رئیس سازمان نظام مهندسی معادن مطرح کرد:

بخشش دیرکرد حقوق دولتی معادن را به تولید برمیگرداند

به دنبال مصوبه هیات دولت مبنی بر بخشش جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن تا سال نود و پنج رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ضمن تقدیر از این اقدام آن را موجب بازگشت بسیاری از معادن بحوزه تولید و اشتغال دانست.

کد خبر: 960408008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ تیر ۹۶ - ۱۲:۲۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به دنبال مصوبه هیات دولت مبنی بر بخشش جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن تا سال نود و پنج رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ضمن تقدیر از این اقدام آن را موجب بازگشت بسیاری از معادن بحوزه تولید و اشتغال دانست.بخشش دیرکرد حقوق دولتی معادن را به تولید برمیگرداند

بخشش دیرکرد حقوق دولتی معادن را به تولید برمیگرداند

بخشش دیرکرد حقوق دولتی معادن را به تولید برمیگرداند

بخشش دیرکرد حقوق دولتی معادن را به تولید برمیگرداند

نادعلی اسماعیلی دهج ، با اشاره به این که هزینه‌های پیرامونی واحدهای معدنی سبب مشکلات اقتصادی برای آن ها شده و موجب شده بسیاری از آن ها نتوانند بصرفه لازم در حوزه تولید دست یابند، بیان کرد: ما شاهد هستیم که خیلی از معادن بخاطر افزایش و انباشت هزینه‌هایی مثل حقوق دولتی و جریمه دیرکرد آن از دور تولید خارج شدند و بسیاری از معدن چیان از کار بیکار شده‌اند.


اسماعیلی دهج گفت: جرایم دیرکرد حقوق دولتی برای بسیاری از معادن از اصل حقوقی که باید پرداخت میکردند، فراتر رفته و این موضوع مثل این است که کسیکه داخل چاه افتاده را بجای این که کمک کنیم سنگی را نیز روی آن پرت کنیم. مشخص است که فردی که توان پرداخت حقوق دولتی ر ا نداشته و بده کار شده با ضعف مالی طرف است و وضع جریمه دیرکرد عملا تیر خلاصی در پیکره معدن کار است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران مصوبه اخیر هیات دولت را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: این مصوبه میتواند خیلی از معادن را به چرخه کار برگرداند و سبب افزایش اشتغال معدنی شود و میتوان آنرا در راستای اقتصاد مقاومتی و طرح رونق کسب و کار توصیف کرد.
هفته پیش هیات دولت طی مصوبه‌ای تصویب نمود که معادنی که مشمول جریمه دیرکرد حقوق دولتی تا سال نود و پنج شده‌اند، میتوانند تحت شرایطی مشمول بخشیدگی این جرایم شوند.
مطابق این مصوبه آن ها باید اصل حقوق دولتی که بده کار هستند را پرداخت کنند که این پرداخت نیز میتواند با تقسیط یک ساله هم راه باشد که این تقسیط نیز با نظر کارگروه ویژه‌ای صورت میپذیرد که بدستور هیات دولت برای این مصوبه تشکیل شده است.
منبع : ایسنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ تیر ۹۶
1030 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0