خط و نشان برای تولیدکننده های زیرزمینی مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی غیر استاندارد عامل هفتاد درصد تخریب در زلزله‌ها

مدیرکل استاندارد استان فارس از راه‌اندازی گشتهای نظارت بر تهیه و توزیع مصالح ساختمانی استاندارد با هم کاری نظام مهندسی و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد.

کد خبر: 960410009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ تیر ۹۶ - ۱۰:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل استاندارد استان فارس از راه‌اندازی گشتهای نظارت بر تهیه و توزیع مصالح ساختمانی استاندارد با هم کاری نظام مهندسی و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد.مصالح ساختمانی غیر استاندارد عامل هفتاد درصد تخریب در زلزله‌ها

مصالح ساختمانی غیر استاندارد عامل هفتاد درصد تخریب در زلزله‌ها

مصالح ساختمانی غیر استاندارد عامل هفتاد درصد تخریب در زلزله‌ها

مصالح ساختمانی غیر استاندارد عامل هفتاد درصد تخریب در زلزله‌ها

مرتضی رهنما بیان کرد: بیش تر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری است و واحدهای تولید و توزیع کننده این محصول ها باید به این امر توجه داشته باشند.
رهنما با اشاره به این که بیشتر تولیدکنندگان شناسنامه‌دار مصالح ساختمانی خصوصا واحدهای تولید میل گرد در فارس، محصول استاندارد تولید میکنند،تصریح کرد: با توجه به این که بعضی مصالح ساختمانی مانند تیرآهن، از سایر نقاط کشور وارد فارس و شیراز میشود، گشتهای نظارتی برای کنترل وجود استاندارد در این محصولات راه‌اندازی گردیده است.
وی ادامه داد: قدم نخست در این زمینه آموزش فعالین صنفی در بخش توزیع کنندگان مصالح ساختمانی خصوصا آهن‌آلات است و پس از آن اگر تخلفی اتفاق بیفتد، برخورد قانونی انجام خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان فارس افزود: در مواجهه با محصولات غیراستاندارد دو موضوع وجود دارد، اگر تولید کننده محصول بی‌ کیفیتی که مشمول استاندارد اجباری است مشخص باشد، محصول برگشته شده و متناسب با تخلف یا نمره منفی برای تولید کننده منظور شده یا حتی تقاضای ابطال پروانه استاندارد داده میشود.


وی ادامه داد: در مواردیکه مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و فاقد علامت مشخصه برای شناسایی تولید کننده باشد، عرضه کننده بعنوان متخلف شناخته خواهد شد.
رهنما با اعلام این که ابتدا باید تمام فعالان بخش توزیع مصالح ساختمانی با قوانین و دستورالعملهای استاندارد و موارد تخلف آشنا شوند، عنوان کرد: تاکید داریم که مصالح ساختمانی اولا باید حتما دارای علامت استاندارد باشد و دوم این که علامت مشخصه معتبر بوده و تولید کننده دارای آدرس و کد ده رقمی باشد.
وی با تایید این مطلب که در شیراز با تولیدکننده های مصالح ساختمانی غیراستاندارد نیز روبرو هستیم،اذعان کرد: متاسفانه برخی کارگاهها به شکل مخفی و بدون شناسنامه در حاشیه شیراز به تولید مصالح ساختمانی خصوصا میل گرد مشغول هستند؛ قطعا شناسائی تولید کنندگان زیرزمینی مصالح ساختمانی، یکی از وظایف مد نظر گشتهای مشترک است.
ایشان اضافه کردند: شناسائی اینگونه کارگاههای غیرقانونی که مبادرت به تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد میکنند، خیلی دشوار است، ولی اگر از طریق مراکز عرضه ورود کنیم، زمینه برای فعالیت آنها هم ناامن خواهد شد.
منبع : خبرگزاری فارس

 

دانلود منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۶
1342 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0