استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بهای آب منتقل‌شده از چهارمحال و بختیاری پرداخت گردد

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهای آب منتقل‌شده از استان باید پرداخت گردد همانگونه که بهای نفت به استانهای نفت‌خیز پرداخت میشود.

کد خبر: 960325002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۱۱:۱۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهای آب منتقل‌شده از استان باید پرداخت گردد همانگونه که بهای نفت به استانهای نفت‌خیز پرداخت میشود.پرداخت شدن بهای آب منتقل‌شده از چهارمحال و بختیاری

پرداخت شدن بهای آب منتقل‌شده از چهارمحال و بختیاری

پرداخت شدن بهای آب منتقل‌شده از چهارمحال و بختیاری

پرداخت شدن بهای آب منتقل‌شده از چهارمحال و بختیاری

قاسم سلیمانی‌ دشتکی در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری،بیان کرد: کسری بارندگی در چند سال اخیر بمیزان دو هزار و دویست میلی‌متر در سال رسیده است.
سلیمانی با بیان این که علاوه بر مصرف زیاد از سفره‌های آب زیرزمینی بارندگی کم در استان نیز منجر به خشکسالی شده بگونه‌ای که چهارمحال و بختیاری جزء پانزده استان اول کشور از نظر بارش کم در کشور قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر چهارهزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان چهار محال و بختیاری  عضو هستند ولی جوانان جویای کار رغبتی بفعالیت در اموری اعم از دامپروری، کشاورزی و … ندارند.
وی با اشاره به این که در سال گذشته سی و سه هزار و پانصد نفر متقاضی اشتغال در استان وجود داشت، ادامه داد: نرخ بیکاری در استان بیست درصد است، این مسئله بدلیل ورود افراد متقاضی متولد دهه‌های شصت و هفتاد بعرصه کار و بازار فعالیت است که موجب افزایش این نرخ شده است.
استاندار چهار محال و بختیاری با بیان این که سیاستهای وزارت نیرو خارج از روال قانونی است و علت آن عدم اطلاع‌رسانی دقیق توسط دستگاههای متولی بوزارت نیرو است، افزود: بهای آب منتقل‌شده از چهارمحال و بختیاری باید پرداخت گردد همانگونه که بهای نفت به استانهای نفت‌خیز پرداخت میشود.


سلیمانی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان را ضروری دانست و عنوان کرد: اعتباری از بودجه سال نود و شش برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان ‌داری تخصیص داده میشود.
وی تاکید کرد: امروز اکثر فعالیتهای کشاورزی به سمت مکانیزه‌شدن پیش میروند، اگرچه مکانیزه شدن موجب افزایش راندمان، کیفیت محصول و درآمد بالا شده ولی موجب افزایش بیکاری نیز میشود.

وی با بیان این که باید بدنبال ساز و کارهایی باشیم که از آفتهای تولید جلوگیری کنیم اذعان کرد: ازجمله این ساز و کارها تقویت صنایع روستایی و بسته‌بندی محصولات است، این موضوع چندین حسن دارد که میتوان به اشتغالزایی و تبدیل تولیدات خام به بسته‌بندی شده اشاره نمود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: تشکلهای روستایی درزمینهٔ تولید، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی میتوانند نقش مهمی داشته باشند.
منبع: خبرگزاری فارس

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
1019 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0