دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌ شرقی گفت:

مهم ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌ شرقی، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی در چارچوب مقرارت ملی ساختمان را مهم ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام نمود.

کد خبر: 960401014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ تیر ۹۶ - ۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌ شرقی، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی در چارچوب مقرارت ملی ساختمان را مهم ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام نمود.نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی مهمترین وظیفه سازمان

نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی مهمترین وظیفه سازمان

نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی مهمترین وظیفه سازمان

نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی مهمترین وظیفه سازمان

اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌ شرقی ظهر امروز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار نمودند.
علی طوماری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی در این دیدار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات کلیه مسلمانان در ماه مبارک رمضان، به رونــد رو به رشــد تعداد اعضاء ســازمان در طی ۴ ســال پرداخت و بیان کرد : طی این مدت تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی از چهارده هزار به سی هزار نفر رسیده است که حداقل مدرک آن ها برای عضویت در این سازمان کارشناسی در هفت رشته عمران، معماری، نقشه کشی، تاسیسات برقی، ترافیک، مکانیک و شهرسازی است و این سازمان علاوه بر شهر تبریز در چهارده شهر دیگر استان دفتر نمایندگی دارد.
به گفته وی، انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هر ۳ سال یک بار بمنظور کنترل و نظارت بر فعالیتهای ساخت و ساز در استان برگزار و در آن پانزده نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب میشوند.
طوماری ادامه داد: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، سال هفتاد و چهار در مجلس شورای اسلامی تصویب و از سال هشتاد و چهار عملا وارد فاز اجرایی شده است.
طوماری افزود: مقرارت ملی ساختمان بالاترین و فراگیرترین ضابطه در عرصه ساخت و ساز است که مشتمل بر بیست و دو مبحث اصلی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی در چارچوب مقرارت ملی ساختمان را مهم ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام نمود و گفت: قبل از تصویب قانون نظام مهندسی و گرداوری آیین نامه اجرایی آن در سال هشتاد وچهار، کیفیت ساخت و ساز در کشور نامناسب بود ولی خوشبختانه پس از تصویب و اجرای این قانون کیفیت ساخت و سازها نسبت بگذشته خیلی بالاتر رفته است.
وی با اعلام این که استان آذربایجان‌ شرقی در منطقه زلزله خیز قرار دارد، تصریح کرد: رعایت مسائل ایمنی در ساخت و سازهای شهری میتواند به نحو چشم گیری اثرات منفی بحرانهای ناشی از حوادث غیر مترقبه را کاهش دهد.
طوماری با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از بزرگترین تشکلهای تخصصی و حرفه‌ای کشور است، بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، فعالیت کارگران ماهر و دارای کارت مهارت فنی، ممانعت از دخالت افراد غیر ذیصلاح در عرصه ساخت و ساز تاکید کرد.
او در بخش دیگری از سخنانش تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در معماری و شهرسازی، ارتقا ‌کیفیت ‌خدمات‌ مهندسی ‌و نظارت‌ بر حسن‌ اجرای ‌خدمات، تامین ‌موجبات‌ رشد و اعتلای ‌مهندسی ‌در کشور و افزایش ‌دانش ‌فنی ‌صاحبان ‌حرفه‌ها در این ‌بخش‌ را از جمله اهداف و خط مشیهای سازمان نظام مهندسی ساختمان نام برد.


وی از امضای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی بمنظور ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به مهندسین عضو سازمان خبر داد و اذعان کرد: اما در این زمینه با برخی مشکلات روبرو هستیم از جمله این که سازمان مدیریت این بیمه را جزو سوابق بیمه ای اعضا محسوب نمیکند.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی به احداث ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی با هجده هزار متر مربع مساحت در سیزده طبقه، اشاره و اضافه کرد: این مجموعه، بیش از هشت هزار متر مربع محوطه نیز خواهد داشت و به عنوان نخستین باغ پارک مهندسی کشور در شهر اولینها به بهره برداری خواهد رسید.
وی برگزاری کارگاهها و سمینارهای اجرایی و عملیاتی در راستای ارائه آموزش های بروز به اعضای سازمان نظام مهندسی را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام نمود.
طوماری به خدمات مهندسی ارائه شده در چند سال اخیر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اشاره نمود و اظهار داشت: این سازمان شش میلیون و دویست هزار متر مربع در سال ۹۲، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع در سال ۹۳، ۲ میلیون و دویست هزار متر مربع در سال نود و چهار و دو میلیون متر مربع در سال نود و پنج خدمات طراحــی ، نظارت و اجرا در سطح استان ارائه داده است که این آمار بیان گر کاهش چشم گیر در بحث ساخت و ساز میباشد.
وی با اشاره به نام گذاری امسال بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد: هیئت مدیره سازمان میکوشد تا با تعامل با سایر ارگان ها و سازمانها زمینه اشتغال هم کاران را بالا ببرد.
طوماری هم چنین از امضای تفاهم نامه با اداره گاز برای کنترل و نظارت بر گاز صنایع، علاوه بر گاز خانگی خبر داد وگفت: تفاهم نامه‌های دیگری نیز با سازمان ثبت اسناد و املاک به امضا رسیده است.
وی در ادامه با اشاره بحادثه زلزله ارسباران در سال نود، این حادثه را تجربه ای تلخ برای آذربایجان و کشور دانست و از برگزاری کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز (یادبود زلزله ارسباران) در بیستم و بیست و یکم مرداد ماه آینده خبر داد.
طوماری با انتقاد از قطع نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها بعد از گرفتن پایانکار عنوان کرد: علیرغم این که دوران بهره برداری از اهمیت بالایی برخوردار است ولی متاسفانه بعد از گرفتن پایانکار، دیگر این سازمان حق نظارت بساخت و ساز مذکور را ندارد و در حالیکه طبق قانون مقررات ملی ساختمان (مبحث بیست و دوم) حتی بعد از گرفتن پایانکار این حق نظارت بر ما محفوظ است.
منبع: آسا خبر

 

کانال تلگرام نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ تیر ۹۶
1384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0