غرضی مطرح کرد:

اداره امور کشور بدون دولت الکترونیکی عملی نیست

وزیر سابق مخابرات با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای تحقق دولت الکترونیکی در کشور وجود دارد، لازمه‌ی این حرکت را آموزش دادن بشهروندان و به‌ روز کردن مقررات و ضوابط اداری در کشور دانست.

کد خبر: 960324016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۲:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، وزیر سابق مخابرات با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای تحقق دولت الکترونیکی در کشور وجود دارد، لازمه‌ی این حرکت را آموزش دادن بشهروندان و به‌ روز کردن مقررات و ضوابط اداری در کشور دانست.اداره امور کشور بدون دولت الکترونیکی عملی نیست

اداره امور کشور بدون دولت الکترونیکی عملی نیست

اداره امور کشور بدون دولت الکترونیکی عملی نیست

اداره امور کشور بدون دولت الکترونیکی عملی نیست

سیدمحمد غرضی با اشاره به ضرورت ایجاد دولت الکترونیکی در کشور، بیان کرد: هر دولتی اگر تا ده سال آینده بتواند دولت الکترونیکی را محقق کند و شفافیت راهم در این حیطه ایجاد کند، میتواند در حوزه مخابرات و ارتباطات موفق گردد و گرنه اقدام مفید قابل توجهی انجام نخواهد داد.
غرضی با اعلام این‌که زیرساختهای لازم در کشور در حوزه مخابراتی و ارتباطاتی بنحو مطلوبی وجود دارد، عنوان کرد: زیرساختهای تحقق دولت الکترونیکی در کشور وجود دارد، ولی محتاج ایجاد نرم‌ افزارهای فکری، آموزشی و قانونی برای عملی شدن است. تحقق دولت الکترونیکی ناظر به این است که مردم حوائج خود را از طریق سیستمهای اینترنتی و موبایلی برطرف نمایند که اگر این مهم انجام گیرد، به لحاظ اقتصادی خیلی بنفع کشور تمام میشود.
وی با تاکید بر اینکه اداره امور کشور در آینده بدون تحقق دولت الکترونیکی عملی نخواهد بود، ادامه داد: زیرساختهای این مساله در طول سالیان پیش و از طریق اقدامات دولتهای پیشین محقق شده است. همینطور در حال حاضر نیز برای مثال همین گوشیهای موبایل اندرویدی، خود یک زیرساخت قوی برای نهایی شدن دولت الکترونیک است. نکته‌ای که در این جا خیلی میتواند راه گشا باشد مساله‌ی آموزش است که اگر ما بتوانیم مردم را به برطرف کردن نیازهای اداری و خدماتیشان از طریق اینترنت عادت بدهیم، میتوانیم در آینده به تحقق دولت الکترونیکی امیدوار باشیم.


وزیر اسبق مخابرات با اشاره به خیل عظیم دانشجویان فارغ التحصیل در رشته‌های مربوط بفناوری اطلاعات و مخابرات،افزود: همین تربیت نیروهای متخصص در این حوزه بعلاوه حجم عظیم تولیدات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث بوجود آمدن بازاری بزرگ شده است که اگر مورد توجه قرار بگیرد، میتواند در حل مشکل اشتغال نیز کارگشا باشد.
غرضی با ثروت ملی خواندن تلاشهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: ولی مهمترین اصل این است که تمامی مقررات، ضوابط و بخش نامه‌ها در همه حوزه‌ها و مخصوصا حوزه ارتباطات به روز شود تا این سیستم در بلند مدت بتواند فعال باشد. در مجلس شورای اسلامی بجای حجم عظیم جدلهای لفظی و سیاسی باید به مقایسه‌ی قوانین کشورهای مختلف و تجربه آن ها در حوزه تحقق دولت الکترونیکی بپردازند.
رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی کشور در خاتمه تصریح کرد: سیستم اداری کشور نیازمند ضوابط و مقررات جدید است تا بتواند بر اساس با نیازها و ملزومات روز دنیا حرکت کند که در این راستا باید قوانین و مقررات سایر کشورها را برای ایجاد سازوکارهای قانونی و مقرراتی برای رسیدن بدولت الکترونیکی را مقایسه کرده و ببینند کشورهای دیگر در این زمینه چه اقدامات موفقی داشته‌اند و در نهایت آن ها را الگوبرداری نمایند.
منبع: ایسنا

 

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن، مراجع علمی و فنی معتبر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
974 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0