رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مطرح کرد:

مهندسین ساختمان استان قزوین دغدغه اشتغال دارند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: با توجه به رکود بخش مسکن در سال های اخیر مهم ترین دغدغه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اشتغال است.

کد خبر: 960401011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ تیر ۹۶ - ۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: با توجه به رکود بخش مسکن در سال های اخیر مهم ترین دغدغه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اشتغال است.دغدغه اشتغال مهندسین ساختمان استان قزوین دغدغه

دغدغه اشتغال مهندسین ساختمان استان قزوین دغدغه

دغدغه اشتغال مهندسین ساختمان استان قزوین دغدغه

دغدغه اشتغال مهندسین ساختمان استان قزوین دغدغه

عباس وثیق نیا روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که بمنظور تبیین فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید، گفت: با گذشت بیش از دو دهه از فعالیت نظام مهندسی و توجه به فعالیتهای گسترده آن باید وضعیت ساخت و سازها نسبت به قبل و بعد از سال هفتاد و شش مطلوب تر و باکیفیت تر انجام گردد.
وثیق نیا ادامه داد: با وقوع زلزله رودبار در خرداد سال شصت و نه موضوع وجود تشکلی منسجم برای کاهش صدمات بلایای طبیعی در دولت و نظام مطرح گردید که ضرورت یافت تا سازمانی بعنوان متولی ساخت و ساز در کشور تشکیل شود تا مدافع حقوق بهره برداران عرصه ساختمان باشد.
وی افزود: در این راستا و در پی فعالیتهای کشوری این سازمان، نظام مهندسی ساختمان قزوین هم در سال هفتاد و هفت فعالیت خود را شروع کرد و تاکنون توانسته خدمات موثری در کیفی سازی ساخت و سازها بمردم ارائه نماید.
عضویت نهصد و دویست و بیست و سه نفر در نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
وثیق نیا از عضویت نه هزار و دویست و بیست و سه نفر در این سازمان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد نسبت به زمان تاسیس آن حدود سی برابر افرایش داشته است.
وی با اشاره به این که هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان برای یک دوره ۳ ساله انتخاب میشوند عنوان کرد: ۷ رشته مهندسی شامل عمران، معماری، نقشه برداری، شهرسازی، مکانیک، ترافیک، برق در سازمان نظام مهندسی استان فعالیت میکند.
چهار هزار و سیصد نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی قزوین پروانه دارند
وثیق نیا اذعان کرد: چهار هزار و سیصد نفر از مهندسین عضو سازمان دارای پروانه فعالیت هستند که بیست درصد این تعداد را بانوان تشکیل میدهند.
وی متوسط عمر ساختمان در کشور را حدود سی سال عنوان کرد وافزود: با پیش بینی وجود بیست میلیون واحد مسکونی در کشور با عمر متوسط سی سال میزان و نرخ استهلاک هر واحد حدود ۳.۲ درصد است که طبق این اساس هر سال حدود شصت هزار واحد مسکونی باید تخریب ونوسازی گردد.
افزایش دو برابری ساخت و ساز در قزوین
این مقام مسئول اظهار داشت: میزان ساخت و سازها در ۳ ماه نخست سال جاری نسبت بمدت مشابه سال قبل به ۲ برابر افزایش یافته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: با بررسیهای انجام شده در حال حاضر بیست و شش هزار نفر در استان قزوین در حوزه ساختمان فعال هستند که یک پنجم جمعیت استان را تشکیل میدهند.
وی مطرح کرد:یکی ازعوامل مهم در کیفی سازی ساخت و سازها استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد است که تا به حال این امر در کارها جدی گرفته نشده است.
او با اشاره بوضعیت ساخت و ساز مسکن مهر در استان نیز تاکید کرد:مسکن مهر در استان قزوین از نظر سازه از مقاومت خوبی برخوردار است و نسبت به دیگر استان ها بمراتب شرایط بهتر و بالاتری ازمیانگین کشوری را دارد.


وی ابراز داشت: در جلسات تصمیمگیری حوزه توسعه شهری و در کارگروههای آن سازمان نظام مهندسی ساختمان حق رأی و تصمیمگیری ندارد و تنها بعنوان میهمان دعوت میشود.
ایشان اضافه کردند: این در حالی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان با عضویت مهندسانی که بیش تر آن دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا هستند از ظرفیت خوبی برخوردار است که میتواند در تصمیم گیریها مشارکت کند.
اشتغال مهم ترین دغدغه مهندسین ساختمان استان
وثیق نیا خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ساخت و ساز در کشور در حال حاضر اشتغال مهندسین ساختمان مهم ترین دغدغه این متخصصان در استان قزوین است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با اشاره بصدور خدمات فنی مهندسی یادآور شد: استان قزوین درحوزه صدور خدمات فنی مهندسی موفق عمل کرده به طوریکه در سالهای اخیر حدود صد میلیون دلار قرارداد عمرانی فقط با کشور عراق امضا کرده است.
وی در مورد معماری اسلامی هم بیان داشت: مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته ولی هنوز به تعریف مشخصی دست نیافته ایم و شاهد اجرایی شدن این شاخصه‌ ها نیستیم.
منبع : خبرگزاری مهر

 

کانال تلگرام نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ تیر ۹۶
1226 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0