برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان مطرح کرد:

با استفاده از توان و تخصص مهندسین، ايمن بسازيم.

سی و یکم خرداد نود و شش يادآور حادثه ناگواري است که در آن عده زیادی از هم وطنان ما جان باختند. اين حادثه علاوه بر خسارات جاني و مالي گسترده، تبعات اجتماعي و رواني زیادی هم داشت. تخريب بيش از دویست هزار واحد مسکوني ، سی و پنج هزار نفر کشته و زخمي و بي خانماني حدود پانصد هزار نفر از هم استانيهاي مان از خسارات جاني و مالي اين حادثه بود، ولی اثرات ناگوار روحي و رواني اين حادثه در طول سالهاي متمادي در ذهن زلزله زدگان و مردم گيلان خواهد ماند.

کد خبر: 960330018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ خرداد ۹۶ - ۱۱:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلانسی و یکم خرداد نود و شش يادآور حادثه ناگواري است که در آن عده زیادی از هم وطنان ما جان باختند. اين حادثه علاوه بر خسارات جاني و مالي گسترده، تبعات اجتماعي و رواني زیادی هم داشت. تخريب بيش از دویست هزار واحد مسکوني ، سی و پنج هزار نفر کشته و زخمي و بي خانماني حدود پانصد هزار نفر از هم استانيهاي مان از خسارات جاني و مالي اين حادثه بود، ولی اثرات ناگوار روحي و رواني اين حادثه در طول سالهاي متمادي در ذهن زلزله زدگان و مردم گيلان خواهد ماند.با استفاده از توان و تخصص مهندسین ايمن بسازيم

با استفاده از توان و تخصص مهندسین ايمن بسازيم

سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

با استفاده از توان و تخصص مهندسین ايمن بسازيم

مهندسي بسازيم، ايمن بسازيم.
مهندس عبدالرضا قاسميان لنگرودي ، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان، بمناسبت سال روز اين زلزله توجه همه مردم به ساخت و ساز اصولي را مهم دانست و بیان کرد : حادثه زلزله خرداد شصت و نه و ساير حوادث اين چنيني علاوه بر اين که در حافظه تاريخي ما ميماند، ضروری است تلنگري براي بهبود شرايط ايمني و ساخت و ساز در استان باشد. از کنار اين حوادث نميتوان فقط احساسي رد شد، بلکه با برنامه ريزي و رعايت اصول علمي بايد بسمت تخصصي شدن امور خطيري مانند ساخت و ساز برويم.
قاسمیان تصریح کرد: در اين راه سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بعنوان سازماني تخصصي، وظيفه خود ميداند طبق قوانين، آئين نامه ها و شيوه نامه هاي موجود در اين راه گام بردارد و براي موفقيت در اين راه هم کاري نهادها و سازمانهايي مانند استانداري، شهرداريها و اداره کل راه و شهرسازي الزامی است.


وی با اشاره به نقش شهروندان در احقاق حقوق خود ادامه داد: ساخت و ساز ايمن حق همه مردم است و شهروندان براي احقاق اين حق قانوني خود در وهله اول میبايد از ساخت و ساز غيرمجاز خودداري نموده و در صورت مشاهده هر نوع اقدامي در اين مورد مراتب را بمراجع ذيصلاح اطلاع دهند و در قدم بعدي از تخصص و توان مهندسین متخصص و متعهد در امر ساخت و ساز استفاده کنند.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان عنوان کرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان نيز بعنوان يکي از عوامل دخيل در ساخت و ساز در جهت حفظ و افزایش ايمني، همراه و همپاي شهروندان است و از ظرفيت بزرگ مهندسي و تخصص خود استفاده مينمايد و با رعايت اخلاق حرفه اي در مهندسي و آموزش مستمر مهندسین خود و آشنايي با دانش روز دنيا در حوزه ساخت و ساز در اين مهم موثر ميباشد.
وی در خاتمه با گراميداشت ياد و خاطره درگذشتگان اين حادثه اذعان کرد: وظيفه همه ماست، در هر جايگاهي که هستيم، جهت حفظ آرامش و امنيت کودکان مان، براي سلامت و آسايش خودمان و براي آمادگي در برابر هر گونه بحراني با استفاده از توان و تخصص مهندسین ايمن بسازيم و بخاطر داشته باشيم که فرصت دوباره ساختن نداريم، بادوام بسازيم.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

 

کانال تلگرام تابلو برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۶
1034 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0