جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین ابراز کرد:

عمر متوسط مسکن در ایران سی سال است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با بیان این که تمام هدف سازمان نظام مهندسی بالا بردن عمر ساختمانها است، بیان کرد: عمر متوسط مسکن سی سال است و این در حالی است که نرخ استهلاک مسکن 3.2 در سال است.

کد خبر: 960401013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ تیر ۹۶ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با بیان این که تمام هدف سازمان نظام مهندسی بالا بردن عمر ساختمانها است، بیان کرد: عمر متوسط مسکن سی سال است و این در حالی است که نرخ استهلاک مسکن ۳٫۲ در سال است.عمر متوسط مسکن در ایران سی سال

عمر متوسط مسکن در ایران سی سال

عمر متوسط مسکن در ایران سی سال

عمر متوسط مسکن در ایران سی سال

عباس وثیق نیا رئیس سازمان نظام مهندسی استان در جلسه مطبوعاتی با اصحاب رسانه که قبل از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار گردید، گفت: سازمان نظام مهندسی سازمان جوانی نیست و نزدیک به بیست سال از عمر این سازمان میگذرد لذا باید پاسخ گوی تمام فعالیتها و وضعیت ساخت و ساز باشیم.
وثیق نیا ادامه داد: باید در حال حاضر وضعیت ساخت و ساز نسبت به قبل از سال هفتاد و شش که نظام مهندسی وجود نداشت تغییر کرده باشد که البته هر ساله شاهد تغییرات بسیاری در این راستا هستیم. تمام ساخت و سازهایی که در شهرها، روستاها و مجتمعهای زیستی صورت میگیرد و با بودجه‌های غیردولتی ساخته میشود که باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام گیرد و ما در تلاش هستیم تا این امر محقق گردد.
وی افزود: در سال هفتاد و شش در نظام مهندسی نزدیک به سیصد نفر مشغول بکار بودند که بانوان تنها پنج درصد آنها را تشکیل میدادند و این در حالی است که در حال حاضر نه هزار و دویست و بیست وسه نفر شاغل هستند و نزدیک به بیست و پنج درصد آنرا بانوان تشکیل میدهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با اعلام این که سازمان نظام مهنذدسی یک سازمان مردم نهاد و غیردولتی در کشور است، اذعان کرد: این اداره باید خود اقدامات و کارهایش را به انجام برساند.
این مقام مسئول با اشاره به این که شاید پروژه مسکن مهر در نفس خوب بوده است، اظهار داشت: متأسفانه مسکن مهر راه درستی را در پیش نگرفته است.


ایشان اضافه کردند: نرخ استهلاک ساختمانها در کشور ۳٫۲ در سال است و لذا اگر بیست میلیون ساختمان وجود داشته باشد در سال ششصد و شصت هزار واحد آن نیازمند بهسازی و نوسازی است.
وی عنوان کرد: باید نرخ رشد جمعیت و نیازهای مسکن در کنار یک دیگر قرار داشته باشد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی گفت: وضعیت مسکن مهر در استان قزوین نسبت به میانگین کشوری مراتب بهتر است زیرا که در برخی از استانها مسکن مهر در مناطق باتلاقی و نامناسب ساخته شده است.
او گفت: در حال حاضر اشتغال و رکود مهمترین چالشی است که وجود دارد و یکی از مباحثی است که نظام مهندسی نیز با آن روبرو است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اذعان کرد: شهر اسلامی شهری است که رفتار اسلامی در آن وجود داشته باشد و بدون تنش و تفرقه مردم با یک دیگر ارتباط داشته باشند لذا با ظاهرسازی شاختمان نمیتوان اسم اسلامی بودن را گذاشت.
وثیق نیا در خاتمه یاد آور شد: توسعه ی شهری، پل، خیابان، بوستان و ساخت و سازهای دیگر توسط شورای توسعه ی برنامه ریزی و بودجه صورت میگیرد که کارگروهها و زیرشاخه‌هایی از جمله نظام مهندسی نیز در این مجموعه قرار دارد.
منبع : ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ تیر ۹۶
1247 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0