یک فعال اقتصادی مطرح کرد:

نگاه تخصصی بحوزه معدن با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت ارتقا مییابد

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی بیان کرد: بدلیل ظرفیت های خیلی ارزشمندی که در داخل کشور وجود دارد نگاه تخصصی به بخش معدن الزامی است و این نگاه تخصصی با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت ارتقا می یابد.

کد خبر: 960324021 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۳:۳۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی بیان کرد: بدلیل ظرفیت های خیلی ارزشمندی که در داخل کشور وجود دارد نگاه تخصصی به بخش معدن الزامی است و این نگاه تخصصی با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت ارتقا می یابد.نگاه تخصصی بحوزه معدن با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت

نگاه تخصصی بحوزه معدن با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت

نگاه تخصصی بحوزه معدن با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت

نگاه تخصصی بحوزه معدن با تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت

علی اصغر پورفتح الله روز ۴ شنبه در گفت: تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت بستر سیاست گذاریهای ارزشمندی را در کشور فراهم میکند که میتواند نتایج درخشانی بهمراه داشته باشد.
پور فتح الله ادامه داد: نباید تفکیک وزارت خانه را بمثابه بزرگ تر شدن دولت دانست، برای کوچک شدن فعالیت های دولت باید بسیاری از امور اجرایی به بخش خصوصی واگذار گردد تا شرایط مناسب فراهم آید. توان مند سازی بخش خصوصی یکی از مهم ترین روی کردهایی است که باید توسط دولت پی گیری گردد.


وی پیشرفت در حوزه معدن را منوط به استفاده از فناوری روز دنیا نام برد و افزود: حتی بسیاری از فعالین حوزه معدن تلاش کرده اند طرح ایجاد وزارت معادن و فلزات را بثمر برسانند ولی تاکنون در این خصوص توفیقی حاصل نشده است.
این فعال اقتصادی اذعان کرد: خوشبختانه با اصلاح روی کردهای گذشته و تلاشهای دولت یازدهم جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن در کشور افزایش یافته است.
لایحه ادغام ۲ وزارت خانه راه و ترابری و مسکن وشهرسازی، سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، وزارت خانه صنایع و معادن و وزارت خانه بازرگانی اواخر فروردین نود با پیشنهاد دولت دهم در مجلس شورای اسلامی تصویب و تیر ماه همان سال اجرایی شد. دولت یازدهم شش سال بعد از ادغام وزارت خانه‌ها، لایحه‌های تفکیک آن ها را بمجلس شورای اسلامی فرستاده است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
1078 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0