معاون استاندار استان کرمان خبر داد:

ایجاد سی وسه هزار شغل در کرمان بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان بیان کرد: سی وسه هزار شغل طی 1 سال گذشته در این استان ایجاد شده که بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی کرمان است

کد خبر: 960404010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ تیر ۹۶ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان بیان کرد: سی وسه هزار شغل طی ۱ سال گذشته در این استان ایجاد شده که بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی کرمان است.ایجاد سی وسه هزار شغل در کرمان بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی

ایجاد سی وسه هزار شغل در کرمان بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی

ایجاد سی وسه هزار شغل در کرمان بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی

ایجاد سی وسه هزار شغل در کرمان بیان گر فعال بودن واحدهای تولیدی

محمدرضا فتوت در جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی آموزشهای فنی و حرفه ای این استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری با اشاره به این که با تلاش دستگاههای اجرایی میتوان از مزایای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی بهره مند گردید گفت: این طرح میتواند یاریگر مسئله اشتغال استان کرمان باشد.
فتوت اشتغال را یکی از دغدغه ها و ضروریتهای امروز جامعه عنوان کرد و ادامه داد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، طرح مهمی است که از امروز بصورت عملیاتی و با هم کاری دستگاههای اجرایی استان وارد مرحله اجرا میشود.
وی با اشاره به اختیارات استان در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی افزود: باید هماهنگی خوبی بین دستگاهها و نهادهای دولتی، بخش خصوصی و پذیرنده ها و هم چنین کارورزان باشد تا بتوان از مزایای این طرح استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به این که طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در جنوب استان کرمان باید بصورت مجزا پی گیری شود، بر اصل تبلیغات و اطلاع رسانی در اجرای موفق این طرح صحه گذاشت و تصریح کرد: بخشهای کشاورزی و نظام مهندسی که برای فعالیت از دولت مجوز اخذ میکنند، میتوانند در اولویت طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی قرار گیرند.
وی با اعلام این که واحدهای پذیرنده یک رسالت اجتماعی دارند که باید در اجرای این طرح توجیه شوند عنوان کرد: استان کرمان میتواند از طریق آموزش، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و اصحاب رسانه در اجرای این طرح در کل کشور پیشرو باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان بر فراگیر شدن موضوع اشتغال در استان کرمان تاکید کرد و گفت: در ابتدای اجرای هر طرح، نگرانیهایی وجود دارد ولی باید در اجرای چنین طرحهایی بنا بر این گذارده شود که این طرح میتواند موفقیتهایی را بهمراه داشته باشد.
** طرح کارورزی فقط شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی شغل است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان هم ضمن معرفی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اظهار داشت: در این طرح افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌ های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.
محمدرضا جهانگیری با اشاره به این که دانش آموختگان بیکار و جوانان جویای کار با ثبتنام در این طرح، مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دست مزد به آن ها پرداخت می‌شود گفت: این طرح فقط شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار و متقاضی شغل است.
جهانگیری افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم نمودن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ‌ای دانش آموختگان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.
وی اذعان کرد: مهم ترین منابع اجرای طرح، بودجه سنواتی دستگاههای مجری، بودجه استان ها، درآمدهای ناشی از قانون هدفمند سازی یارانه ها و ردیف‌های متفرقه بودجه، کمکهای بلاعوض مردمی، سازمان های حمایتی، موسسات خیریه و نهادهای عمومی غیر دولتی و منابع اشتغال زایی دولت است که بتصویب شورایعالی اشتغال رسیده است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان این که در اجرای این طرح، واحده پذیرنده مکلف است ماهانه طبق ساعات آموزش طی شده کارورز نسبت بواریز سهم خود بحساب کارورز اقدام کند عنوان کرد: پرداخت کمک هزینه سهم دستگاه مجری و واحد پذیرنده مربوط به آخرین ماه دوره کارورزی منوط به ارائه گواهی نامه قبولی کارورز در آزمون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بدستگاه مجری خواهد بود.
جهانگیری با اشاره به این که در طرح کارورزی چنان چه جوانان جویای کار در کارگاه‌ها به شکل رسمی مشغول کار گردند، کارفرمایان هم معادل میزان بیمه سهم کارفرما بمدت دو سال از مشوق‌های دولت برخوردار خواهند شد یادآور شد: طرح کارورزی سال پیش در بعضی استان ها به شکل آزمایشی اجرا شده و زمینه جذب و استخدام بیش از هفتاد درصد کارجویان در کارگاه‌ها را فراهم کرده است.
جهانگیری با اشاره به شرایط احراز و شرایط سنی در این طرح برای فارغ التحصیلین کارورز ادامه داد: طبق این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی دارای مدرک کاردانی باید حداکثر بیست و چهار سال سن، کارشناسی حداکثر بیست و شش سال سن، کارشناسی ارشد حداکثر سی سال سن و دکتری حداکثر سی وسه سال سن در واحد پذیرنده به عنوان کارورز بکارگیری شوند.
تعهد استان کرمان در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در استان کرمان، سه هزار و دویست و چهل نفر است که به نقل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکنون در سایت کارورزی کرمان بیش از ۸ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این مجموع، چهار هزار و پانصد نفر زن و سه هزار و پانصد نفر مرد هستند که میتواند هزار کارگاه را در سطح استان کرمان درگیر کند.
منبع : ایرنا

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۶
1186 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0