختانه با پیگیری های سازمان نظام صنفی رایانه ای رفع فیلتر شد و در ادامه هجمه های ناشیانه به بزرگان و پیشکسوتان صنف و سازمان نظام صنفی رایانه ای، تلاش می کنند ابراز وجود کرده و روزنه ای را برای دستیابی به اهدافشان یعنی زیر سوال بردن این سازمان و توجیه برای ایجاد نهادهای موازی، دست بیابند. باید از این افراد پرسید چرا از حضور  و کار صنفی در سازمان نظام صنفی رایانه ای که مانند یک خانه با دیوارهای شیشه ای و شفاف و متعلق به همه فعالان صنعت است، نگران هستند؟
نظام صنفی رایانه ای یک سازمان مردم نهاد، غیرانتفاعی و غیردولتی به گستره ایران و به مانند چتری قانونی بالای سر همه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات به تمامی فعالان و بازیگران این زیست بوم کمک خواهد کرد تا نسبت به احقاق حقوق صنفی خود با یک صدای واحد و رسا، اقدام کنند و به جای رودرویی با نهادهای حاکمیتی و نظارتی، از مسیرهای صنفی مطالبات قانونی خود را پیگیری کنند.
سهیل عباسی
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای کردستان
عضو شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۶
1040 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0