رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خبر داد:

فعالیت صد و پنجاه شرکت مهندسی و مشاوره کشاورزی در استان قم

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، بیان کرد: صد و پنجاه شرکت فنی،مهندسی و مشاورهای کشاورزی در قم فعال است که از این تعداد چهارده شرکت درمراکز بخش ها پهنه بندی و مستقرشده اند.

کد خبر: 960403005 تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر ۹۶ - ۱۰:۱۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، بیان کرد: صد و پنجاه شرکت فنی،مهندسی و مشاورهای کشاورزی در قم فعال است که از این تعداد چهارده شرکت درمراکز بخش ها پهنه بندی و مستقرشده اند.فعالیت صد و پنجاه شرکت مهندسی و مشاوره کشاورزی در استان

 

فعالیت صد و پنجاه شرکت مهندسی و مشاوره کشاورزی در استان

فعالیت صد و پنجاه شرکت مهندسی و مشاوره کشاورزی در استان

فعالیت صد و پنجاه شرکت مهندسی و مشاوره کشاورزی در استان

عباس خرمی ، بمناسبت سالروز تاسیس سازمان، به بخشی از فعالیتها در سطح استان اشاره کرد وگفت:  در دولت یازدهم تعداد پانصد و شصت پروانه صادر شده است که توانسته میزان اشتغال قابل توجهی را ایجاد کند.

به گفته خرمی؛ صدور این پروانه های اشتغال در بخشهای شرکتهای فنی مهندسی، دامداریها، مرغداریها، گلخانه ها، پرورش قارچ، شیلات، سَم فروشیها و کیلینکهای حفظ نباتات انجام شده است.

خرمی در خصوص صدور گواهی تعیین صلاحیت و رتبه بندی و پروانه اشتغال در دولت یازدهم ادامه داد:این سازمان هفت گواهی صلاحیت و رتبه بندی مشاور حقیقی، سه گواهی صلاحیت و رتبه بندی پیمان کار حقیقی،یازده گواهینامه صلاحیت و رتبه بندی پیمان کار حقوقیت یازده پروانه اشتغال حقیقی و سیزده پروانه اشتغال حقوقی صادر نموده است.

خرمی در باره صدور پروانه واحدهای گیاه پزشکی نیز افزود:هم چنین سازمان بیست و یک پروانه فروشگاه آفتکش نباتی دائم، پانزده پروانه فروشگاه آفتکش نباتی موقت و پنج کلینیک گیاه پزشکی صادر نموده است.

وی در مورد صدور پروانه ها و مجوزهای واحدهای تولیدی نیز تصریح کرد: در این مدت شصت و دو پروانه تاسیس دام و طیور، سی و نه مورد پروانه گل خانه، سه مورد واحد قارچ خوراکی صادر و نودو پنج پروانه دام و طیور و نه مورد پروانه گل خانه تمدید شده است.

خرمی اذعان کرد: هم چنین در طول این مدت ششصد و نود پروانه بهره برداری دام و طیور، ۷۴ مورد گل خانه و پنج مورد تولید قارچ خوراکی صادر شده است و صد و شصت و پنج پروانه تغییر نام برای واحدهای دام و طیور انجام شده است.

وی ،پیرامون اجرای طرح صدور گواهی مستثنیات ادامه داد:در طول این مدت یک هزار و سیصد و بیست و چهار مورد پرونده های ارجاعی بوده است که در این خصوص سیزده شرکت فعال هستند.

وی، در مورد مهمترین علت در بیکاری فارغ التحصیلین اذعان کرد: متاسفانه در استان قم نسبت فارغ التحصیلین با توسعه بخش کشاورزی استان مطابقت ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم وی گفت: همیشه درصدی از فارغ التحصیلین رشته کشاورزی در بیکاری آشکار یا پنهان بسر میبرند که می توان از طریق روان سازی واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی قدم موثری در جهت افزایش اشتغال در این بخش برداشت.

خرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بخش خوراک و دام وظیفه نظارت بر فعالیت کارخانه های خوراک دام بمنظور تولید گوشت و شیر سالم را بعهده دارد، یادآور شد: در حال حاضر نه کارخانه خوراک دام در سطح استان فعال هستند که از نظر کمی و کیفی مورد بازرسی کارشناسین سازمان قرار میگیرند.

وی هم چنین درمورد دیگر فعالیتهای سازمان خاطر نشان کرد: از جمله فعالیت های سازمان طراحی و اجرای پروژههای آب و خاک جهت پرداخت تسهیلات بلاعوض ویژه آبیاری تحت فشار بکشاورزان است که توسط چهل و یک شرکت فنی مهندسی مشاوره ای و پیمان کاری انجام میشود.

خرمی تاکید کرد: با فعال شدن این شرکت ها میزان بیکاری در رشته آبیاری در استان نزدیک به صفر شده است البته از شروع فعالیت سازمان در حوزه آب و خاک در سال نودو سه تاکنون در سطح نه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طراحی و شش هزار هکتار اجرای پروژههای آب و خاک انجام گرفته است.

خرمی مطرح کرد: نظارت برکلینکهای حفظ نباتات و سَم فروشی ها در سطح استان، تهیه طرحهای زیربخش کشاورزی بمنظور دریافت تسهیلات بانکی و هم چنین امور اجرایی صدور گواهی مستثنیات با هم کاری اداره کل منابع طبیعی استان از دیگر وظایف این سازمان است.

او اضافه کرد: صد و پنجاه شرکت فنی،مهندسی و مشاورهای کشاورزی در قم فعال است که از این تعداد چهارده شرکت درمراکز بخش ها پهنه بندی و مستقرشده اند.

ایشان افزودند: تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سطح کشورحدود دویست هزار نفر است که در استان قم دو هزار و سیصد و هشتاد و هفت نفر از سطح کارشناسی تا دکتر در عضویت سازمان میباشند.

منبع: ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی آذربایجانغربی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۶
1321 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0