رئیس نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل خبر داد:

کاهش ساخت‌وساز در استان اردبیل/مسکن وجهه اقتصادی و درآمدزایی یافته است

رئیس نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: ساخت‌وساز مسکن در این استان طی 3 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش یافته است.

کد خبر: 960325005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ خرداد ۹۶ - ۳:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،اردبیل – رئیس نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: ساخت‌وساز مسکن در این استان طی ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش یافته است.کاهش ساخت‌وساز در استان اردبیل

کاهش ساخت‌وساز در استان اردبیل

کاهش ساخت‌وساز در استان اردبیل

کاهش ساخت‌وساز در استان اردبیل

میر محمد سید هاشمی ظهر ۵ شنبه در جلسه مشترک با اصحاب رسانه گفت: در مقایسه با سال پیش آمار ارجاعات نقشه به نظام‌مهندسی اردبیل سی درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به این که این موضوع با رکود مسکن مرتبط است، ادامه داد: در واقع انبوه‌سازان فروشی ندارند که بتوانند ساختمان جدید بسازند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: از طرفی ارجاعات به ماده پنج نیز کاهش یافته و ساخت‌وسازها بیش تر در مکان ساختمان قبلی انجام میشود و در نتیجه نیازی به نقشه نیست.
سید هاشمی تصریح کرد: از طرفی در بخش مسکن بیش تر از آن که تأمین مسکن مورد توجه باشد، در اردبیل وجهه درآمدزایی و اقتصادی بخود گرفته است.
هاشمی تاکید کرد: هزینه زمین و قیمت تمام شده مسکن بالا و در مقابل قدرت خرید مسکن هم پایین است که موجب شده تعداد طبقات و تراکم ساخت‌وساز حتی بقیمت حذف پارکینگ و فضای سبز مورد وجه سازندگان قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت تغییر این روی کرد اذعان کرد: در یک سال گذشته موضوع حذف پارکینگ با دقت و حساسیت بیش تری در ماده پنج مورد بررسی قرار میگیرد.
ایشان در مورد عمر مفید ساختمانها در اردبیل نیز افزودند: عمر مفید ساختمان بمسائل اقتصادی و فنی برمیگردد.


او عنوان کرد: بلحاظ فنی عمر مفید ساختمانها نزدیک پانزده سال است اما به لحاظ اقتصادی ممکن است کاربری و استفاده از ساختمانی حتی ۶ سال پس از ساخت تغییر یابد.
عضویت ده هزار مهندس در نظام‌مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان این که نظام‌مهندسی ساختمان استان در ۷ رشته عضو دارد، خاطر نشان کرد: از جمله در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری عضو داریم.
او اذعان کرد: در حال حاضر ده هزار و دویست مهندس عضو نظام‌مهندسی ساختمان استان هستند.
به گفته سید هاشمی نیمی از مهندسین عضو پروانه اشتغال دارند و بیش از صد شرکت مشاوره و شش شرکت اجرایی در اردبیل فعال است.
منبع: خبرگزاری مهر

 

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ خرداد ۹۶
1094 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0