مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه

تذکر آتش نشانی به ۴ مجتمع تجاری پرخطر تربت حیدریه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه بیان کرد: در بررسی صورت گرفته از وضعیت خطرپذیری ساختمانهای اداری، تجاری و مسکونی شهر، 4 مجتمع تجاری پرخطر تشخیص داده شده و به مالکین آنها تذکر کتبی داده شد.

کد خبر: 960324024 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۴:۳۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه بیان کرد: در بررسی صورت گرفته از وضعیت خطرپذیری ساختمانهای اداری، تجاری و مسکونی شهر، ۴ مجتمع تجاری پرخطر تشخیص داده شده و به مالکین آنها تذکر کتبی داده شد.تذکر آتش نشانی به ۴ مجتمع تجاری پرخطر تربت حیدریه

 

تذکر آتش نشانی به 4 مجتمع تجاری پرخطر تربت حیدریه

تذکر آتش نشانی به ۴ مجتمع تجاری پرخطر تربت حیدریه

تذکر آتش نشانی به ۴ مجتمع تجاری پرخطر تربت حیدریه

سیدمهدی کاظمی، ۴ شنبه بدون اشاره به نام این ۴ مجتمع، گفت: طبق نظر کارشناسان این سازمان، هیچیک از ساختمانهای ادارای تربت حیدریه دارای مشکل حاد و پرخطری از نظر آتش سوزی نیستند.

کاظمی عمده ترین مشکل کنونی آتش نشانی تربت حیدریه را نبود نردبان بلند عنوان و بیان کرد: با وجود افزایش دو برابری بودجه آتش نشانی در سال جاری که به چهل و چهار میلیارد ریال رسیده هنوز توان خرید نردبان را نداریم ولی بنا داریم با مساعدت مدیران ارشد شهرستان و نماینده شهرستان در مجلس، این نقیصه را برطرف کنیم.

پیش از این هم یک عضو نظام مهندسی ساختمان تربت حیدریه خراسان رضوی و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تربت حیدریه نسبت به کمبودهای آتشنشانی هشدار داده و گفته بود که علی رغم صدور مجوز ساختمانهای تا هفت طبقه در این شهر، تجهیزات آتشنشانی تنها توان مهار آتش تا ۳ طبقه را دارد.

مهسا رمضانپور گفته بود که برای تامین حداقل نیازهای سازمان آتشنشانی تربت حیدریه افزون بر هشتاد میلیارد ریال اعتبار لازم است تا بتوان حوادث احتمالی را تا طبقه هفتم پوشش داد و شهرداری امکان تامین این مبلغ را ندارد.

کاظمی با تشریح عمل کرد این سازمان اذعان کرد: از ابتدای امسال صدوشصت و هشت مورد امدادرسانی در این شهر صورت گرفته که بیش ترین آن با هفتاد و پنج مورد خاموش کردن آتش بوده است.

مدیرعامل آنش نشانی تربت حیدریه تصریح کرد: رهاسازی از اشیای حلقوی مثل انگشتر سی و شش مورد، جمع آوری و زنده گیری حیوانات آسیب رسان سی و دو مورد، امدادرسانی به افراد محبوس شده ۷ مورد، واژگونی خودرو شش مورد، نشت گاز و نجات از آسانسور هر کدام ۵ مورد و دو مورد هم امدادرسانی به تصادفات بوده است.

کاظمی شمار مزاحمتهای تلفنی برای این سازمان در سال جاری را صد و ده مورد عنوان کرد و افزود: آتشنشانی تربت حیدریه پنجاه و سه نفر نیرو دارد که کمبود آن تا سال ۱۴۰۴، سی و پنج نفر است که باید در یک برنامه ده ساله این کمبود جبران شود، ولی با رایزنی صورت گرفته مجوز استخدام هر سی و پنج نفر را کسب کرده و در حال جذب این نیروها هستیم.

تجهیزات خودروی آتشنشانی تربت حیدریه نه دستگاه با عمر مفید چهل تا پنجاه درصد است و این سازمان امدادرسان در قالب ۳ ایستگاه به شهروندان خدمات ارایه میکند.

شهر صدوسی هزار نفری تربت حیدریه در صدوپنجاه کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
1183 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0